NJ Dyreredning {{forumTopicSubject}}
Kopi fra FB:
Nordjysk Dyreredning
Der deles af og til advarsler fra folk på mine sider, om mennesker der opkøber dyr, afhenter gratis dyr og videresælger disse, til tide også syge dyr m.m. Disse opslag slettes uden varsel og i de grove tilfælde ekskluderes de der lægger opslagene ind, idet jeg rent juridisk IKKE kan tillade at man navngiver disse "handlere" på siden.
Jeg ville hellere end gerne lægge ALLE de navne ud, for det ville da stoppe en masse unødige problemer, men det ville nok også resultere i at jeg inden længe måtte dreje nøglen.
Men jeg kan da uden at bryde loven opfordre ALLE der står i den situation at de skal skille sig af med sit dyr om lige som start at Google navnet på de personer der viser interesse. Det skiller ikke ulve fra fårene, men det er en rigtig god start!
Arranger derefter et besøg hos den der ønsker sig at overtage dit dyr. Se hvordan stedet er og hvordan personen er. Tjek de andre dyr på matriklen. Står der syge eller tynde dyr, så tak nej. OGSÅ SELVOM ejer kommer med lange historier om at dyrene ser sådan ud, fordi vedkommende har reddet dem, eller som minimum så bed i hvert tilfælde om at se dokumentation for at dette er korrekt. Evt dyrlægeregninger, der viser at dyret/dyrene er i eller har været i behandling!
Sidst men absolut ikke mindst, så formiddel kun dyret på kontrakt! Om det er et dyr du formidler ud eller køber ind. LAV DENNE KONTRAKT MED FORTRYDELSESRET!!!! Så kan du, hvis du pludseligt finder ud af at personen ikke var den de udgav sig for hente dyret hjem, eller modsat, hvis det dyr du anskaffer dig er sygt, returnere det til tidligere ejer.
OG SÆLG IKKE PÅ AFBETALING! Har den interesserede ikke råd til at betale prisen for dit dyr, har de højst sandsynligt heller ikke råd til det rette foder, dyrlæge- eller anden behandling!
Pas på jeres dyr også når det brænder på og de SKAL videre.
I kan altid kontakte NJD for hjælp og vejledning.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.955
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 602
Jeg købt ham netop på afbetaling af den grund jeg skulle have råd til smed og dyrlæge til den.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1
http://www.pernilleskinnerup.dk/default.asp?p=3
NJ Dyreredning