{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.128 visninger | Oprettet:

Vandklokker til tørre hove? {{forumTopicSubject}}

Hej HG, min vallaks hove er normalt rigtig gode og af den type der kan nøjes med smed et par gange årligt.
Men efter den her meget lange og tørre periode er de altså begyndt at revne en del mere end de plejer, og jeg tænker nu på at invistere i et par vandklokker til ham.. Men jeg har et par spørgsmål:

- Er vandklokker noget ved, hjælper de overhovedet?
- Hvordan finder man sin hest's størrelse?
- Hvilken størrelse passer til en 1'er pony?
- Hvad er jeres erfaring med vandklokker?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandklokker til tørre hove?
  • #1   13. jun 2013 Følger lige med. Har en hoppe der døjer med tørre hove, og det har dælme været op ad bakke de sidste par uger, da damen ikke vil stå med benene i en spand vand... -.-

• #2   13. jun 2013 Jeg tror godt jeg kunne få min vallak til det såfremt jeg sørgede for rigelige mængder af mad foran..

• #3   13. jun 2013 Det er jo bare at dyppe et par normale neoprenklokker i vand og så smide på hesten .. Neopren kan jo suge utrolig meget vand.

• #5   13. jun 2013 Den med mad duer ikke på Tequila - man er vel dame smiley

Hmm, måske jeg skal ud og lede i gemmerne efter hendes gamle klokker og så forsøge med det først...

• #7   13. jun 2013 Jeg syntes de virkede fint da jeg brugte dem til min hoppe i en kort periode. Jeg mener det var medium. Hun har hove som en 1'er selvom hun er 160.
    Det er jo nok forskelligt om man syntes det fungere men til den pris de koster kan du altid forsøge og så evt sælge dem brugt igen hvis det ikke er noget for jer. smiley Men hvis din hyp har tålmodighed til at stå stille i 4 spande virker det nok endnu bedre.
    -Det jeg godt kunne li ved vandklokkerne er at man ikke behøver at stå lige ved siden af og være på vagt for om hesten hopper ud af spandene og bliver forskrækket mm. Men man kan lade den stå for den kan sagtens tage et par skridt rundt på vaskepladsen uden der sker noget smiley
    Jeg ville ikke bruge alm klokker da vandet ikke rigtig løber af på samme måde... og ville heller ikke ride med dem. Dels kan jeg ikke se nogen grundt til at skulle ride med dem og dels tror jeg de hurtigt bliver slidt i stykker for det er jo ikke det de er lavet til...
    De er i øvrigt ret regulerbare i velcroen så jeg ville ikke være bange for at bestille en Medium eller Large for du kan bare spænde lidt ind smiley

• #8   13. jun 2013 Mange tak for hjælpen alle sammen smiley

• #9   19. jun 2016 Gammel tråd i know
    Men hvis i har et sted, så som er vandspiltov, så smid et gammel gulvtæppe der og gør det rigtig vådt og få så hesten til at stå der smiley smid evt vandklokker på imens smiley

Kommentér på:
Vandklokker til tørre hove?

Annonce