{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Praktiske ting i forbindelse med aflivning af sin hest
  • #2   10. jun 2013 Og et sted, hvor andre heste ikke kan se den... Jeg har en gang oplevet en aflivet hest som lå lige ved siden af folden og alle andre heste var helt oppe at køre smiley

• #4   10. jun 2013 Jeg er ked af at høre, din hest skal aflives smiley

Som det er sagt ovenover....ring til Daka hurtigst muligt, så hesten kan blive hentet.
    Få hesten aflivet et sted, hvor bilen kan komme nemt til. Derudover ville jeg anbefale et sted, der ikke bare er totalt 'åbent' hvor alle bare kan stå og se med, hvis det er muligt.
    Ved ikke om det er en praktisk ting, det er måske mere en personlig ting...men få gjort op med dig selv, om du har lyst til at være der imens den bliver aflivet. Og så sørg for at have et par mennesker omkring dig, så du ikke står i det alene smiley

• #5   10. jun 2013 Jeg fik aflivet min for en måned siden, og som de andre skriver, ringe til daka, men hvis hesten går med sko skal de af, det koster en bondegård hvis den stadig har dem på.
    Det kan være en ide at have en presening til at ligge over bagefter, det er rarest hvis man ikke står et sted hvor gud og hver mand kan se, evt omme bag stalden.

Jeg klippede et stykke af halen til at få lavet et armbånd indefra faraos, men det er jo også hvis man er til sådan noget smiley

• #6   10. jun 2013 Dyrlægen sørger for at kontakte daka til afhentning morgen/formiddag dagen efter.
    Jeg viste ikke det med sko. Dem må jeg så tage af i morgen.
    Den bliver aflivet på ridebanen, da det vil være lettet for daka at afhente hesten der, som dog ligger ud til en hovedvej, men det er der ikke så meget at gøre ved.
    presenning har jeg. Dog er jeg i tvivel om den er stor nok, men de er så ikke så dyre at få fat i.
    Dødsattesten dyrlægen skriver, det er den som skal sendes ind til videncenteret ikke?

• #8   10. jun 2013 Som de andre skriver, daka og husk at pille skoene af en dags tid før:)
    Afhængig af hvordan hesten bliver aflivet (hvis der er blod) skal du sørge for at ingen andre dyr (hund,kat, ræv osv) ikke kan komme til det, hvis hesten har fået en sprøjte og så bliver skudt eller skåret op ved halsen, så kan det forgifte andre dyr der kommer og evt smager lidt på blodet. smiley
    Surt at den skal aflives, husk at nyd den sidste tid med den:) og husk at melde den død bagefter:)

Kommentér på:
Praktiske ting i forbindelse med aflivning af sin hest

Annonce