{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.696 visninger | Oprettet:

Dyrlæge vs. veterinærsygeplejerske? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg er lige blevet færdig med 2. g, og skal jo til at tænke lidt dybere over hvad jeg vil lave når jeg bliver "voksen"..
Jeg er nu ret sikker på, at det skal være med dyr, og nok egentlig heste. Jeg kunne ikke se mig selv sidde på et kontor og lave regnskaber, eller rende som elektrikker.. Jeg elsker at være sammen med dyr - og særligt heste, og jeg for tit at vide, at jeg er god til dyr.
Når det er sagt, er det jo så bare hvilket stilling?
Dyrlæge(Med speciale i heste) var det første jeg tænkte.. Dog er det universitet, og der er nok utrolig meget læsning, og snittet er krævende(10,3)..
Veterinærsygeplejerske(også med heste) kræver en praktikplads, men ellers ikke noget særligt snit, så vidt jeg kan se kræves der kun folkeskole.. Dette er jo dyrlæges højre hånd, hvilket jo også kunne være interessant at lave. Jeg er bare bange for at det bliver for "let" (Når der ikke kræves andet end folkeskole).. Jeg er self. ikke sikker..

Mit spørgsmål er så, hvad man laver i de forskellige jobs når man er færdiguddannet?
Hvad er jeres argumenter for hhv. den ene eller anden uddannelse?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlæge vs. veterinærsygeplejerske?
Kommentér på:
Dyrlæge vs. veterinærsygeplejerske?

Annonce