{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Dna ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle Sammen. smiley

Jeg har denne lille dejlige dreng som jeg gerne vil ha kåret.

Har fået at vide hans far er kåret welsh men skal ha taget dna test for at kan være helt sikker. Hans far er jo avls hingst kan jeg så nøjes med "kun" at få dna på min.?

Jeg ved hvem moren er kender dog ikke hendes stamtavle. Men er dette nødvendigt hvis det viser sig at ham som er faren er faren ?

Håber i kan hjælpe mig og evt hvad prisen er på dette ?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dna ?
  • #1   13. jun 2013 For at din hest kan få papirer skal der foretages DNA bestemmelse af både afkom, mor og far. Hvis faderen er kåret er han jo nok DNA bestemt allerede.

    Du kan ikke "kun" få ført faren på stamtavlen. - Tro mig det har jeg forsøgt. Man skal have DNA på moderhoppen også.

    - Skal det så registreres om, så kommer der nok en ekstra regning for at bedækning og folingen ikke er registreret.

    Dertil skal du regne med at de er enormt langsomme hos blodtypelaboratoriet. Det tog mig et helt år før jeg fik svar..

    Held og lykke.


  • #2   13. jun 2013 Nu går jeg ud fra at det er en welsh hingst du har ..?
    For står der dette for at en hingst kan komme i betragtning til kåring:
    Når en hingst første gang skal godkendes via kåring eller licens, er der en fast procedure, som skal opfyldes. Ligegyldigt om du vil stille hingsten til kåring eller købe en licens, skal hingsten have 3-leddet afstamning og den skal godkendes af en dyrlæge før avlsgodkendelsen udstedes.


  • #3   13. jun 2013 Charlotte: okay mange tak. Moren skulle meget gerne ha stamtavle også men da vi fik ham fortalte hun ingenting om ham andet end han var efter to miniature. Men nu er han snart 2 og han er 1,2m fik så at vide at faren var en kåret welsh. Så tænkte det kunne være fedt og få ham kåret da han er super lækkert. Aner ikke noget om om det er registret eller ej.

    Jannie : ja det er hvad jeg har fået at vide. Men moren er miniature så vidt jeg ved skulle faren gerne ha det siden han er avls kåret.


  • #4   13. jun 2013 Umiddelbart tror jeg ikke du kan kåre den i welsh hvis den er halv miniature. Tag evt kontakt med en fra forbundet.

  • #5   13. jun 2013 Okay ja det vil jeg prøve. Tænker bare han er jo høj nok. Men tak for svar smiley

  • #6   13. jun 2013 Det er jo an på type

  • #7   13. jun 2013 Ja det er rigtig. Men synes han har meget udtryk. Og så ligner han sin far smiley

  • #8   14. jun 2013 Blodtype lab. Vil da lige fortælle at jeg har gode oplevelser med blodtype lab. Her gik vel en md. jeg ringede og snakkede med dem flere gange undervejs. Altid søde og hjælpsomme. For mig var det mere avlsforbundet der tak det lidt i langdrag. Men pyt skidt nu er den grønne bog vekslet til en fin rød bog.

  • #9   14. jun 2013 Det var også det jeg håbede at kunne gøre med hans pas smiley men dejligt der er nogen der ikke har problemer med dem smiley

  • #10   14. jun 2013 Vis moren ikke er godkendt til Welsh part breed avl er det bestemt ikke sikkert du kan få papirer så du kan kåre din dreng..
    Da en bedæking skal inberettes for papirer i danmark efter end bedækning. Og i England i det år føllet er født..


    Så Tror faktisk ikke du kan være sikker på du kan få lov.. Men HVIS du skal have en chance for noget så skal der tages blodprøve på din og og af mor.. faren er der taget blodprøve af hvis han er kåret..


  • #11   14. jun 2013 At han er halvt miniature er ligemeget de er godkendt til krydsning af welsh..

    Men nå man skal have papirer fra welsh forbundet skal man have moren godkendt til avl..

    Jeg ville første og fremmest ringe til Landskontoret og høre hvordan med pas og papire og ellers ringe til welsh forbundet og høre..

    For jeg tror ikke helt på du kan få lov.. Men moren skal have fulde papirer og samme med faren


  • #12   14. jun 2013 Okay hun skulle gerne være avls godkendt men er slet ikke sikker men det er som miniature faren har fuld stamtavle. Men vil prøve at ringe ind til dem så er jeg sikker på hvad der er rigtigt smiley men tak for svar smiley

Kommentér på:
Dna ?

Annonce