{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

Kan klægfluer bære sygdomme? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen ved ved, om klægfluer (også kaldet hestebremser) kan bære sygdomme, der kan overføres til mennesker?
Jeg har nemlig fået et bid, der ikke er hævet op som de normalt gør. Jeg er allergisk, og hæver derfor voldsomt op ved bid af klægfluer - vildt praktisk, når man har hest. De plejer at falde ved brug af antihistaminer.
Men det bid jeg har modtaget ved anklen er kun hævet op til at være på størrelse med en to-krone, og er helt hindbærrødt - og det bekymrer mig lidt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan klægfluer bære sygdomme?
  • #1   29. jul 2013 Jeg retter lige klæger og hestebremser er ikke helt det samme klæger er en mindre udgave

• #2   29. jul 2013 Jeg er også allergisk - og ja det er vildt praktisk!
    Men jeg reagerer også forskelligt, og tror ikke de kan overføre sygdomme smiley

Det er ikke altid man bliver koloenorm, men bare får mærkelige knopper smiley

• #6   29. jul 2013 Enig med Lena - og kan melde mig i flokken af allergikere. Har lige haft en hel nat, hvor jeg ikke kunne sove, fordi jeg havde fået flere stik i albuen....det gav smerter i flere dage....Øv. Glæder mig til klæg-sæsonen er slut....

• #7   29. jul 2013 Jeg er helt sikker på at det var en klæg - den fik et ordentligt klask, det møgkræ!
    Jeg plejer også at hæve helt enormt op, vi er helt oppe i tallerkenstørrelse. Det er derfor jeg undrer mig. Hævelsen er slet, slet ikke som det plejer smiley

Jeg har to gange før fået blodforgiftning efter bid af klæg, så jeg er jo lidt forsigtig smiley

• #8   29. jul 2013 Så er jeg nok allergisk jo:-( Hovnet op på ankelen for tre uger siden og området var så stort som en underkop og det var betændt og gjorde pisse ondt. (jeg kløede der jeg var blevet bidt og wopti...) nu har jeg igen blevet bidt li skråt nedenfor og igen klør jeg. Denne gang hovnet det ikke så meget op og er heller ikke fuldt så ondt...Har dog ALDRIG reageret sådan de andre år.....

• #9   29. jul 2013 Team Tindur: Allergipiller/antihistaminer kan tage meget af hævelsen, og kløen kan tages med noget creme til insektbid... Der er også noget desinficerede i smiley Det hjælper rigtig, rigtig meget smiley Allergier kan godt opstå ved gentaget udsættelse, og det lyder som om du også er ramt...

• #10   29. jul 2013 Jeg har ikke oplevet nogle som ikke er hævet op ved klæg bid, jeg er heldigvis sluppet uden om bid indtil videre smiley Havde dog en intens kamp med en ude ved hestene i går da jeg forsøgte at slå den ihjel på hesten, der blev den så sur på mig. smiley

Jeg har ikke hørt at de som sådan bærer sygdomme, men de kan vel i teorien bære sygdomme der overføres gennem blod?

• #12   29. jul 2013 Følger lige med. Når jeg bliver bidt blir der lidt rødt, men det hæver ikke. Det gør ondt lige når de stikker, ellers er der intet. Så er man ikke allergisk eller? smiley

• #14   29. jul 2013 Emilie - Tak:-)

Kommentér på:
Kan klægfluer bære sygdomme?

Annonce