{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad har nogle folk imod fjordheste?
  • #1   18. maj 2013 Der er SÅ mange tråde om emnet herinde

• #2   18. maj 2013 Det samme som nogle har imod travere, islændere og alle mulige andre. Personligt har jeg ikke noget imod fjordheste - jeg ønsker bare ikke at eje en.
    Men ja, der er så mange forums

• #3   18. maj 2013 Og nu er det endnu et, ja.

• #4   18. maj 2013 Hvis du gerne vil vide hvad folk har imod dem, så søg lidt på de mange andre.:-)

• #5   18. maj 2013 Jeg har det på samme måde som Jannie G:)

• #6   18. maj 2013 Jeg er en slapsvans så fjordheste er bare slet ikke mig.

• #7   18. maj 2013 Har på ingen måde lyst til at eje en fjordhest. De er utrolig grimme, er bygget alt for kraftigt, og er talent løse:) Var jeg tur rytter, havde jeg nok valgt sådan en, da det eneste talent de har, er at være søde.

- Det skal lige siges det ikke kun er fjordheste jeg har noget imod, men også travheste, islændere, eller andre former for trækheste/koldblodsheste.

• #8   18. maj 2013 stald dalgården. det var dog noget af en beskrivelse og sikke en fantastisk måde at præsentere sin mening på.

Jeg har da også mange jeg ikke er specielt til men jeg kunne aldrig drømme om at være grov.

Jeg kan ikke genkende det med du mener de er talentløse, måske dem du kender ikke har haft erfaring og mulighed for at lære hesten noget af det.

Igen har jeg faktisk aldrig haft det bedste af fjordheste, men selv idag har en blanding af en og hun er bestemt ikke kedelig eller talentløs smiley

• #9   18. maj 2013 Kan det ikk være ligemeget om mange ikk er til fjordheste..?? vi har jo alle forskellig smag og kan lide noget forskelligt.. jeg er personligt ikk til fjordheste og bryder mig endelig ikk om dem siger mig ikk noget, det sammen med de tunge oldenborger og traver.. det bare ikk en hest som jeg sys om men de kan da være meget søde og sådan

• #10   18. maj 2013 Stald Dalgården - jeg er dybt uenig - du kan ikke lide bestemte hesteracer, på grund af den måde de er bygget på og racens typiske træk?
    Det ville da nærmest svare til, at jeg ikke kunne lide mennesker med lyst hår, fordi det er grimt, og de må være dumme eftersom de er blondiner? (Sat på spidsen) smiley

Selv har jeg ikke nogen holdning til hvilke hesteRACER, jeg ikke kan lide - jeg er lidt ligeglad med racen, men tænker mere på det enkelte individs personlighed.. Derfor vil der jo altid være fjordheste jeg ikke kan lide og fjordheste jeg godt kan lide, DVer jeg godt kan lide, og DVer jeg ikke kan lide...

smiley

• #11   18. maj 2013 Stald Dalgaard, tror ikke du har set dagens fjordhest!
    Det er utrolig sjældent du finder er tyk fjordhest i dag! (:

Og som Billie, skriver måske de fjordheste du har redet var "talent løse" eller kunne du måske bare ikke ride dem(: men kender flere fjordheste det vinder over de der størrer heste!(: i både spring og dressur!

Men altså jeg syntes også nogle store heste er "grimme" da jeg ikke altid syntes de er sat særlig godt sammen!(;
    Men syntes ikke man kan sige det samme om en race, måske 1 ud af 10 heste af den race er sådan, også resten ikke er(3

• #12   18. maj 2013 Billie Jean - Hun spørger, og jeg svare. Jeg er ikke grov, jeg siger bare 100 procent min ærlige mening.

Hvis du tager en ... new forest fx. og en fjordhest der begge går en LA dressur, så vil new foresten jo ligemeget hvad se mere flot og elegant ud end fjordhesten. At sige de er talentløse var måsk lidt hurtigt skrevet, men ligemeget hvad og de går dressur eller spring, så vil en new foreste ( igen et fx. ) se meget mere elegant ud.

Hvis du kigger på mange salgs hjemmesider, så er der rigtig mange fjordheste tilsalg, og bliver ved med at være det - fordi mange ikke vil have dem.

Og så kan det godt være at der er nogen fjordheste der klare sig godt til fjordheste stævner ( kun for fjordeste ) men det er jo klart, havde de skulle stille op med andre så ville de ikke have en fair chance.

• #13   18. maj 2013 Den typiske gammeldags fjordhest er jo heller ikke avlet til at gå høje dressurklasser - det er en køre/brugshest. Nu til dags kan man få så sporty fjordheste, at de nærmest ligner newforest eller dsp med forkert farve - jeg så nogle på dyrskuets sidste år..

• #14   18. maj 2013 Malene - Jeg har aldrig reddet en fjordhest, da det simpelhen ikke siger mig noget at skulle ride dem.

Linnea - Der er vi meget uenige kan jeg høre. Jeg ikke disideret efter en bestemt race, men står der f.eks. " fjordhest til salg " gider jeg engang kigge annoncen. Spild af min tid.
    Må også sige at du er lidt dum at høre på, man kan ikke sammenligne heste racer med mennesker.
    Men tag det som hvis du skulle købe hunde. Der er så mange racer, at SELVFØLGELIG vil der være nogen du synes er mindre kønne - Det samme synes jeg men en fordhest.

• #15   18. maj 2013 Stald dalgaard: Så mener jeg heller ikke du kan kalde dem "talent løse"!(:

• #16   18. maj 2013 Igen - det med blondiner var sat på spidsen - jeg forstod bare ikke, at du ikke kunne lide racen på grund af dens udseende og fysiske formåen. Ja, hvis jeg skulle købe en hund ville der være nogle, der var kønnere end andre - men jeg ville købe den, hvis personlighed jeg syntes bedst om, ikke den, jeg syntes var den kønneste.

• #17   18. maj 2013 Malene - Hvis du læser længere oppe står der ' at sige de er talentløse var måske lidt hurtigt skrevet ' læs hvad jeg skriver, eller lad vær at svar mig smiley

Igen linnea - vi er forskellige! Jeg har min mening, og du har din. Jeg ville aldrig købe en fjordhest eller lig. Jeg rider mange stævne, så kan ikke bruge en fjordhest til noget.

• #18   18. maj 2013 Stald Dalgården: Tror fjordheste kan vinde MANGE flere stævner end store heste kan!

• #19   18. maj 2013 Det har du også din fulde ret til at tro. Det skal jeg slet ikke lave om på. Kan bare fortælle dig at du tror forkert.

• #20   18. maj 2013 Stald dalgaard: Nu gider jeg ikke sidde at læse alt hvad folk skriver!(: såe(: læser det der er til mig!(:
    Men fair nok der, grimme er også så meget sagt, men man har hver sin mening! Jeg syntes heller ikke at knabstrupper er særlig kønne(; og slet ikke som føl(: men direkte skrive de er grimme, syntes det er et hårdt ord, da nogle er, mens andre ikke er, sådan syntes jeg det er inden for alle racer, nogle er kønnere end andre!(:

• #21   18. maj 2013 Skrev du ikke lige at hver har sin mening?

hvor er du dum og høre på!

• #22   18. maj 2013 Vi har alle ret til hver sin mening.. Men nu er det jo rimelig meget logik for burhøns at det er noget mere oplagt og ride en god varmblods ridehest hvis man vil frem i kokurrence verden og fjordheste stævner ikk er nok..

Det er jo bare hvad det er.. gør ikk fjordhesten til nogen dårlig hest.. Overhoved det en dejlig pony uden tvivl og nogle af de nye smarter gør sig da også okey i ponyklasser.. Men hvis vi snakker med hest og de de høje klasser er det virkelig de færreste som kan følge med..

Men nu er det jo heller ikk det de er avlet til.. selvom de nyere er avler mere smarter laver det jo ikk om på hvad de er avlet til (og sys heller ikk man skal lave om på avlen da det jo ødelægger fjordhesten så)

Men jer har denne kærlighed til fjordheste må squ da bare tage med at vi ikk alle kan lide denne race.. Altså helt ærligt..

Jeg bliver da også set ned på nå jeg siger jeg vil ride mine welsher fordi mange mener jeg burde havde en dv eller aden varmblods hest hvis jeg vil noget.. men det må de jo om. jeg er da ligeglad..

• #23   18. maj 2013 Fjordhestene siger mig heller ikke det store,.. Altså nu ikke at der som sådan findes nogle grimme heste, men der er self nogen der er kønnere end andre. Men den eneste fjordhest jeg rigtig bryder mig om er nok Guusje, men han er jo ikke engang ren. smiley

• #24   18. maj 2013 Jeg har netop også valgt fjordhesten fra pga stævneaktivitet. Jo, en fjordhest kan da godt gå stævne, men nu har jeg ikke i sinde kun at tulle rund i LC-LB eller hvad de nu kan springe for hest. Fjordhesten får bare et kæmpe minus på springbanen med sin lille størrelse i større klasser.

Vi er nogen der vælger fjordhesten fra og så er der andre der vælger varmblodshesten fra, hvilket de skal have lov til, men lad være at blive sur over vores begrundelse - vi bliver heller ikke sure over jeres.

• #25   18. maj 2013 en fjordhest kan saktens være med på d-plan og nogle få gange c-plan men det er ikke for sjov at man ikke ser dem til de større stævner, det er nogle dejlige heste og jeg synes også personligt at de er rigtig flotte(den sporty version) men de er bare ikke skabt til at skulle gå rundt på en dressur eller springbane

• #26   18. maj 2013 Må sige jeg ikke kan lide at ride dem, de er lidt for tunge til mig, og hver gang jeg har redet en fjordhest så har den taget tøjlen, løftet hovedet og stukket af med mig:) Jeg syntes de er fine, men vil helst ikke selv have en!

• #27   18. maj 2013 Jeg synes at fjordheste er unikke på sin egen måde, som varmblods hest er unik på sin egen måde. Jeg synes helt klart fjordheste har det bedste temperament, man kan simpelthen ikke andet end at elske den måde største delen af dem bare vil det bedste for en. smiley

• #29   18. maj 2013 Altså for mig er og bliver de hygge tulre ponyer som første tanke.

MEEEEN jeg må sige jeg møder efterhånden en del seje fjoller. Til jagt vandt en over mig til hubertus, til military har jeg ofte set fjoller i de mindre klasser hvor de bare er så ærlige og gennemføre alt osv smiley Men det er de sportlige modeller.

• #30   18. maj 2013 horse w - det er alligevel ganske godt klaret at ride DM i Tyskland....

• #31   18. maj 2013 Jannie

Deutsche Meisterschaft.

• #32   18. maj 2013 DD
    okay smiley Det er så ikke lige sådan jeg normalt lige vender den. men så tænker jeg umiddelbart om det ikke primært er for fjordheste..? Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl. Aner intet om fjordhestestævner og har aldrig set det. Det eneste jeg har bidt mærke i, er at jeg synes der er rigtig mange af dem der starter DM her hjemme, hvor, undskyld mig, det ikke er noget specielt niveau - i hvert fald ikke i spring.

• #33   18. maj 2013 Jannie

Jeg tror helt bestemt også det kun var den for fjordheste. Men det hedder det samme ligesom her hjemme.

Men er helt enig, det er ikke noget specielt det fjordheste DM eller Haflinger DM smiley

• #34   18. maj 2013 Stald Dalsgård: Ja, selvfølgelig har vi hver vores mening, undskyld hvis jeg bare virker totalt irriterende, det var ikke min mening - jeg er bare nogle gange ret så elendig til at formulere mig ordentligt. smiley

• #35   18. maj 2013 Jeg er hellere ikke særlig vild med fjordheste. Hvorfor? Ja jeg tror egenligt mest det er udseendesmæssigt. Synes ikke at jeg klæder en fjordhest særlig godt - grundet korte ben. De bliver simpelthen for bredde til mig. smiley

Jeg er til gengæld meget fascineret af Tyroler haflingeren, som heller ikke er populær blandt alle. Jeg har det personligt selv sådan, at hvis jeg bare elsker hesten og faldet for racen. Så kan andre folks mening være fuldstændig ligegyldig. Derudover synes jeg også det er fedt, at komme med en "anderledes" hest med på stævnebanen, og vise at den altså også kan smiley

Hvis alle red fjordheste, så ville det jo hellere ikke være sjovt? smiley

• #38   18. maj 2013 horse w
    kan jeg så fortælle dig, at en af legenderne indenfor pintoavl, smaaragd, har gået GP dressur, S spring og sprunget 2,24 i højdespring.
    Husk på at DV og alle de andre varmblodsforbund ikke er renracede heste, men et forbund.

• #40   18. maj 2013 Nu er jeg selv primært springrytter og forvilder mig sjældent ud på en dressurbane til stævner, men har været med på sidelinjen flere gange med min mor.
    Jeg giver dig helt ret i, at der desværre ses diskriminering på dressurbanerne - desværre!! Kommer en plettet hest, en haffer, eller en fjordhest på banen, som går fantastisk skal de også dømmes der efter. Desværre ses diskrimineringen også med de lidt tungere racer og har selv set det flere gange i forhold til min mors oldenborger og andre oldenborgere også.

I forhold til forskellighed blandt de 4-benede i ponyspring, der hvor der ses den største variation og især til klubstævner smiley

• #42   19. maj 2013 Der er nemlig meget oldenborger i dv! Men så længe der er fuldblod i gør slet ingen ting smiley

• #43   19. maj 2013 Jeg vil lige sige jeg har samme mening son Dalgaard smiley jeg ville aldrig selv eje en, synes ikke de er særligt ellegante med deres man og farve og bygning smiley

Kommentér på:
Hvad har nogle folk imod fjordheste?

Annonce