1.808 visninger
|
Oprettet:
Høng Landbrugsskole - anyone? {{forumTopicSubject}}
Er der nogle af jer der skal starte på Landbrugsskolen her på søndag? Og måske have Jeres hest med til at stå på Torntofte?
mar 2004
Følger: 92 Følgere: 91 Heste: 14 Emner: 569 Svar: 3.173
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.130
Jeg er selv lige blevet færdig med EUX grundforløbet der i juni
mar 2004
sep 2009
Følger: 100 Følgere: 100 Heste: 9 Emner: 99 Svar: 371
Nicole, hvorfor vil du ikke have din hest på torntofte?
sep 2009
mar 2011
Jeg havde min ene hest med i starten af året da jeg gik der, jeg var ikke glad for det, hun kom hjem igen efter en måneds tid
Men der er nogle der er glade for
sep 2009
Landmand
mar 2011
Men sidste år var der mange problemer, men det er ovre nu, det meste skulle jeg mene
Jeg kunne simpelthen ikke sammen men hende der står for det dernede, og min hest trivedes ikke.
Hun er en gammel hoppe, men dårlige hove og vant til at komme på stald hver nat. Her blev hun smidt direkte på døgn fold sammen med en strid hoppe som bankede hende. Den ene dag da jeg kom der ud, havde de simpelthen jaget hende ud af folden så hun gik rundt ude på ovalbanen og spiste græs.
Hun var løbet igennem leddet (og hun er ikke en hest der bare stikker af) og havde store bide mærker, et stort sår som blødte.
Og der var ingen mulighed for at komme på en anden fold!
Folden var gammel og slidt, og hun fik faktisk orm da hun kom der ned.
En af mine veninders hest fungerede ikke på det foder den fik der, og hun kunne under ingen omstændigheder medbringe sit eget foder.
mar 2011
sep 2009
Og jeg har ikke råd til at betale 1625 kr PLUS foder som koster omkring 500-600 kr om måneden.. For hun giver ikke afslag i prisen. Men da jeg sprugte Christa, sagde hun, at de aldrig havde oplevet nogle der ikke kunne fungere på foderet, så selvfølgelig kunne min da også.. Så det er da noget vrøvl...
Lantino er så heldigvis vant til at gå i løsdrift, så hvis hun smider ham på døgnfold er han da heldigvis forberedt!
Men planen er at han skal på stald, men hvis ikke det fungere (Han er født i løsdrift og har stået i løsdrift hos mig altid, så han har aldrig stået på stald før) har hun sagt at så kan han godt måske blive flyttet ud i løsdriften. Men der sagde hun også bare, at hun aldrig havde oplevet heste der ikke kunne fungere på det, så det ville ikke blive aktuelt alligevel......
Mange tak for det. Det kan være jeg gør det
mar 2004
af samme grund som nanna vil jeg ikke have min hest der.. der hvor jeg måske skal stå er der desvære ikke løsdrift men tilgengæld er der et lækkert ridehus
skiv evt pb
dec 2006
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 149 Svar: 1.784
mar 2011
Da tandlægen så var der, modtog hun en sms fra christa om, at hendes hest havde korte tænder og der var også noget andet der var galt med de.
Så har hun simpelthen hentet pigens hest ind fra folden og haft den tjekket selvom ejer sagde nej.
Det er sgu da ikke i orden!
mar 2011
Min skulle kun have nogle specielle vitaminer, som jeg selv havde med (du må gerne selv have tilskuds foder med, som vitaminer og sådan) men jeg betalte lige så meget som de andre.
dec 2006
Virkelig dårligt, jeg ville aldrig sætte min hest der..
mar 2004
men jeg regner med at jeg skal ud og kigge på et sted og kan høre om hvor mange plaser der er... og høre hvad prisen er hvis man selv medbringer fodre...
(jeg har MAGET høje krav til min opstaldning, så hvis jeg godkender det så er det godt
hved ikke om TS eller andre kunne være int. i det?
dec 2006
mar 2004
dec 2006
Det er bare perfekt, store lyse bokse, foldtid fra 8-19 vinter og døgn om sommeren, 3 pakker spåner pr måned, alt det wrap og halm den kan spise, solarie, vandbad, ridehus, 2 ridebaner, spring til rådighed, 1km til strand og en hyggelig lille tur rundt om foldene. Det er fuldpas, det eneste der ikke er med i prisen er foder også koster det 1200,- kunne ikke være mere perfekt
mar 2004
har nemlig planer om at starte EM til næste år
dec 2006
Desværre så vil hun ikke have flere ind pt. fordi folk er dårlige til at komme og passe deres heste og overholde betaling osv.
Men ellers har jeg hørt godt om lykkebjerg i ruds vedby
jun 2007
Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 36 Svar: 414
mar 2011
Jeg ved ikke helt hvor meget jeg skal bo på skolen, jeg kommer tilbage den 20 januar
Jeg har jo mine 3 heste. Og det sidste halve år har jeg taget toget til skole og hjem igen hver dag, ca. 1½ time hver vej. min heste står her hjemme
Men det første halve år på skolen nød jeg virkelig og det vil jeg ikke gå klip af!
Men hvis jeg finder ud af at jeg skal bo på skolen, så kunne jeg måske godt være intra i det
En af mine veninder fra skolen som også kommer fra Kalundborg og rider western skal vist nok være kost elev næste gang (også 20 januar) og ville også have sin hest opstaldet et andet sted end torntofte
dec 2006
mar 2004
men skal da nok lige skive om det er et sted jeg kan lide
mar 2011
TS: Prøver ikke at skræmme dig væk fra Torntofte
Grundforløbet har helt klart været det bedste år i min liv! det var været helt fantastisk.
Jeg syntes at landbrugsskolen er et helt fantastisk sted, og jeg glæder mig rigtig meget til at komme tilbage, selvom det jo desværre ikke er alle der skal kommer tilbage
Glæd dig!
Især til samsø turen! Den er lidt hård, og man er udmattet når man kommer hjem, men den er det hele værd!
Hvis du ikke allerede har set lærene på gymnasiet, tør jeg godt love dig at du bliver lidt... tja chokeret
især hvis i skal have Erling til matematik, og det skal i nok
Men bare rolig, det er ikke så slemt som det ser ud til!
held og lykke med det!
mar 2004
mar 2004
der er gode bokse og gode folde hvor de går 2-3 stykker pr fold.
der er en god ridebane og ridehus, der er også en springbane, som jeg ikke så da jeg ikke springer
men alt i alt et godt sted, og jeg skal have min hyp der op og stå mens jeg er på skole
prisen er 2400 for hest og 2050 for pony, de fodre med havre og vit, og de tildeler fodre (enten i automat(piller) eller 3 gange med müesli) der er ind og ud lukning samt strøelse(halm/træpiller) i prisen, man skal selv muge.
man kan selv medbringe fodre.
der er i måned opstaldning i depositum.
her er et link til annoncen http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/read.php4?f=24&i=13671&t=13671
mar 2011
Ved evt. hvor mange pladser der er når vi når januar?
det kan godt være at jeg ikke selv skal have nogen stående der, men jeg har jo nogle veninder som har hest
mar 2004
det er nok best at kontakte Helle som har stedet og høre hende ad...
mar 2011
nøøøøj hvor jeg savner skolen lige for tiden
Er mega misundelig på alle dem der får lov at opleve det lige nu
TS:
Hvilket nummer har det værelse du er kommet på?
Nummer 32 er super godt!
mar 2004
jeg har hver gang boede på 2 sal. (ene værelse) nr. 16(mener jeg) og nr. 19
Nanna, hvad skal du "starte" på når du kommer på skolen?
sep 2009
Virkelig dårligt, jeg ville aldrig sætte min hest der.. "
Altså jeg håber ikke du mener Torntofte, for den er helt ny, blev lavet i midten af '12 og er SÅ lækker. Indtilvidere er jeg super tilfreds. Nu har vi stået her siden søndag og han stives super godt. Boksene er stor og luftige, var helt rene da vi kom, staldgangen er altid fejet og der er god kvalitetsfoder
sep 2009
dec 2006
mar 2004
jeg synes der er for maget arbejde(staldvager) i at have sin hest der ude, især hvis man gerne vil læse, sådan var det især for mig, og særligt når man kommer der til hvor der er eksammer..
der var i en periode for mig hvor jeg havde staldvagt med 1 uges mellem rum... og så synes jeg prisen er for dyr i forhold til at det stort set er selv passerstald...
mar 2011
Som sagt, så er der nogle der er glade for at have deres hest der, andre er ikke
I starten virker alt til at være i orden, men efterhånden som man falder mere og mere til, bliver det lige som lidt anderledes, det er i hvertfald min opfattelse af det.
Ja stalden der er vildt lækker
Jeg snakkede med en fodringskonsulent her i sidste uge mener jeg, og vi kom tilfældigvis ind på skolen. Hun har selv gået på landbrugsskole, dog for nogle år siden, men hun mener at uanset om det er i Høng eller Roskilde, er det ikke et godt sted at have hest.
Det kan godt være at det virker som om at Christa går meget op i at hesten trives og har det godt. Det gør hun sikkert også på visse punkter.
Men jeg kan ikke mærke om en hest er halt når jeg rider den (ja, fejl fra min side, det må jeg så bare til at få rettet op på), og en dag efter skole, før jeg skulle hjem på weekend red jeg min hest nede på Torntofte.
Christa og Iben (som selv har hest der og står for smådyrene) sad nede foran stalden og kigge på min og min hest der red.
Ugen efter snakker jeg om smed med Christa og om at min hest ikke skal have smed (anden historie) og vi aftaler at min mor skal ringe til Christa.
Da min mor så gør det, fortæller Christa MIN MOR at MIN hest er halt og jeg ikke bør ride den.
Hvorfor f*ck kommer hun ikke og siger det til MIG imens jeg rider den i stedet for at vente flere dage og så sige det til min MOR?! ville hun virkelig hesten det godt?
Siger det bare...
mar 2004
har dog ikke selv oplevet at Christa har ringet til min mor..
mar 2011
Jeg syntes bare at det virker som om, at tingene skal gå efter Christas hoved
dec 2008
Følger: 89 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 40 Svar: 626
mar 2011
dec 2008
mar 2011
Jeg går på EUX linjen
Jeg glæder mig til at komme tilbage
sep 2009
Bare lige som en update
dec 2008
Er der en mere side hvor man kan løse noget mere om selve opstaldningen på Torbtofte? Jeg kan intet finde og vil gerne vide det ordentligt i stedet for en af de ansattes "jeg tror", og kan nemlig ikke finde noget
sep 2009
dec 2008
sep 2009
Vi har staldvagter alle hverdage og i weekenderne. Lige nu passer det med at vi er 8 pensionere, og vi er to på vagt af gangen, så vi skal have staldvag hver 4. uge. I den uge skal man så have vagt i hverdagene kun om eftermiddagen kl 16 efter skole mandag-fredag og så skal man lørdag og søndag have vag både morgen og aften. Det indebærer bare at man skal lukke heste ind og give krybbe- og grovfoder
sep 2009
sep 2009
sep 2009
Min hest var en analse halt på et tidspunkt da eg red den, og så sagde Iben til mig, at han var halt. Så hun siger det i hvert fald hvis hun ser det.... Men det er da noget underligt noget, at christa ikke siger noget til dig!!
jan 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 145
Hvis der er nogen på torntofte der er lidt underlig, så er det fandme Iben!
- Jeg har en ældre fjordhest med på 19, og han fungere også super godt på det foder der er, og sammen med de andre heste. Silas har meget dårlig hovkvalitet, men hans er sjovt nok blevet meget bedre af at han er kommet på torntofte trods at foldene ikke er de bedste, men sådan er det sku, når vi har haft en våd sommer og efterår. Du finder ikke én fold der ikke er lidt mudret eller gammel en gang imellem! Lev med det
med hensyn til det med tandlæge, så står det trykt, sort på hvidt i kontrakten, at det er obligatorisk at hesten bliver hevet ind og tjekket og at du bliver informeret hvis der er noget glat! Så det er fandme noget pis at fyre af!
Synes virkelig ikke i snakker pænt om Christa, hun er simpelthen en sød, bestemt dame, men sådan er eller ældre heste kvinder sku!
mar 2011
Line: det kan godt være at det der bliver skrevet om Christa ikke er så pænt som man kunne have håbet, men det er sandheden som jeg har oplevet den.
I den kontrakt som både jeg og mine veninde underskrev stod der INTET om at tandlæge var obligatorisk. Jeg har læst den kontrakt igennem flere gange, og jeg ved hvis det ville have stået der, jeg har den stadig liggende et sted, kan bare ikke lige huske hvor
sep 2009
..............
der var en dag efter jeg havde flyttet min hest hjem hvor der skulle kommetandlæge. Og min veninde/roomie som også havde hest der, have udtrykkeligt sagt at hendes hest IKKE skulle have tandlæge.
Da tandlægen så var der, modtog hun en sms fra christa om, at hendes hest havde korte tænder og der var også noget andet der var galt med de.
Så har hun simpelthen hentet pigens hest ind fra folden og haft den tjekket selvom ejer sagde nej.
Det er sgu da ikke i orden!
............
Det kan godt være, at behandling ikke er obligatorisk, men det er undersøgelsen altså!, Jeg har lige kigget min kontrakt igennem, og der står:
Mindst 2 gange årligt har vi en autoriseret hestetandlæge til at kontrollere samtlige heste i stalden. Denne service er obligatorisk, men gratis, og kan give hesteejeren et prej om hvorvidt hesten i sin mund har noget som er til gene og derved giver ubehag/smerte. (Skal hesten behandles koster dette kr. 1500 – 1800)
Så jo. Det er obligatorisk at alle helle så Torntofte skal tjekkes. Om ejer vil det eller ej, skal hesten tjekkes. Så er det jo bare op til ejer, om de vil gør noget ved hestens tandproblemer.
sep 2009
Og ja, Silas har virkelig gjort fremskridt imens han har stået på Torntofte! Han er blevet rigtig fin i sine hove
Altså jeg har ikke så meget at sige, udover at Torntofte er virkelig godt for min hest. Også foderet. Og han har nogle fine foldkammerater og han hygger sig i hans store boks og luftige stald. Faciliteterne er gode og staldvagterne er bare nogetman må leve med. At man blive nødt til at bruge 1,5 time af sin tid alle eftermiddage hver 3.-4. uge.. Det må man altså bare leve med. Sådan er det at have hest opstaldet. Især når det ikke koster mere end det gør. 1600 kr for en boks og så mange fine faciliteter, er sku ikke dyrt! Det er billigt, så at man skal passe sin egen hest og andres lidt, det må man bare tage med, for det er helt i orden til den pris
mar 2011
Det gør der ikke
De har vel lavet kontrakten om kunne jeg forestille mig, der stod også en masse ting i min, som ikke er helt up to date.
Desuden mener jeg stadig at det ikke er i orden at hente en hest ind til tandlæge, når ejer er uvidende omkring det.
Jeg var i hvertfald blevet stjerne tosset hvis det var min hest.
Er da glad for at høre at dig og din hest har det godt der
Det er også et super fedt sted, virkelig lækker stald, og super gode faciliteter og muligheder for hvad man kan lave med sin hest. Jeg var da også ked af at jeg ikke kunne have min der længere.
Syntes også at det er helt fair med staldvagterne og det, der var bare nogle personer der, da jeg var der, som jeg ikke havde det godt med at de skulle håndtere min hest...
Men sådan er det jo
Høng Landbrugsskole - anyone?