{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hesterace ville være god som begynder hest?
  • #1   29. jul 2013 Haflinger & Fjordheste.. de er kendt for at være godmodige og rolige smiley

• #2   29. jul 2013 Det kommer mange gange ikke an på racen, men den enkelte hest. Men selvfølgelig er der racer, som er avlet mere "rolige" end andre racer, men du kan også finde en jyde der er mere hysterisk end en araber (-;
    Men hvilken race der er god til jeres behov, ved jeg ikke

• #4   29. jul 2013 Oldenborg?

• #5   29. jul 2013 jeg har nu haft med haflinger at gøre der var fuldstændige sindsyge smiley

• #6   29. jul 2013 Heste har en tempramang som den opdrætter der har opdrættet hesten,Haflinger eller fjordhest som begynderhest går du nu ikke het galt i byen,men det er efter min mening kun begynderheste .

• #7   29. jul 2013 du skal ikke gå efter en bestemt race, men du skal ud og prøve en masse heste og finde den som du matcher sammen med.. Du kan både se og mærke om det er den rigtige hest du har fat i. Hvis den har gode øjne, så er du et godt skridt på vej til at finde en god hest.. Men prøv en masse.. Så finder du den rigtige.. Prøv evt. at gå efter en connemara eller en blanding med connemara..Det er gode og rolige heste der vil gøre alt for sin ejer og knytter sig til ejer.. Men god jagt efter din soulmate.. ;O) jeg fandt min i Willma.. ;O) og jeg så i hendes øjne at hun var den rigtige for os.. Prøve red hende også fire gange før jeg tog hende med hjem for at være helt sikker.. ;O)

• #9   29. jul 2013 Tror man vil kunne få mange forskellige meninger smiley
    Personligt ville jeg umiddelbart sige:

Islænder
    Fjordhest
    New Forest

Men der er jo altid enkelte heste under alle racer, som ikke ville egne sig som begynder. Min erfaring siger bare, at de racer er mere "tålmodige, stabile, og kolde i hovedet". Men som der er blevet sagt kan fjorden måske også være lidt stædig! smiley Jeg har set nogle New Forest ponyer, og de har bare været fantastiske børneponyer/begynderheste.

Held & lykke smiley

• #10   29. jul 2013 man kan ikke sige en bestemt race, en dame i vores stald har en trakehner / fuldblod, som i min verden altid har været en vågen race, men ham her er så cool overfor ALT . samt har jeg selv haft en fjordhest som var VARM i hovdet, hun blev kaldt fjordhesten efter michellino pga af hendes sind !

• #11   29. jul 2013 er lidt forbavset over at I nævner fjordhestene og hafferne.. ja de er søde.. men for helvede de er stædige..!

du skal finde en hest, som matcher dit temperament.. smiley jeg har selv et gadekryds og som er ung.. men vi matcher bare sammen.. og derfor gør det til en fornøjelse. smiley

• #13   29. jul 2013 En fjordhest er nok det værste du kan vælge som begynder hest..

Ville dog kigge mere på hver enkelte hest, frem for bare racen..

• #14   29. jul 2013 Frida M.. Ja en blanding af racer er også en hesterace da alle hesteracer stort set alle er blandinger smiley

• #15   29. jul 2013 Vil IKKE vælge tunge racer til en begynder de er stærke og har mange muskler! Vælg en mindre tung og rolig hest smiley

• #16   29. jul 2013 Missen: en hest kan ikke være stædig. Det er en menneskelig egenskab vi giver hesten, for at kunne forstå dens reaktion smiley

• #17   29. jul 2013 Fjordhesten er alt andet end begynder hest, man kan være heldig at finde en god fjordhest med roligt sind, men de er rigtig stærke.
    Jeg tror en blanding ville være god, men se ud fra de forskellige heste, prøv en masse før du beslutter dig, hellere vente på den rette end at købe katten i sækken.

• #18   29. jul 2013 Ik fjordhest og ik islænder.
    Tag ud og kig på en masse forskellige, der er mange blandings ponyer der kan være super gode begynder heste (:

• #19   30. jul 2013 Noget sportspony? Welsh? Connemara? Men ellers, så hver du ligeglad med racen, det handler om at finde den rette hest som netop passer dig! Heste er forskellige ligesom mennesker, så lad nu være med blot at gå efter en slags hest, men prøv noget forskelligt? Det kan jo ske man finder den roligste fuldblods, eller den vildeste islænder? smiley

• #20   30. jul 2013 Jeg vil ikke sige fjordhest, jeg var ude på tur udtagnes en veninde og en af heste ejerne i området, min veninde og jeg red to på en Fjordhest (han har meget energi) han blev ved med at prøve at stikke af, selvom vi bege prøvede at stoppe ham blev han ved med at løbe, han løb enda ind i et træ, han stejlede når vi fik ham stoppet, så det er ikke altid en fjordhest er en familie hest, de er meget stædige, og hvis de ikke får deres vilje, så kan de godt finde på at lave ballade:)

• #21   30. jul 2013 Lad være med at se på racen.. Kig på temperamentet smiley

To heste af samme race kan være ligeså forskellige som nat og dag.. Du kan aldrig gå ud fra at en hest er rolig pga. racen..

• #22   30. jul 2013 Jeg ville sige Haflinger eller fjordhest, måske NF men de kan være lidt tricky XD!

• #24   30. jul 2013 Frederikke

Hvorfor ikke islænder? De er ikke tunge, og de har generelt fornuftige sind? Jeg kender dælme mange der er startet på islænder... Da jeg var på rideferie i Island havde vi 2-3 med ude i naturen der ALDRIG havde siddet på en hest før, og der var nul problemer overhovedet (ud over ekstremt ømme lår). Hertil skal siges at islænderridning foregår ved at man har en flok med ude og skifter hest 3-4 gange på en dag, hvilket vil sige at hele den flok vi havde med skulle være i stand til at transportere nybegyndere i vildnisset.

Det der måske kan være svært er gangartsridningen, men det kan man jo vente med til man er mere erfaren - ligesom man hellere ikke kaster sig ud i spring o.l. fra dag 1.

• #25   30. jul 2013 Hvis man skal vælge en god islænder skal man af med en god pose penge, og finde en med under middel vilje

• #26   30. jul 2013 Måske middel vilje, men man skal være sikker på den er ordenligt i hovedet

• #27   30. jul 2013 Det skal lige siges at min begynderhest var en fjordhest!! Hun er den mest rareste i verden og går ikke bare steder hen der hvor hun vil, jeg fik hende da jeg var 9år, og red hende da pærelet!!! Jeg synes det går meget an på, hvordan man har opdraget dem, eller hvor madglade de er! Cirkeline er godt nok madglad MEN, hun går ikke de steder hen og alt mulig andet pis hun kunne tænke sig!
    Jeg vil anbefale fjordhest!:-)

• #28   28. sep 2013 Tak for jeres svar:)

• #29   28. sep 2013 Jeg har en fjordhest og den er den sygeste hest den kan ikke det med nybegynder den har bare krudt i røven og rimelig nervøs og sætter pludseligt i galop så lad vær med at gå efter en race

• Søstjernen
    Søstjernen Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 30 Svar: 43
    #30   29. jan 2014 Er personligt vild med irish cob/tinker, en rigtig god begynder hest/pony, dejlig rolig

• #31   29. jan 2014 Fjordheste er helt umulige som begyndere, mange af dem i hvert fald, da de kan være ret stædige smiley

Kommentér på:
Hvilken hesterace ville være god som begynder hest?

Annonce