{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Sælge hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle;)
jeg er en pige på 16 der har en hest på 153 cm som jeg rider la1-3 på, men syntes bare ikk rigtig vi kommer vider længere,. Og da det i forvejen er mega svært at ride mod de store heste til stævnerne.
den vil meget hellere springe og gider ikk det der dressur. og den er mega god springer, springer nemt en bane på 120 cm, men da jeg ikk gider springe. Overvejer jeg lidt at sælge hende, men syntes bare det er svært da jeg holder meget af den. Det har været på tale mange gange, men det bliver bare ikk bedre. Vil os gerne have større hest, hvis man skal komme længere i dressuren.
Nogle der kan hjælpe??;/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge hest?
  • #1   25. aug 2009 og jeg har bare den indstilling at hvis man skal presse hesten til noget den ikk vil så er det ikk hyggeligt at ride.

  • #2   25. aug 2009 pyha er en svær en, jeg er en af de mere pivet.
    jeg kunne ikke sælge nogen af mine heste da jeg sætter min kærlighed
    over alt andet men nu har jeg heller ikke anbtioner om store stævner.
    så det svært. smiley
    håber da du finder ud af med dig selv hvad du vil på et tidspunkt.
    bare husk at du ikke skal sælge den hvis du ikke har det godt inden i med det. - det må være mit råd .


  • #3   25. aug 2009 Det er svært.. for på den ene side vil man jo gerne beholde den hest man holder af.. men hvis man som du siger skal presse hesten til noget den ikke vil så går det sjove af..
    Jeg har selv stået i samme dilemma.. havde 2 heste.. men havde kun tid og råd til en.. den ene var en unghest meget følsom og dressur minded.. den anden lidt ældre, nemmere ved at tilpasse sig og ville hellere spring og tur.. da jeg er dressur rytter valgte jeg at sælge den der hellere ville springe.. i håb om at han fik en ryttere der passede bedre med ham..
    Senere måtte jeg igen vælge at sælge den anden pga sygdom.. hun var for følsom krævede fast ridning og hun stressede når jeg havde ondt.. det var ikke fair så solgte hende og købte en fjord hest.. den kan trods den kun er 3 år sagtens tåle at stå i længere tid når jeg har dårlige perioder og den bliver ikke stresset af min smerte men omsorgsful i stedet.. det er vigtigt at man passer sammen med sin hest..


  • #4   25. aug 2009 Tænk på dig selv - og tænk på hesten... Hvis du hellere vil ride dressur og komme lidt længere end du kan nu - og hvis hesten hellere vil springe, og endda er rigtig god til det... Så tyder det jo på at et salg vil være det absolut fornuftige for både dig og for hesten... Selvom det gør ondt at sælge...

  • #5   25. aug 2009 Har du ambitioner om at komme videre, syntes jeg helt klart at du skal skille dig af med denne hest. For det vil jo i sidste ende gå ud over den hvis du bliver træt af at ride.
    Men det er da helt sikkert en svær beslutning at tage. Man kunne kun håbe at den kommer hen et sted hvor den fik lov at lave det den kan lide (springe + lidt dressur), mens du kunne få en der kunne føre dig videre i dressuren.


  • #6   25. aug 2009 Signe , jeg har haft lidt samme problem som dig , det var bare at min hest var for stor til mig . Jeg er kun selv 158 , og han var 170 .
    han kunne det hele både dressur og spring . Og jeg havde også haft det på tale længe . Også var det så min underviser der til sidst fik mig til at indse , at jeg ikke fik det optimale ud af ham , og jeg fik heller ikke selv det optimale ud af min ridning , jeg sys også det var mega svært , for man holder jo af hesten . Men jeg pakkede mine følelser lidt væk , og kunne godt se til sidst , at det var egentlig bedst for både mig og hesten , også måtte jeg jo ud og finde mig noget der var mindre .

    Jeg sys du skal se på hvad der er bedst for både dig selv og hesten .
    Lever hesten ikke op til dine krav mere ? kan den ikkee følge med mere ? hvis den ikke kan det , er det jo bedre at sælge den til en hvor hun passer med hensyn til krav osv . Også for din egen skyld , så lav kontrakt på at du har første købe ret på hesten . for så skal evt køber kontakte dig hvis hesten skal sælges .


  • #7   25. aug 2009 Sælg den... Du får, som du selv skriver, ikke noget godt ud af, at presse den. Det ender som regel bare galt. Tænk på, at du garanteret bliver mindst lige så glad for den næste hest...

  • #8   25. aug 2009 Jeg havde samme problem for 11 år siden, der stod jeg med min gamle hest på 1.55 i stg og ham kunne jeg bare heller ikke komme videre på. Jeg solgte ham og græd snot, men jeg er glad for det den dag i dag, jeg har stadig dejlige Grandeur som jeg købte dengang og tro mig du bliver glad for det i længden... :O)

  • #9   25. aug 2009 Hej alle.
    Tak for jeres gode råd;)


Kommentér på:
Sælge hest?

Annonce