{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Sælge hest {{forumTopicSubject}}

Jeg har valgt at sælge min kære hest, og har meget længe holdt på at han bestemt ikke blev solgt til en under 18,
Har efterfølgende så tænkt at jeg jo faktisk købte hesten som 15 år han var 2 og hingst, nu er han kastereret 8 år og med mindre nøkker.
Men kender ham og ved at han kan være strid og meget egenrådig, og kræver en der har styrken og ikke mindst tålmodigheden til at tumle ham.
Men hvad kan man efter din mening tillade sig at gøre og "stille krav" til som sælger ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge hest
  • #1   30. jul 2013 Du kan stille alle de krav du vil, spørgsmålet er bare hvor mange mulige køber der er, hvis du stiller alverdens krav.

  • #3   30. jul 2013 Du kan stille alle de krav du vil, bare de er klare og tydelige for køber fra starten. Så kan han/hun bare takke nej smiley

    Forstår godt din tanke om 18 år minimum men jeg tænker at en 16 årig er lige så veleget til at eje en hest som en på 18 - i mange tilfælde smiley Bare der er forældreopbakning så der ikke bliver pengeproblemer


  • #4   30. jul 2013 Du kan som sælger stille alle de krav du vil..

    Men jo flere krav du stiller, jo svare er det at få solgt, for hvert krav du stiller ryger der jo en del potentielle købere smiley

    Men du kan altid tillade dig at stille alle de krav du vil og vælge køber til eller fra


  • #5   30. jul 2013 Jo flere krav, jo færre købere.

    Personligt gider jeg ikke købe en hest hvor der er en masse krav som er med UDEN grund, som fx den må ikke sælges videre, Den må ikke bruges til avl, den må ikke gå uden sko, den må ikke stå alene i stalden - Den må ikke rides med bid.
    -Og hvad folk ellers kan finde på at skrive i deres annoncer smiley (Selvfølgelig ved jeg der er nogle heste som har brugt for sko el. andet, men som udgangspunkt kan alle raske heste jo gå uden sko...)

    Når jeg har købt en hest, eller er ude og se på den. Så er det vigtig at ejer har givet efter, og rent faktisk ønsker den et nyt godt hjem, og så er det lige meget om den nye rytter der kigger er 14 eller 39 år bare de klinger sammen og den ikke vil kunne få de bedre smiley

    Og det kan selvfølgelig ende med at hesten ved nye ejer bliver solgt videre, men sådan er det jo, hesten er solgt. Og så syndes jeg ikke man skal tænke mere over det. (:


  • #6   30. jul 2013 Jeg har ikke travlt med at få ham solgt , ønsker et godt og blivende hjem, og har været meget ærlig omkring at han kan være en bøf og strid satan. Også derfor min tanke om kun at sælge til over folk over 18, men mange begynder jo at ride hest som 16 årige smiley


  • #7   30. jul 2013 min holdning er klar:

    dygtige hestefolk har ingen bestemt alder smiley

    du kan finde en voksen køber som har mindre fornemmelse for hesten end en 14 årig nybegynder smiley

    der skal være kemi mellem ny ejer og hesten.. Men det fornemmer du hurtigt smiley

    Så se mere på køberens væremåde end alder smiley


Kommentér på:
Sælge hest

Annonce