862 visninger
|
Oprettet:
Praktiske ting i forbindelse med aflivning af sin hest {{forumTopicSubject}}
Det er første gang jeg skal have aflivet en hest.
I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der er af praktiske ting som skal gøres evt. forberedes?
jan 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 27 Svar: 252
nov 2006
Følger: 102 Følgere: 98 Heste: 2 Emner: 185 Svar: 1.503
Som det er sagt ovenover....ring til Daka hurtigst muligt, så hesten kan blive hentet.
Få hesten aflivet et sted, hvor bilen kan komme nemt til. Derudover ville jeg anbefale et sted, der ikke bare er totalt 'åbent' hvor alle bare kan stå og se med, hvis det er muligt.
Ved ikke om det er en praktisk ting, det er måske mere en personlig ting...men få gjort op med dig selv, om du har lyst til at være der imens den bliver aflivet. Og så sørg for at have et par mennesker omkring dig, så du ikke står i det alene
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 76 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 1.280
Det kan være en ide at have en presening til at ligge over bagefter, det er rarest hvis man ikke står et sted hvor gud og hver mand kan se, evt omme bag stalden.
Jeg klippede et stykke af halen til at få lavet et armbånd indefra faraos, men det er jo også hvis man er til sådan noget
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.007
Jeg viste ikke det med sko. Dem må jeg så tage af i morgen.
Den bliver aflivet på ridebanen, da det vil være lettet for daka at afhente hesten der, som dog ligger ud til en hovedvej, men det er der ikke så meget at gøre ved.
presenning har jeg. Dog er jeg i tvivel om den er stor nok, men de er så ikke så dyre at få fat i.
Dødsattesten dyrlægen skriver, det er den som skal sendes ind til videncenteret ikke?
jan 2010
Følger: 151 Følgere: 159 Heste: 8 Emner: 34 Svar: 761
Afhængig af hvordan hesten bliver aflivet (hvis der er blod) skal du sørge for at ingen andre dyr (hund,kat, ræv osv) ikke kan komme til det, hvis hesten har fået en sprøjte og så bliver skudt eller skåret op ved halsen, så kan det forgifte andre dyr der kommer og evt smager lidt på blodet.
Surt at den skal aflives, husk at nyd den sidste tid med den:) og husk at melde den død bagefter:)
Praktiske ting i forbindelse med aflivning af sin hest