{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Til dig som sælger hest {{forumTopicSubject}}

Hej hej.
Her kommer nok et surt opstød og nogle vil måske mene at de føler sig truffet.
Sorry men jec er nødt til at høre hvordan andre sælger heste idag.
Sagen er den at jeg har kig på 4 jeste i jylland.
Jeg kommer fra sjælland så det hele skal planlægges med både job, børn, sælgere og transport.
Jeg undskylder hvis sælger ikke "godtager" mine sms' er men tænker at når spøegsmålene hober sig op, er det en hurtig og nem måde.
Problemet er bare at ingen af de 4 sælgere svarer tilbage på nogle spørgsmål og jeg bliver ærlig talt ret frustreret da jeg har krav til min nye hest!
Jeg vil jo ikke købe katten i sækken. Og du som sælger vil vel ikke spilde din tid?

Hvorfor svares der kum tilbage på noget men ikke alt???

Fortæl både som køber og sælger hvordan i oplever en hestehandel idag.

Mvh. Louise - en reel køber!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til dig som sælger hest
  • #1   14. jun 2013 Har du prøvet at rinde der over og tage en snak?
    Nu har jeg ikke lige stået i der der med at købe eller sælge hest.
    Sælgerene har jo også et liv ved siden af salget af hesten.. Men jeg kender alt for godt situationen når en sælger(eller en evt køber af udstyr) ikke svare tilbage


  • #2   14. jun 2013 For et par måneder siden, da det blev bestemt at jeg skulle have hest, havde jeg fundet en hoppe i jylland som jeg rigtig gerne ville prøve. Jeg skrev ejer og spurgte indtil om der fulgte udstyr med, og nogen spørgsmål omkring springning og sådan.. Jeg fik et meget uhøfligt svar tilbage i stil med, at hun ikke var til en første gang køber, at hun søgte et sted hvor hendes hest fik så meget foldtid som muligt i en privat stald, at hun var en følsom hest og at hun skulle et sted hen hvor hesten blev sat øverst på listen. Ting som jeg slet ikke havde skrevet noget om.. :/. Jeg skrev tilbage at det med udstyr var ang. min økonomi så jeg kunne have et overblik over det, og derefter svarede hun mig ikke uanset hvad jeg så end skrev.
    - Hun var åbenbart ikke interesseret i at sælge hendes hest alligevel! Synes simpelthen det er noget svineri at afvise mig på den måde.


  • #3   14. jun 2013 Jeg synes det er en underlig sælgeradfærd! Har selv hest til salg og ville altid besvare en eventuel købers spørgsmål, om ikke andet, så ringe, hvis det kræver større uddybning smiley

  • #4   14. jun 2013 Ville have det meget bedre både som sælger og som købe at ringe sammen og besvare spørgsmål eller stille dem. Så får man bare bedre svar, og kan tillade sig at spørge meget uden at man virker irriterende over SMS smiley

  • #5   14. jun 2013 Prøv dog og ring istedet så få du jo nok svaret med det samme...

  • #6   14. jun 2013 Jeg ville ringe..
    Er man oprigtig interesseret, så ringer man..

    Jeg vil personligt blive træt af at besvare sms'er hele tiden


  • #7   14. jun 2013 Som sælger kan jeg sige.

    RING hvis man vil have hurtig og korrekt svar smiley ( man kan hurtig få sendt smsér afsted som kan misforståes )

    For mit vedkommende er der en del sms er smutter - Jeg har en del heste til salg og helt enorm mange der skriver og ringer og oftest på de samme heste.
    Det ender ganske enkelt med at jeg for blandet rundt på div smsér og for faktisk nogle gange svaret andre på noget en helt anden spurgte om.
    -Der ud over laver jeg faktisk noget hele tiden i stalden, rider - underviser - modtager hø - har kunder - muger - lukker heste ind og ud osv osv, så der smutter altså nogle smsér.

    Det korte og det lange er, tag endelig og ring det er helt sikkert det nemmeste smiley
    Også for dig selv hvis du har mange spørgsmål, det kan nemlig også være noget uoverskueligt at svare på smiley


  • #9   14. jun 2013 og lige en tilføjelse mht. til at ringe.
    Jeg tager ALDRIG telefonen efter kl 22 ( jeg syntes faktisk det er frækt at ringe så sent )

    Pøj pøj med heste jagten smiley


  • #10   15. jun 2013 I alle tilfælde hvor jeg har søgt hest har jeg skrevet først, da det ikke er alle som bryder sig om at man ringer. Desuden har jeg det på den måde at man også som køber kan blande hestene sammen, derfor er det utrolig rart at have alle oplysninger om hestene på skrift, så man kan gå tilbage og kigge på dem. Når man ringer om en hest kan man godt glemme at stille alle de spørgsmål man har tænkt på, fordi det er lidt stressende og grænseoverskridende at snakke med en fremmed. Har selv en seddel jeg skriver spørgsmål ned på når jeg ringer. Men hvis man skriver til en sælger når det oftest at blive mere korrekt formuleret, og man får det hele med, fordi man når at tænke mere over tingene.

  • #11   15. jun 2013 Jeg må indrømme, at hvis jeg solgte hest, ville jeg ikke gide svare på en masse spørgsmål hele tiden, over sms. Måske mail, men ikke sms - det tager for lang tid. Du er måske ikke den første, der har spurgt om de ting, og måske er der så mange spørgsmål, at vedkommende ikke kan finde hoved og hale i det. Så jeg synes - ligesom mange andre - at du skal ringe til sælger.

    Hvis jeg var sælger, ville jeg føle, at du er for uengageret og ikke virker interesseret nok, hvis du kun sms'er, men ikke ringer, for at få svar. smiley


  • #12   15. jun 2013 Joseph - Det er jo helt i orden, at skrive først, men har man mange spørgsmål, så er det lettest for begge parter, at man ringer om det. Så kan man jo fx skrive alle spørgsmål ned på forhånd, som du gør, og så skrive et par stikord til hvert spørgsmål, når man får svar på dem. På den måde kan man holde styr på, hvad man har fået at vide om hvilken hest osv. smiley

  • #13   15. jun 2013 Jeg synes det er omvendt, at køberne er møg hamrende useriøse. Det irriterer mig, når der står i en annonce (min egen feks) at man skal ringe ved interesse. Typisk så skriver en masse teenage piger på trods af at man ikke har spurgt mor og far om de overhovedet må få en hest. Jeg synes at det er til grin og jeg bliver simpelthen så arrig, magen til opførsel og mangel på respekt skal man lede længe efter.

  • #14   15. jun 2013 Ring for pokker smiley

    Og jer køber, når i har været ude og kigge på en hest og sælger altså også har brugt tid er det mindste man kan gøre altså at ringe/skrive A eller B omkring hestene. Er simpelhen så træt af folk der lover de vil vende tilbage også selv om det ikke et noget, og man hører aldrig en hat!


  • #15   15. jun 2013 Folk er jo forskellige.. Jeg ville have det helt fint med sms-kontakt.. Men min chef, - som ejer de hest, vi har til salg, - er et fjols til det med sms'er.. Hvis jeg fx skriver noget til ham, så er det ikke altid at han får den læst/opfattet, - og da slet ikke svaret på.. Og andre dage er der svar lige med det sammen.. Så hvis man skal snakke hest med ham, og man gerne vil have nogle svar samme dag, så skal man altså ringe. Og især, hvis man gerne vil have fyldigt svar, - for min kære chef er absolut ingen høg til at skrive sms'er, - og der er faktisk mange derude, som ikke gider det.. Men ja, - det er jo ikke nemt at vide som køber, hvad det er forn en sælger, der er i den anden ende.. Men ingen grund til at blive sure på dem, bare fordi de fungerer anderledes... Så må man jo bare ringe op, hvis man ikke føler at man får nok svar over sms..

    Derimod er jeg lidt på nogle af de irriterede sælgeres side.. Vi har prøvet flere gange, at man har haft en helt klar aftalt med en køber omkring en fremvisning en dag, - ofte i weekenden, hvor vi så står 2-3 mand, som har skubbet vores andre planer, for at være der for det.. Og så dukker folk bare ikke op.. Ikke noget med at skrive/ringe, - "Bilen er lige sprunget i luften, så vi kommer desværre ikke alligevel", - nej.. Og så står vi der og glor, og venter, - for det kunne jo være at de bare var forsinket, eller havde misforstået tidspunktet, så de er måske på vej, - for de virkede jo super interesserede, da vi aftalte tiden med dem..

    Så til køberne derude, - sælgerne har altså også et liv, og skubber rundt med det, for at gøre plads til jeres besøg.. Så hvis i har lavet en aftale, som i ikke kan holde, så meld det da ud, så snart i ved det.. Ganske naturlig fornuft smiley Og som Stald Mato, så forstår jeg da heller ikke, hvis man ringer efter kl 22, - så kan man da skrive en mail, hvis man vil agere på sagen med det samme..


  • #16   15. jun 2013 Ellers kan du jo ringe til vedkomne.

  • #17   15. jun 2013 Når man står som sælger er de fleste henvendelser pr sms, og også skide useriøse, så derfor er det altså ofte at man som køber får mere ud af at ringe.

  • #18   15. jun 2013 Ja som mille siger folk tar en sms for useriøs, ring altid og hvis ikke man ringer gidder folk ikke blive ved, med at besvarer over sms.

  • #19   15. jun 2013 CTS: Du har fuldstændig ret i det du skriver smiley Men jeg sender så heller aldrig sms'er om heste jeg er interesseret i, kun mails eller privat beskeder over hestegalleri eller heste-nettet. Synes slet ikke der er nok plads på en sms til at formulere sig korrekt, men synes det er rart at have alle svar omkring hesten på en mail eller pb, så man kan se oplysningerne igen, og så man kan vise dem til den person som skal med en ud og kigge hest smiley

  • #20   15. jun 2013 Jeg har lige solgt tre heste, og jeg svarer da gerne på smser, hvis det er helt konkrete og få sprøgsmål , der stilles. Er det spørgsmål, der kræver lange svar, har mit svar været, "ring lige til mig".

Kommentér på:
Til dig som sælger hest

Annonce