{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Min Hest stikker af...?!?! {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger er min hest begyndt at stikke af når han skal gå på banen....
Han er en 4 års hest, som gennem hele sin tilridning har været meget nem at have med at gøre og mega lærenem!
Han har aldrig prøvet at kaste mig af, men alligevel skete det her i går....
i fredags var jeg ude at ride og han stak af med mig hele tiden. Normalt er jeg ikke en person som giver op, da jeg mener at det forstærker at hesten bliver ved fordi den får dens mening.... Men i fredags var jeg til sidst nødt til at stige af og trække ham rundt på banen....
Så i går ville min mor tage mig i longen for at han ikke ville løbe væk, men jeg nåede ikke engang ned på ridebanen før han var løbet... han løb stærkere og stærkere og kom pludseligt i tanke om at han skulle stoppe... så hesten stoppede og jeg fløj videre..... der skete ikke noget alvorligt, men det kunne der jo komme til en dag....


Hvad synes i jeg skulle gøre???
Jeg har i dag redet på ham hvor han var i longe, men så snart han har den på gør han intet, og bagefter gik han også fint, men hvis han ved at han kan gøre det tror jeg bare hat han gør det igen.......

Har tænkt på at øve nogle tillidsøvelser og noget forskelligt for at aktivere ham på en anden måde, hvad vil i så anbefale at jeg kunne lave med ham?????

Håber virkelig at der er nogle der har nogle gode ideer til hvad jeg kan gøre.......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Hest stikker af...?!?!
  • #2   24. jun 2013 lyder som almindelige ung heste nykker.. smiley er han generet af insekter? måske han har nogle sår ved gjorden/sadlen?
    og som ida skriver.. det kan også være noget hormonelt. det kan være kedsomhed.. hvis I bare rider det samme og det samme og det samme!
    når jeg træner min unghest fra jorden af, og hun føler at jeg mister fokus eller hun keder sig.. så er hun den der er skredet.. hun skal hele til aktiveres eller udfordres..


  • #3   24. jun 2013 Hej..
    Jeg har selv en 4 års, som også lige pludselig fik nogle mærkelige nykker.. jeg fandt så ud af at hans sadel ikke passede ham, så han havde fået muskel opspændinger, og har været ved kiropraktor.
    På Ham var der ikke noget når vi bare red lige ud, men når han skulle dreje, sagde han fra og bare ville forsætte lige ud, og skød skulder for at undgå at dreje.
    Bare en tanke. og at det er meget vigtigt at ens udstyr passe hesten. kunne evt være derfor han var blevet "fræk" smiley
    Håber du finder en løsning på det smiley


  • #4   24. jun 2013 Jeg rider ham i ca 20 min en 5 gange om ugen med noget tur også.... Jeg rider meget forskelligt og lige for tiden er vi ved at øve øgninger.... jeg er begyndt at forlange lidt mere af ham her i starten af sommeren netop for at han ikke kommer til at gå og kede sig, men ikke så han er overbelastet på nogen måde...
    Dem jeg har snakket med siger også at det bare er ungheste nykker, men synes nu det begynder at blive lidt farligt hvis jeg skal flyve af til højre og venstre...
    Han har ingen sår eller noget, og når han så bliver på banen går han med ørene fremme og arbejder godt, og det samme når han så stikker af så er ørene bare fremme, og virker ikke som om det er pga noget der gør ondt eller noget han er bange for......


  • #5   24. jun 2013 Dorthe
    Kunne godt være at udstyret skulle tjekkes, men han har altid ørene fremme og arbejder godt....
    Han gør det kun på højre volte når jeg galoppere på en volte væk fra udgangen, trods det er den sværeste måde for ham at komme ud på.... så tror bare det er unghestenykker..... smiley


  • #7   24. jun 2013 De 20 min er fra jeg starter med at trave til jeg skridter af, og starter altid stille op.... har fået at vide at det passer fint.......
    Kunne det måske hjælpe hvis man fik en massør ud????
    Har ikke så meget forstand på sådan noget, men hesten skal self have det godt!


  • #9   24. jun 2013 Okay.....
    Men mærkeligt er det at han altid gør det det samme sted på volten...
    altså ligegyldigt om det er en volte jeg rider i den ene ende eller om det er på midten så er det altid 3-4 meter inden hovslaget at han gør det, men går fint resten af volten...
    Men massage skader vel aldrig!!! Det må da ku være dejligt! smiley


  • #10   24. jun 2013 Jeg ville som Ida siger, få massør ud, og evt. en sadelmager, da det lyder meget som noget der er i klemme/generer ham.

    Heste får jo ikke bare idéer om, at de vil gøre den slags uden grund. smiley


Kommentér på:
Min Hest stikker af...?!?!

Annonce