676 visninger
|
Oprettet:
For meget vitamin ?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
jeg tænker på om en hest kan få for meget af en eller flere vitaminer? (kan vi overfodre dem) og i så fald hvad sker der ?
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.877
jan 2005
Følger: 136 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 504 Svar: 2.257
Men selvfølgelig er der nogen de ikke kan tåle...
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.065
Det er lige fra dårlige hove, dårlig pels og dårligt immunforsvar det kan give...
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
"Langvarig overdosering af et mineral kan også ophobes i hestens krop og give anledning til sygdomsmæssige problemer"
Tildeling af mineraler og vitaminer er en meget vigtig faktor for hestens sundhed, vækst, muskelopbygning, fosterudvikling, mælkeproduktion og præstation. Desuden er foderudnyttelsen en vigtig faktor. Hesten vil udnytte de øvrige fodermidler bedst med korrekt tildeling af mineraler og vitaminer. Behovet af de enkelte mineraler og vitaminer afhænger af hestens alder og brug.
Alle har de forskellige funktioner i kroppen, f.eks. knoglevækst, muskel- og nervefunktion, energiomsætning, væskebalance eller omsætning af kulhydrater og fedt. Mangel kan medføre knogleproblemer, nedsat præstation, dårligere nervefunktion og nedsat vækst. Ved overdosering vil der ske en uønsket ophobning i kroppen.
http://faxiposten.wordpress.com/2009/05/09/mineral-og-vitamintilskud-til-heste/
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 62
jeg står nemlig i den situation at min hest om vinteren får en musli blanding fra equifirst som er super til ham, og han ser ud til han er dækket fint ind.
Om sommeren får han Pavo vitaminer og jeg tænkte om jeg kunne bibeholde vitamin tilskuddet til vinter.. - udfra jeres svar, vil jeg ligge vitaminerne på hylden når han kommer på stald igen og kun nøjes med hans musli som han ser ud til at klare det super på
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 62
For meget vitamin ??