{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Nægter i vandet {{forumTopicSubject}}

Godaften HG'ere;)

Min pony og jeg, har et lille problem ..
Jeg vil SÅ gerne have hende i vandet, og ud og soppe, eller svømme med hende, her i sommer. Jeg har prøvet nogle gange at ride ned til en lille sø, hvor vi alle gangene har haft en anden hest med, som fint er hoppet i søen. Tara går med hen til vandet, men når jeg så har ladet hende vænne sig til synet, og hun har snust lidt, nægter hun at få så meget som en hov i vandet. Jeg ved hun har gjordt det med tidligere ejer, og det undre mig meget at hun ikke vil nu.

Skal jeg prøve at bakke hende i? Det virker bare lidt brutalt, da det gerne skulle være en oplevelse uden tvang ..

Jeg har prøvet at presse hende til at gå i, ved at drive hende frem .. Jeg har prøvet at trække hende i, jeg har prøvet at have tålmodighed og set om hun ville gå efter den anden, og ventet på at hun skulle få lyst til at gå i.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal få hende til det.

Gider ikke kommentare med at hun har ondt, eller noget i den retning, for det har hun IKKE!

Har i nogle tips?

//Dreamteam
-Kig forbi?;)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rensning af afløb fra vaskemaskine 1.500 kr.
  • Reparation af toilet der løber 950 kr.
  • Ophængning af hylde 680 kr.
  • Elektriker 1.250 kr.
  • Ukrudt 1.680 kr.
  • Installere ovn 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nægter i vandet
  • #1   25. jul 2013 Altså jeg pressede min hest i, men kun fordi jeg var lille og 'uviden', men nu elsker hun vandet! Jeg prøvede ogs at lokke hende i, og det hjalp ogs! smiley

Men ja, prøv evt at bakke hende i smiley Men inden du går dertil så tag en masse gulerødder/godbidder (osv) med og så lok hende ud.. Den er langsom, men virker ogs! Så snart hun rør vandet eller bare har en hov i, så roser du hende til skyerne! Og hvis det er, så løft hendes ene ben, og så sæt det i vandet.. Lad som om du skal rense hove, og så bare stræk det, og sæt det i vandet.. Og derefter ros igen! smiley Så ser hun at det ikke er giftigt! d:

• #2   25. jul 2013 Tag måske en hest med der har prøvet det før?
    Min hoppede direkte ud i det med lidt pres. Så tog hun 2 andre med som heller ikke havde prøvet det før smiley Og så bade bade. xD

profilbillede
  • #3   25. jul 2013 Lea:

Alle gangene har vi haft heste med der har prøvet det før:)

• #4   25. jul 2013 Sissel:

Tusinde tak, det vil jeg prøve.
    Hun altså, hun er ikke bange, slet ikke .. Hun er faktisk ret afslappet, nægter bare alligevel:(

• #5   25. jul 2013 jeg bakker min vallak når han bliver stædig

• #6   25. jul 2013 Har det samme problem med min. Vi har været med 4 forskellige heste til vandet som alle går direkte i. Hun følger ikke efter, har prøvet at lokke hende, virkede heller ikke. Og hvis jeg presser så bakker hun bare ..
    Så håber også på gode idéer smiley

Min veninde har sagt at jeg skulle prøve at longer hende ved vandet, så på et tidpunkt kommer de ud.

• #7   25. jul 2013 Ts: Hm, sådan var min faktisk ogs, så jeg pressede hende i.. Det endte ud med stejl, og løb, og ville normalt ikke gøre sådan, men den dag i dag, elsker hun vandet.

Ellers så tag en hest med på hver side af jer, og så skal de begge komme bagfra, og ligesom presse hende ud. Så hun både følges med dem, men samtidig ogs bliver presset lidt smiley

• #8   25. jul 2013 Simone- min reagere fuldkommen sådan! Mega træls:(

Det lyder da spøjs med at longere, det kan jo være det virker:)

• #9   25. jul 2013 Team Traver: hmm .. Ok, tror også jeg vil prøve så:)

• #10   25. jul 2013 Sissel: ok, jeg må vist prøve mig lidt frem;)

• #11   25. jul 2013 har haft helt det samme problem som dig, og nu rider vi ud i vandet uden nogle problemer. jeg fik undervisning i det, da min gamle shetlænder part havde samme problem, og det har jeg prøvet med min egen, hvilket også virkede.

jeg tog ham hen til vandet, lod ham kigge osv. og prøvede at tage ham ud, hvor han så nægtede. jeg stod selv i vandet, for at vise at det altså ikke er farligt. så tog jeg et skridt til højre, og fik ham med, så han også gik et skridt til højre, og så roste jeg med det samme. så rokkede jeg sådan lidt frem og tilbage, altså først lige til højre så til venstre osv. også med en masse ros. til sidst havde han ikke noget valg, og gik lige så fint i ud i vandet. også er det dér vigtigt at man lader dem snuse, og se vandet an. smiley vandet spejler sig jo, og de kan ikke se bunden, derfor er det meget farligt.. det kræver derfor også en del tillid fra hesten, at skulle stole på sit menneske, så det er også vigtigt at du siger at det ikke er farligt, og du ikke selv bliver nervøs eller irriteret. smiley

• #12   25. jul 2013 Der hvor jeg bader er jeg så "heldig", at der er en masse træer i vandkanten helt ud til og næsten i vandet nogle steder.
    Min nægtede også pure bare at prøve at komme i! Jeg trak ham så først en masse gange rundt om de træer jeg kunne finde, som stod 40-50 cm fra kanten. Altså hvor jeg går ude i vandet og trækker ham. Så gik han inde på kanten, og var nødt til at gå helt ud til kanten, når vi gik forbi træerne. Da vi havde gjort det er kvarters tid, fandt jeg et træ, som stod helt ude i vandet nærmest, og trak ham så forbi der (måtte presse lidt med pisken også), og så maste han sig op af træet, og løb forbi med den ene side af hovene i, og så op på land igen. Det gjorde jeg så en masse gange, og til sidst kunne jeg få ham til at løbe ved siden af mig et par meter imens vi var ude i vandet, inden han igen trak op på land. Mere fik jeg ham ikke i den dag, men helt sikkert en metode jeg vil bruge fremover på ham smiley

Jeg ved jo bare ikke, om du er så heldig at have træer, der hvor du bader smiley

Men har du, så husk for guds skyld at bruge en billig sadle, som kan tage lidt knups, eller tag den af derude. Min sadle fik i hvert fald et par ret grove behandlinger op ad træer og under grene smiley

• #13   25. jul 2013 Jaa. Men held og lykke! Når du engang har fået hende i, så vil jeg gerne lige høre hvordan det gik, og hvad du gjorde! d:

• #14   25. jul 2013 syntes man skal passe på med at presse hesten ud i vandet, da det er nyt og farligt. smiley det tog mig et år at lære min gamle part at gå ud i vandet på stranden, og vi startede ud med vandpytter. smiley

• #15   25. jul 2013 Hønsemusen:

Hmm .. Det er vist nogle trær;) Vil prøve det. Tak for hjælpen.

• #16   25. jul 2013 Sissel: Jepsen, og tak smiley

• #17   25. jul 2013 Hæhæ tak, og så lidt da! (-:

• #18   25. jul 2013 Held og lykke smiley

• #20   26. jul 2013 Line:

Aw haha, kan lige forrestille mig det, stakkels dig .. Og hest:3

• #22   26. jul 2013 Line:

Haha, det lyder også sjovt, og lidt farligt måske?:i

De ponydyr kan få de mærkligste ideer!

• #24   26. jul 2013 Det er i hvertfald virket med min venindes hest smiley

• #25   26. jul 2013 Det kan godt være lidt en farlig affære det du har gang i, hvis du er alene. Nu har jeg heldigvis ikke det problem, men lad være med at gøre set alene..
    Hvis hesten ikke gider ( uanset hvad den gjorde med tidligere ejer) syntes jeg ikke der er nogen grund til at presse din pony til det.. Accepter den ikke gider.. Folk står heller ikke og tvinger ærter ned i halsen på mig når jeg ikke kan li dem eller gider spise dem.. Læs hesten! Hvis den ikke vil og ikke har tænkt sig at gøre det, ville jeg ikke presse den, det kan ende i en grim situation hvor enten du eller pony kommer til skade.. Men held og lykke..

• #26   26. jul 2013 Kavan vil helst ud hvis man går med ham, - han tøver lidt mere hvis jeg rider ham ud, især hvis der er bølger.. Hvis det er havblik /stille vand - så er han noget mere modig .. Her fra forleden hvor en anden skulle ud og bade - og tog ham med..

profilbillede
Kommentér på:
Nægter i vandet

Annonce