{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Er det mig, eller? {{forumTopicSubject}}

Hej HG' ere. Har altså lige brug for lidt hjælp her. Jeg mangler lidt en part til min islænderhoppe. Men partryttere i dag, virker bare så krævende? Det er trods alt min hest, og derfor mig der udstikker reglerne... Men det virker bare som om at alle vil have en der kan springe 105 cm, som minimum, eller også er de 13 år gamle og har redet i 2 DAGE. Kigger jeg de forkerte steder eller er JEG bare for krævende? Da jeg selv red og søgte parter, for ca. 7 år siden, var der da massere af folk, som ikke forventede særlig meget af hesten, og bare ville hygge sig? Jeg syntes i hvert fald at mange af dem der søger noget at ride på kun kan blive tilfredse hvis de har deres egen? Derudover er folk jo ikke villige til at betale efter kravene de stiller?


Undskyld, at det sådan bare braser ud smiley Men skriv gerne, hvis i har et andet synspunkt, eller en eventuel forklaring på min situation... TAK, HG!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det mig, eller?
  • #1   1. jul 2013
    Folk er vel ikke krævende, fordi de har nogle ambitioner og krav til den part de skal have? Hvis de vil springe højt og ride højt dressur, så vælger de jo bare din grav hvis den ikke kan det.

    Du er måske lidt for fordomsfuld - der findes mange gode parter derude og ligesom det findes dårlige parter, findes der bestemt også dårlige partejere.

    Jeg kan sagtens forstå folk ikke vil betale, jeg selv får meget få penge så jeg har været taknemlig for alle mine gratis parter. Men det har heller ikke være det vilde krav.

    Så åben øjnene og prøv det af, istedet for på forhånd og være negativ :o)


  • #2   1. jul 2013 Tror det afhænger meget af alderen. De unge teenagerpiger vil ofte gerne prøve en masse og helst så hurtigt som muligt, før de finder ud af, hvad der egentlig interesserer dem ved heste. For nogle er det stævner, andre er det hygge.

    Jeg ville personligt elske en islænderpart smiley


  • #3   1. jul 2013 Jeg er skam åben, og møder folk, med åbne øjne. :o) Jeg kender alt til dårlige partejere, dem har jeg selv prøvet massere af smiley Desværre bliver jeg også bare selv mødt af mange fordomme, da folk har en formodning om at en islænder er bare en smælderfed bold, som ingenting kan. Dette er ikke tilfældet her smiley Men TAK for dit synspunkt. Kender du andre sider en her og HN, hvor der måske findes nogle skovtursryttere i mit område?

    Tenna : Det er helt rigtigt, med de unge piger smiley Jeg holder også selv meget af det islandske.


  • #4   1. jul 2013
    Selvfølgelig er der fordomme om islændere, det er der om de fleste racer :o)
    Og fred være med at folk ikke vil ride islændere, ville jeg ikke selv, men hvis de ikke vil så skal du jo heller ikke tage dig af deres ord, fordi de ikke er relevant som et svar.

    De med fordommene er jo heller ikke de der søger parten.

    Kender ikke lige andre sider, andet end og hænge et opslag i Brugsen :o)


  • #5   1. jul 2013 Selv har jeg flere gange prøvet at de ryttere jeg har fundet til hesten aldrig dukker op eller man bare ikke høre mere fra dem. Hos mig har de fået mulighed for at ride hesten som var det deres egen (alle ugens dage), de skal ikke tage sig af den daglige pasning, da hesten står ved mig selv... Og de skal ikke betale en krone...

    Efter at have prøvet med 2-3 ryttere (alle voksne ryttere over 20 år) og oplevet det samme hver gang må jeg indrømme, at jeg er blevet lidt "bange" for at rode mig ud i det med part en anden gang.


  • #6   1. jul 2013 Jeg tror også problemet ligger i, at mange unge nu om dage er langt mere forkælede end for 10 år siden. Folk idag (beklager min generallisering) forventer at få i hoved og r**, og derfor mener de godt at man kan stille høje krav, og samtidig få gratis. Det er jo ikke deres egen hest, så hvorfor betale?
    Jeg forstår en gratis part hvis parten kan forbedre hesten, men ikke den anden vej rundt.

    Jeg kender desværre ikke andre sider lige sådan, men det er med at holde øje med annoncer af folk der søger også.
    Held og lykke.


  • #7   1. jul 2013 Tak for jeres svar smiley Pernille, jeg forstår dig udmærket! Dette er også noget som jeg har en del skrubler ved, da jeg kommer fra et rigtig stort sted, med masser af heste, og har set og hørt en del, med parter. Blandt andet en af årsagerne til at jeg vælger at kræve betaling, er også for at håbe på at folk så rent faktisk dukker op.

  • #8   1. jul 2013 Lykke: Tusind tak, og jeg kan ikke andet end at give dig ret. Problemet er også tit, at det koster jo mange penge og være ejer af hest. Jeg elsker det, men det er dyrt.Der jo heller ikke noget der for mig, som ejer, er gratis, og hvis man som part vil lære at tage ansvar, og måske få en smagsprøve på, hvordan det er at have hest, så kan man ligeså godt vænne sig til det med 'penge op af lommen' smiley

Kommentér på:
Er det mig, eller?

Annonce