{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For meget vitamin ??
  • #1   12. jul 2013 Hesten kan blive syg af for mange vitaminer, der er forskel på dem, nogle af dem udskilles bare, mens andre hober sig op i kroppen. smiley

• #3   12. jul 2013 Rigtig mange vitamin sker der ikke det ville for dem hvis de bare har adgang til vand...

Men selvfølgelig er der nogen de ikke kan tåle...

• #4   12. jul 2013 Uha ja der kan ske mange ting ved overdosering, især fordi de vil modarbejde nogle mineraler osv, som gør hesten enten bliver over eller underforsynet med vitale stoffer...

Det er lige fra dårlige hove, dårlig pels og dårligt immunforsvar det kan give...

• #5   12. jul 2013 Fra brogården:

"Langvarig overdosering af et mineral kan også ophobes i hestens krop og give anledning til sygdomsmæssige problemer"

Tildeling af mineraler og vitaminer er en meget vigtig faktor for hestens sundhed, vækst, muskelopbygning, fosterudvikling, mælkeproduktion og præstation. Desuden er foderudnyttelsen en vigtig faktor. Hesten vil udnytte de øvrige fodermidler bedst med korrekt tildeling af mineraler og vitaminer. Behovet af de enkelte mineraler og vitaminer afhænger af hestens alder og brug.

Alle har de forskellige funktioner i kroppen, f.eks. knoglevækst, muskel- og nervefunktion, energiomsætning, væskebalance eller omsætning af kulhydrater og fedt. Mangel kan medføre knogleproblemer, nedsat præstation, dårligere nervefunktion og nedsat vækst. Ved overdosering vil der ske en uønsket ophobning i kroppen.

http://faxiposten.wordpress.com/2009/05/09/mineral-og-vitamintilskud-til-heste/

• #6   12. jul 2013 tusind tak for alle jeres svar - dejligt med så mange kloge mennesker smiley
    jeg står nemlig i den situation at min hest om vinteren får en musli blanding fra equifirst som er super til ham, og han ser ud til han er dækket fint ind.
    Om sommeren får han Pavo vitaminer og jeg tænkte om jeg kunne bibeholde vitamin tilskuddet til vinter.. - udfra jeres svar, vil jeg ligge vitaminerne på hylden når han kommer på stald igen og kun nøjes med hans musli som han ser ud til at klare det super på smiley

• #8   13. jul 2013 Tak , jeg giver den anbefalede mængde der står på posen smiley

Kommentér på:
For meget vitamin ??

Annonce