{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.986 visninger | Oprettet:

Allergi hos heste {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vi har desværre fundet ud af, at min pony har græs- og pollen allergi. Vi har indtil videre prøvet noget pulverspray, net over mulen, mine egne allergi-piller og så har hun fået binyrebarkhormon 2 gange, dog uden virkning efter 4-5 dage.
Vi forsøger os ligenu med Sensistop, som jeg har læst mig frem til, at de fleste har gode erfaringer med. Dog er der ingen tegn på forbedring endnu, men vi bliver ved lidt endnu.

Den sidste mulighed for min pony, hvis Sensistop ikke virker, er vaccinationer. Dette er dog møg dyrt og besværligt, men måske sidste udvej..

Jeg vil dog høre herinde om nogen, har erfaringer med andet end det vi har prøvet? Eller andre som også har heste med allergi? Det kunne være så dejligt, at høre fra andre.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergi hos heste
  • #1   7. jul 2013 håber godt nok i har haft dyrlægen inde over inden i har smidt dit eget menneske medicin i den smiley

Men SÅ dyre er vaccinerne altså heller ikke... Mener at når hesten er kørt helt ind i vaccinerne, og kun skal vaccineres en gang om måneden, så koster det 1800 om året.. hvilket kun er 150 kr om måneden... det er den pris jeg husker fra da jeg vaccinerede entertainer...

det er dyrt i indkørings fasen, hvor hesten skal vaccineres 1 gang om ugen.. men på vedligehold så er 150 kr da væsnligt billigere end dyrlæge regninger, mediccin osv osv

• #2   7. jul 2013 Dyrlægen er med inde over..

Virkede vaccinationer på din, Sandie? smiley

• #3   7. jul 2013 Lider hesten af allergien eller syntes du bare det er træls?

Jeg har selv en hest med støv og pollen allergi, men den bliver ikke behandlet.
    Støv har jeg forbygget i stalden, og pollensæsonen er ikke ret lang, så vi har klaret os fik uden medicin.

• #4   7. jul 2013 Hejsa!
    Det har min egen lille hest også (dog har det udviklet sig til COPD) jeg har også prøvet alt dette og har fundet ud af at spåner, wrap og vandet hø på folden gør meget! Derudover fejer vi ikke i stalden når han er der og den bliver højtryksrenset mindst en gang årligt. Jeg giver ham også hvidløg til at styrke immunforsvaret og så bruger jeg blue horse ventilator, der åbner hans luftveje (han hoster). Tror dog helt klart at det kommer an på hvilken bivirkninger hesten har smiley

• #5   7. jul 2013 Hun headshaker.. altså nikker, slår, kaster med hovedet og så pruster hun meget, for at få det ud. Så det påvirker os meget hver dag på vej til fold og under ridning..

Men nu skriver Sandie at det ikke er så dyrt med de vaccinationer.. jeg havde hørt det kostede omkring 1800,- pr. sprøjte, så det skal da helt klart overvejes igen..

• #6   7. jul 2013 Jeg har vaccineret min hest i 1,5 år nu. Hun er 100 % symptomfri. Jeg startede med at vaccinere hende hver uge, nu er det kun en gang om måneden.

Dyrt, ja. Men klart det værd!

• #7   7. jul 2013 Ja vaccinerne hjalp på entertainer!

Hans symptomer var så "bare" hoste.. men han var allergisk overfor ALT støv og 6 typer græs.. og da hans allergi var værst, hostede han så meget at han ikke engang kunne løbe væk fra en heste bremse uden at hoste lungerne op

• #8   7. jul 2013 Det lyder som om det er en god vej at gå så.. tusind tak for jeres svar smiley

• #9   7. jul 2013 Min er multiallergiker overfor ... hold nu fast .... 38 forskellige ting!!
    Dem i Tyskland der laver vaccinen havde aldrig set noget lignende. Hun var også voldsom headshaker, og kunne bogstavlig talt ikke trække vejret, hvis ikke hun fik binyrebarkhormon hver dag - året rundt.

At vaccinere er klar at anbefale! smiley

• #10   7. jul 2013 ISMUVIT! Naturens mirakel middel!

Min den gamle var multiallergiker med astma oven i, puha da. Han fik en amerikaner når det var værst, hø der havde stået i vand i 8-12 timer, ismuvit dagligt og var lukket inde i enten pleksiglas boks eller løsdrift og blev vandet om sommeren for at have ikk skulle overophede.

Ismuvit virker super godt faktisk. Han var faktisk rigtig slem da vi købte ham men vi vidste ikke bedre og havde alligevel 2-3 gode år med ham. Det var dog ikke allergierne han blev aflivet for men noget i benet. Kan klart anbefale det! har 2 astma heste i stalden der får det, og går fantastisk på det smiley

• #11   7. jul 2013 Det lyder som om der er håb!! smiley

• #12   7. jul 2013 Headshaker jeres året rundt pga pollen allergien ?? Altså også om vinteren smiley

• #13   7. jul 2013 Jeg har også en hest med 36 allergier. Han headshaker også meget nu hvor Han kun havde få symptomer i vinters, hvor han kunne slå lidt med hovedet hvis det blæste voldsomt.
    Vi har prøvet forskellige nervemedicin, binyrebaekhormon og inhalator, også alt dette uden held. smiley
    Min dyrlæge mener ikke at vaccinerne kan gøre ham symptomfri for alle disse allergier.
    Hvor længe går der før man ville kunne vurderer om vaccinerne hjælper? smiley

• #14   7. jul 2013 Min er allergisk mod støv, svampespore, raps & pollen.

Ved blot at tage sine forholdsregler i hestens hverdag, har vi faktisk kun 1 kritisk måned (der hvor pollen eksplodere, der kan vi ikke trylle) hvor han er helt til hundene... Derudover fungere han allergi mæssigt året rundt, der skal tages en del hensyn, men det bliver jo en vane, og hvis man kan undgå at medicinere på baggrund af det - gør jeg det glædeligt.

• #15   7. jul 2013 Ja.. jeg vil også gerne høre, hvor længe der går med vacciner før man ved om det er den rigtige vej at gå? smiley

• #16   7. jul 2013 Min nuværende havde et akut astma anfald, og der fik han bare binyrebarkhomon, og det hjælp intet. Vi fik afvide at det ville gå væk inde for 2 dage, så fik 2 sprøjter mere han skulle have over 4 dages forløb og der er intet nu!

Men i hvertfald ville jeg se ind i natur medicin da det virkelig kan virke til tider. Alle mine 3 har været på en form for natur medicin der har hjulpet dem enormt meget smiley

• #17   7. jul 2013 Min havde kronisk astmatisk bronkitis oven i. Efter et halvt år med vaccinerne var hun medicinfri smiley

• #18   8. jul 2013 årh det er svært at sige med de vacciner, det er forskelligt fra hest til hest hvornår det virker.. Det de gør er jo at hjælpe kroppen med at opbygge et forsvar mod det den ikke kan tåle..

Men kan huske at min dyrlæge anbefalede at hvis man ikke ville vaccinere for altid, så synes hun man skulle vaccinere i 2 år, før man prøvede at stoppe med at vaccinere (så havde hesten opbygget nok forsvar i kroppen)

• #19   8. jul 2013 Okay.. smiley

Kommentér på:
Allergi hos heste

Annonce