{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Ingen motion i 3 uger - forfangenhed? {{forumTopicSubject}}

Næste søndag tager jeg til Australien i 3 uger. Mens jeg er væk passer mine forældre og min tante hestene. De kan sagtens rense hove på hestene, fodre dem, give dem dem vand osv. men ikke motionere dem. Moonlight har jeg haft i 5 år, og jeg ved, at han godt kan tåle at stå på græs i nogle uger uden motion og uden, at der sker noget. Men min hoppe på 19 år, som jeg har haft i 1 år og som er lettere overvægtig, er jeg bange for, kan blive forfangen. Jeg motionerer hende ca. 5 gange ugentligt af 40 minutter (skridt og trav). Jeg holder hele tiden øje med hendes puls, hendes gang, fedtkam osv. Indtil videre har der ikke været tegn på forfangenhed, men hun har lidt fedtkam og frygter, at hun kan blive syg i løbet af de 3 uger jeg er væk, hvor hun ikke vil blive motioneret. Jeg har to folde til rådighed: En med kort græs, dog også med en del kløver samt en fold med længere græs, som ikke har været berørt i en længere peride. Der er ikke særlig mange kløver på sidstnævnte fold, og vil også mene, at dennes græs indeholder mindst sukker. Derudover har jeg mulighed for at lukke hoppen i boks og give hende mundkurv på. Er bare i tvivl om, hvordan jeg skal kombinere det hele. Om hun bare skal have lov til at gå på den langgræsset mark døgnet rundt evt. med mundkurv en del af tiden og så putte hende i boks, hvis hun begynder at vise tegn på forfangenhed eller om hun ligemeget hvad skal i boks en del af døgnet eller noget helt tredje. Det skal lige siges, at de er blevet indgræsset langsomt over flere måneder, og naturligvis også har mulighed for at få halm og hø smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen motion i 3 uger - forfangenhed?
Kommentér på:
Ingen motion i 3 uger - forfangenhed?

Annonce