28. jun 2012 Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 37 Svar: 318
Næsten en uge med syg pony, men så :) {{forumTopicSubject}}
Er virkelig så glad idag
Lørdag aften i sidste uge blev jeg ringet op kl 21.50 af en ude fra stalden, Alfa var kommet ud af boksen og gik nu tur selv (godt hun blev på den vej hun står på, lille lukket vej). Der var dog nogen søde mennesker der havde fanget hende og lukket hende ind i sin boks igen. Jeg stod der ude og så hende lidt an og kunne se hun blev mat i sine øjne og ringet så til Dr. Dyr.
Dyrlægen kom ud, bedøvet hende, skyllet maven på hende, gav kul og olie også skulle jeg bare holde øje med hende de næste 24 timer, så op hver anden time ud i bilen og ud i stalden hele natten...
Hun virket frisk dagen efter, men den stod på minus foder, kun lidt wrap og gulerøder og ingen græs (stakkels pony ;))
Tirsdag aften opdaget jeg en bule på den ene side af hendes hals, men troede en bi havde stukket hende, men bad dog staldejer holde lidt øje med hende. Kl 21 blev jeg ringet op at bulen var vokset. Jeg kom ud i stalden og der stod Alfa og så bestemt ikke frisk ud, og da hendes tempratur blev taget sagde den 39,5 så igen dyrlæge, nej hvor var hun skidt
Hun fik pencilin og smærtesildene da hun havde ondt i bulen.
De næste 3 dag var hun rigtig klattet, og stod mest for sig selv oppe på jordfolden selvom hun bare kunne gå på græs, spiste sin mad, men ellers ikke rigtig noget, søgte ikke rigtig sin flok, men ville dog gerne gå en kort tur med mig.
MEN så idag da jeg kom der ud kom Alfa galoperene op til ledet mens hun vrinsket til mig, jeg blev så glad for at se hun kom som hun plejet når hun hørte bilen. Jeg gik ind til hende på folden og hun fulgte efter mig ned mod græsset, da jeg forlod folden kom hun igen i galop op til ledet og vrinsket som om hun sagde, heeeey vi skal altså gå tur nu. Jeg faldt rebgrimen frem og hun satte selv mulen i hullet også var det ellers bare ud at gå med ørerne fremme og det hele...
måtte bare fortælle at min dag i dag var fantastisk, men desværre gik Jasmin glip af sin pony idag pga. et bryllup, men hold da op hvor skal der ikke meget til før lykken finder vej oven på sådan en dum uge
Kan i have en fantastisk pinse der ude
jul 2012
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 5 Emner: 45 Svar: 584
sep 2012
Følger: 32 Følgere: 28 Emner: 17 Svar: 54
Men lyder til at det går frem ad! Men ellers god bedring til ponyen!
Og god pinse til dig også!
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.877
jun 2012
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 37 Svar: 318
Næsten en uge med syg pony, men så :)