{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Ondt i kroppen efter motion.. {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.

Ja som overskriften siger, så får jeg utrolig ondt i kroppen efter motion, det drejer sig om knæ, hofter og tæer..

Jeg var i weekenden til stafet for livet hvor vi, til dem som ikke ved det, gik nogle runder og samlede penge ind til kræftens bekæmpelse smiley

En runde var på 500 meter eller 3 km, alt efter hvilken man gik. Jeg gik den på 3 km 3 gange og de andre rigtig mange gange også. Har ca gået et sted mellem 20-25 km på de 20 timer det nu varede. Men forstår ikke hvorfor jeg får så ondt.. Tærende kender jeg svaret på, men knæ og hofter er jeg lidt usikre på. Knæene er blevet erklæret uhelbredelige med løst brusk under knæskalderne, men der burde ikke være smerter når jeg går på blødt underlag (Vi gik på et stadion).. Hofterne gør bare ondt, og det har jeg simpelthen ingen anelse om hvad er..? Så er der andre der får ondt når de går/løber?

Det er vigtigt at sige at jeg er helt ude af form, men kender forskel på at værd øm og have ondt.. Samt at jeg er ved at få fat på en læge.. smiley

Fortsat god dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i kroppen efter motion..
  • #1   13. jun 2016 Jeg har samme problem med mine knæ. Jeg er hybermobil, men trods utallige besøg hos lægerne kan de stadig ikke finde ud af hvad det er der reelt plager dem. Og så mener de, at jeg er for ung til at få dem undersøgt (jeg er 16).

    For mig hjælper det at træne langsomt op, så man ikke starter ud med de helt enorme distancer. Jeg er selv meget aktiv, og cykler mellem 60-140 km 3 gange om ugen, løber og går en masse. Jeg startede dog langt blødere ud med det hele, så min krop langsomt kunne på bygget muskulaturen rundt om de svage punkter (knæ), op til at jeg trænede. Så måske er det, det samme med dig, at du simpelhen bare ikke har styrken til den valgte mængde træning?


  • #2   13. jun 2016 Jeg går rigtig meget, hvor jeg ikke får ondt, eller det sker af og til i knæene, men de kan ikke gøre noget ved dem. Går som sagt tit og ofte længere ture på 10-15km. Jeg er ikke hybermobil men nok det stiveste menneske som findes smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   13. jun 2016 Det kan være mange ting.

    Men forkert fodtøj, forkert bevægelses mønster, der er 1000 muligheder smiley


  • #4   13. jun 2016 Fodtøjet har jeg godt tænkt over, men har brugt mine løbesko som er nøje udvalgt ved køb, i en rigtig butik med løbebåndet og video smiley samt ekstra indlæg for at jeg går/løber rigtigt med de sko på. De er som skræddersyet til mine fødder og min krop smiley

  • #5   13. jun 2016 Nu skriver du godt nok, at du er vant til at gå 10-15 km, men det kan altså også blot være den lange distance, som din krop ikke er vant til smiley

    Nu ved jeg ikke lige hvor gammel du er, men hvis du er teenager, så kan forandringer i din krop måske også spille ind- særligt hofterne, som jo vokser en del i bredden i de år smiley


  • #6   13. jun 2016 Rikke: jeg er 18 år, men er stadig lige så smal og tynd som jeg altid har været. Der er ikke noget som har ændret sig på mig hele mit liv undtagen højden smiley men det kunne godt være det, den følelse som om den rykker sig lidt når jeg går, det er ikke super behageligt smiley

  • #7   13. jun 2016 Hvis du også har den følelse til dagligt, synes jeg du skal overveje, at blive tjekket af en fysioterapeut. Det kan være, at der er låsninger i hofte/bækken smiley

  • #8   13. jun 2016 Har din læge sagt noget om følgevirkninger af det med dine knæ?? Jeg er født med fødder der næsten ingen trædpudder har (også kaldet platfodet) og hybermobile led, og det betyder så at når jeg rider, løber, svømmer, går... alt hvor jeg bruger mine muskler får jeg ondt i ryggen og knæene (og også hvis jeg har gået/løbet/redet lang får jeg ondt i hofter)

  • #9   13. jun 2016 Min læge har ikke snakket om følgevirkninger, men har forbudt mig at løbe på hårdt underlag, også selvom mine løbesko er virkelig gode, og har næsten kun gået rundt på det stadion på græs.. Lige med den tur på 9km i alt som både var på græs og asfalt smiley

  • #10   13. jun 2016 Jeg er også hypermobil, også endda i hele kroppen for at det ikke skal være løgn.
    Jeg har fået erklæret utrolig løse skulderled, som gør, at mit kraveben ikke sider fast samt bruskbeskadigelser i begge knæ. Mine knæ plager mig sommetider en del, og det er specielt under løb. Det handler virkelig om at træne langsomt op. Så det, at du har gået så langt, kan sagtens have trigget det.
    Bedste måde at styrke dine knæ, er øvelser som styrker musklerne i knæene, svømning og cykling. Når du har gjort dette i et godt stykke tid og holdt dig fuldstændig fra løb mm. Så kan du starte med at gå længere distancer, og her taler vi om LIGE distancer - for mange sving belaster knæene. Derefter små distancer i løb, også uden sving. Når du har arbejdet med dette, og der ingen smerter har været, burde du kunne klare kortere distancer med ikke alt for mange og for skarpe sving smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   13. jun 2016 fylla: de er derfor han benytter sig af billeder, hvor man kan se folk skulderblade smiley

Kommentér på:
Ondt i kroppen efter motion..

Annonce