{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

skummer mere i venstre end højre side? {{forumTopicSubject}}

når jeg rider min hest skummer han altid mest til venstre, her snakker vi munden.
jeg tænkte at i garvede hestefolk måske kunne hjælpe mig med at finde ud af hvorfor?
tænder har han lige fået ordnet så det er ikke det. så har jeg ellers drejet den rundt i alle kroge syntes jeg selv. om det var forkert ridning men han gør det også hvis jeg rider tur og longere ham. måske han så var stresset men det sidste lange stykke tid (efter vi har fået ny underviser) har han været så afslappet at ride! jeg rider med helt løse tøjler da han mangler rygmuller så det er bare frem og ned.
men så i går tænkte jeg på noget helt andet, han har vorter sådan lige ved mundvigen, og der er klart flere på højre siden frem for venstre, tror i de kan påvirker spytkirtleren på en eller anden måde, og der derfor ikke kommer ligeså meget i højre side?

eller har i nogle andre ideer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skummer mere i venstre end højre side?
  • #2   23. jun 2013 jo det skal det! har du en mirakel kur? smiley

• #4   23. jun 2013 altså spørge dyrelægen, som i at få dem væk? altså jeg ved ikke hvilken hestejer man er hvis man ikke gjorde det. han har haft dem i 8 år og der har være dyrlæge på i 5 år. så det er ligesom prøvet smiley

det kunne måske være en mulighed? da han klart er nemmere for mig på venstre fremfor højre. men han gør det som sagt også på tur? smiley

• #5   23. jun 2013 Nogle gange er det altså ikke bare ikke noget at gøre ved de vorter:s
    Men kan ikke helt fortælle dig hvorfor han skummer mere i den ene side:)

• #7   23. jun 2013 det behøver dyrlægen jo ikke nødvendigvis gøre, jeg har da selv fået rigtig mange af dem af med elastikker, men når de kommer igen og igen, så er det lidt ligemeget i længden smiley
    tro mig, alt er prøvet, lige pt. kører vi med noget Thuja D30.

• #8   23. jun 2013 Prøv lige at tjekke www.hestemund.dk ud.. Det er nemlig noget med at de skummer meget fordi det er ubehageligt for dem.. Så måske dit bid er for langt eller sidder forkert, eller måske bare ikke passer hesten. Selv red jeg med et 3 delt bid som stak 1cm ud i hver side og med 2 rynker i mundvigen, da det var det jeg troede det skulle. Men efter at have nærstuderet de videoer på hestemund.dk kom jeg frem til at mit bid skulle være kortere og længere ned i munden. Har også skiftet det ud med et 2 delt og har fået en helt anden hest at ride på smiley Hvor der ikke står kaskader af skum ud af munden under ridning:)

• #9   23. jun 2013 En af vores venner har også haft problemet med at hendes hest skummede rigtig meget i den ene side og det var også lige meget om hun red dressur, spring eller tur. Men hendes underviser sagde at det var fordi at når hun red havde hun en dominerende hånd, så hun brugte den mere end hun troede, så det kunne gøre det. Så det skulle trænes væk for hendes vedkommende. Ved ikke så meget om det, men nu når du bare søger nogle forskellige muligheder smiley

• #10   23. jun 2013 Julie&Zazy, han gør det jo bare også når jeg longere og rider tur, hvilket ofte foregår bidløst, men vil helt klart tager en kigger på det! tak smiley

Team Moserod, ser du den havde jeg ikke tænkt over,det kunne måske godt være? men igen hvad så når longere?

• #11   23. jun 2013 har du prøvet at tage en spand varm vand med sæbe spåner og få det der væk med? eller brunsæbe og varm vand!? smiley

• #12   23. jun 2013 arh nu er det jo alstå ikke noget der lige skal 'skrubes' væk smiley

• #13   23. jun 2013 nej med hvis du tager svamp så det bliver gjort blødt og bakterierne bliver fjernet. også smøre helosan på? smiley min pony har haft det andre steder en på munden og det hjalp ved det jeg gjorde?:D

• #14   23. jun 2013 det kan jeg så helt adeles love dig for at det ikke hjælper i det her tilfælde, jeg vasker dem ofte og smøre gerne noget aloevera gel på for baterierne, efter en jagt for eksempel kan de godt være ømme dagene efter og der bliver de både vasket for alovera og helosan på, meeen dertil og så at de går væk, der er vist meget langt! smiley

Kommentér på:
skummer mere i venstre end højre side?

Annonce