{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelser med heste?
  • #1   12. jun 2013 Et godt grundlag er at gå videre i gymnasiet (o:

Dyrepasser
    Dyrlæge
    Husdyrvidenskab
    Jordbrugsteknolog
    Sadelmager
    Beridder ( Er stadig i både Tyskland, England, Sverige)
    Beslagsmed

• #3   12. jun 2013 Veterinærsygeplejerske

• #4   12. jun 2013 Okay tak! smiley
    Problemet er bare med dyrlæge og veterinærsygeplejerske er at jeg for kvalme af blod så de er ikke en særlig god idé smiley

• #5   12. jun 2013 Dyrepasser med speciale i heste smiley

• #6   12. jun 2013 Desværre er især dyrlæge (veterinærmedicin), veterinærsygeplejerske og dyrepasser nogle rigtig svære uddannelser at komme ind på. Veterinærmedicin er svær pga. det høje gennemsnit, og på de to andre kræves det, at man har en elevplads inden man kommer ind, og den er enormt svær at få. smiley

Men derudover er der jo også fx massør, kiropraktor, fysioterapi (og andre alternative behandlingsformer), underviser og forskellige former for adfærdsekspert. smiley

• #7   12. jun 2013 Fysseterepojt

• #8   12. jun 2013 Indenfor dyrepasser m. speciale i heste, er der ikke særlig mange jobs. Uddannelsen er nem, men jobbet bagefter er svært, og hvis du er så heldig at du får et job, så har du en lavsig løn, og en hel masse arbejde.
    Har selv haft snakket med 3F om denne uddannelse, og de havde helt vildt mange sager om dårlige forhold, sexchikane osv. Hold dig fra den! smiley

Går selv og leger med tanken om heste fysioterapeut ;). Det har lidt af alt det jeg gerne vil med heste!

• #9   12. jun 2013 Altså jeg synes at det kunne være mega spændende at komme ind til gardahusarene. Du skal dog 2 måneder i militæret først, men er det ikke til at overskue, når man derefter kommer til at få sin egen hest i kongehusets stalde og tilmed får en af de aller bedste uddannelser med heste, som man kan få I Danmark? Man kommer ud at optræde og er sammen med hesten 24/7:)

• #12   12. jun 2013 Jeg er slv udlært dyreassistent med speciale i heste, det kræver ikke meget at komme ind men du skal have praktik plads inden og det er svært at få arbejde bagefter ( medmindre du vil til Jylland ). Jeg har så ikke været ude for det som Rikke Nordkvist skriver, så det kan jeg ikke genkende, men det kommer sikkert an på hvor man havner/ søger henne. Har været i praktik og arbejdede efterfølgende på travbanen

• #13   12. jun 2013 jeg skal selv igang med at uddanne mig til dyrpasser, ved stadig ikke om det skal være zoo eller heste jeg tager som speciale, men det er nemmere at få praktik/arbejde hvis man vælger heste smiley

• #14   12. jun 2013 Karoline, det er slet ikke sikkert at man kommer til at ride derinde. Man bliver udtaget, og er derfor langt fra sikker, selvom du godt kan ride :).
    - Desuden mener jeg da ikke at man skal i militæret 2 måneder først.. Basisuddannelse i hæren vare 4 måneder, og de første 3 måneder hos gardehusarerne er denne uddannelse, og løbende af de resterende 12 måneder, vil der ind i mellem komme øvelser, så man bibeholder militær evnerne :).

Tea, fortæller blot hvad 3F har fortalt mig og min mor ;). 3F frarådede mig stærkt at tage den uddannelse, da jeg ville uddanne mig til arbejdsløshed, så Malene *R.I.P Tequila <3* tror du får mere arbejde hvis du vælger zoo ;). Det er utroligt svært at finde praktikplads når det gælder heste!

• #15   12. jun 2013 Der er også et eux som er en blanding af landbrugsskole og stx, så du får mere almen erfaring også:-)

• #16   12. jun 2013 Jeg har været ved at tage uddannelse som dyrepasser med heste som speciale. Det er hårdt! Jeg havde ingen lyst til at tage ud til min egen pony efter sådan en dag, så besluttede mig for at heste var kun i fritiden. Selvom at arbejde med heste lyder som alle hestepigers drøm, er det ikke kun en dans på røde roser smiley

• #17   12. jun 2013 Hvad skal man hvis man bliver fysioterapeut??

• #19   12. jun 2013 Thea - http://www.hestefysuddannelse.dk/

• #20   12. jun 2013 hvis jeg skulle gå tilbage og vælge mit liv om, ville jeg uddanne mig fysioterapeut og derefter tage overbygningen som hestefysioterapeut. Du kan ikke blive det kun for heste uden først at være fys for mennesker i dk så vidt jeg ved.
    Så ville jeg behandle både heste og deres ryttere men nok ikke mennesker i almindelighed. (med mindre der ikke var stort nok efterspørgsel til jeg kunne leve af det)
    Syntes det er spændende og man kunne analysere hesten alene og med rytter for at se om hestens "problemer" kunne bunde i en skævhed hos rytteren og omvendt. Hvis du interessere di g for andre dyr kan du så tage videreudd. så du kan behandle hunde f.eks. og hvis der er mangel på kunder kan du arbejde med mennesker i en periode. Det ville jeg gøre smiley

Ellers tror jeg du kan blive hestetandplejer i Sverige...

Jeg drømte også om at blive berider da jeg overvejede udd. men nu er jeg glad for jeg IKKE gjorde det.
    Lønnen er ikke super fed... Arbejdstiderne er elendige. Jobbet er hårdt fysisk og psykisk... Det er ikke et job der senere er nemt at kombinere med familielivet (børn)
    Jeg kender og har hørt om flere beridere og uddannede undervisere (første del af beriderudd.) der enten ikke arbejder som berider fordi de hellere vil have andre og bedre arbejdsforhold. Eller arbejder som beridere under dårlige arbejdsforhold fordi der bare ikke er så meget andet at få...

Vælg med omhu! Spild af tid at tage en lang udd. og så alligevel arbejde som ufaglært i et andet fag bagefter. Men desværre virkeligheden for mange der vælger "med hjertet" uden at sætte sig ind i arbejdsmulighederne.
    Held med det smiley

• #21   12. jun 2013 Helle - Det er også min plan, mht. fysioterapeut, som jeg håber på at komme ind på, efter sommerferien. smiley

• #22   12. jun 2013 Tak:-)

• #23   12. jun 2013 Rikke: Så har de da godt nok lavet noget om? En i min familie har været inde ved gardahusarene og hun siger at de altid er på udkig efter nogle der vil stille op. Hvis du kan ride i forvejen er det bare et ekstra pluds:) og ja der er nogle få dage i løbet af de år man rider, hvor man skal på små "kurser" for at vedligeholde ens militære egenskaber:)

• #24   12. jun 2013 Jeg søgte en masse om det her for et par uger siden, og det er det jeg kom frem til. Tror faktisk også at der er venteliste.. Har der i hvert fald været ;).

Kommentér på:
Uddannelser med heste?

Annonce