{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Sophie Amalie
Sophie Amalie
Tilmeldt:
28. nov 2014
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 97

Hest nægter at gå i vandet? {{forumTopicSubject}}

Min hest ville ikke i vandet sidst jeg var dernede og skal derned i morgen. Der er 3 andre heste med som alle vil i vandet, men ved ikke hvad jeg gør for at min kommer derned. Den anden jeg havde var også helt panisk, men da den kom ned synes den egentlig at det var vældig sjovt, og vil så gerne give ham den oplevelse smiley
Hvad kan jeg gøre for at få ham ned smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest nægter at gå i vandet?
  • #1   14. jul 2015 Tag det stille og roligt og prøv at få hesten til at forstå det ikke er farligt.. Det kan jo godt være det tager mange gange før den bliver tryg ved det.

  • #2   14. jul 2015 Stå af og træk den ud i vandet, eller få en til at trække dig derud? Du får våde tær, men det er tit nemmere at få hesten ud sådan smiley

    Ellers så tag det stille og roligt. Måske sætter hesten bare hovene i vandkanten i starten, men det skal nok komme smiley


  • #3   14. jul 2015 Ikke pres hesten.
    Tag den evt fra jorden først med en lang snor i hesten så du har noget og gi af.
    Gå så selv ud i vandkanten og prøv evt bare at la den se vandet. Hvis der er bølger kan det jo være den bliver bange for dem. smiley


  • #4   14. jul 2015 Det er i en kridtgrav hvor vandet er helt klart og man kan se bunden, og der er ingen bølger. Der er i øvrigt også et langt stykke hvor der maks er 75-100 cm dybt smiley og i vandkanten er der et stykke hvor der er maks 10 cm smiley

  • #5   14. jul 2015 Som Louise også siger så tag det stille og roligt smiley men nogle gange gange skal der også et lille press til for at vise de at du faktisk mener det og at det ikke er farligt smiley min tidligere hoppe havde været med på stranden mange gange, men turde ikke gå i vandet til trods for at hendes venner gladeligt red i det. En dag bestemte jeg mig for at nu skulle hun holde op med at pjatte så jeg pressede hende lidt og hun gik i smiley efter det kunne hun sagtens rides i vandet med vennerne smiley

    Mvh TT


  • #6   14. jul 2015 Det kan være hesten ikke syntes om det at den kan se bunden men den kan mærke vandet eller så syntes den ikke det er rart at skulle gå ned i vandet når det er så dybt i starten (ved ikke om jeg forstod det rigtig med at der er 10 cm lige ned i kanten).
    Men som sagt, så gå med hesten og vis den vej smiley


  • #7   14. jul 2015 Som de andre også skriver, skal man ikke presse hesten.
    Det der har hjulpet på min venindes hest, som ikke ville med ud i vandet, var at hun prøvede at bakke hesten i. Stille og roligt, med et skridt ad gangen. Det skulle hjælpe på mange heste, der ikke vil med ud i vandet.
    Jeg kender andre som også har benyttet dette trick, og hesten føler sig ikke nær så presset. Det er selvfølgelig ikke alle heste det hjælper på, men værd at forsøge smiley
    Du skal helst undgå at hoppe af. At man hopper af sin hest på tur, hvis den er bange eller nervøs, kan den tage det som om at du er nervøs, og derefter blive endnu mere nervøs. så hellere få en ven på gåben til at trække hesten (med dig på ryggen) ud i vandet smiley


  • #8   14. jul 2015 Vi presset min første gang min mor trak mig i (hun sad på hendes egen hest der elsker vand) og lige så snart hun kom ned elskede hun det! (Gør hun stadig) smiley

Kommentér på:
Hest nægter at gå i vandet?

Annonce