{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Dårlig mave ? Foder ???? {{forumTopicSubject}}

Min pinto har ustabil mave.
Sidste år kørte han på valset byg/havre, også fiberblanding som foder. og det gik rigtig fint, og der havde han ikke "ko afføring"
Men da han ikke kan tåle korn, så er jeg nødt til at prøve noget helt nyt.
jeg har prøvet eggersmann's fuldfoder blaning, de har til ældre heste med svær optagelig af vitaminer og mineraler osv.
Den kan hans mave SLET ikke tåle!

Nogen der har nogen goder ideer eller erfaringer ?

Han har ikke tabt huld, så det er ikke sådan akut akut, men jeg vil gerne finde noget som han køre på, så ikke han går hen og taber sit huld.
Han får foder en gang dageligt nu plus græs, da han bliver redet 5 gange om ugen.

Han får lucerne og grønpiller i hans foder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig mave ? Foder ????
  • #1   11. aug 2013 overvejet hesten måske ha mavesår

• #3   11. aug 2013 Hippolyt mysli foder er rigtig godt til heste med sarte maver smiley

• #4   11. aug 2013
    Karina - Men det har også meget stivelse ;o)

• #5   11. aug 2013 Han er tjekket for mavesår, og det havde han ikke.
    Jeg har ikke skiftet brat foder, jeg har lavet tilvænnings periode. Jeg er ikke helt dum smiley
    Men nej, han kan ikke tåle det. Han hoster og hoster af det. smiley Kostede mig 6000kr i undersøgelser, så jeg kan skrive under på, at jeg ved han IKKE kan tåle det smiley

Hippolyt foder, er det fuldfoder eller hvordan ? smiley

• #7   11. aug 2013 Ja har en hest, der også have konstant dårlig mave, han var også tjekket for mavesår, orm, og der var taget blodprøver unden nogen resultat. Desuden har han fået lavet en glucoseabsorption test, som viste at han kunne have kronisk tarmbetændelse. Han skulle derefter have foder uden sukker og stivelse, samt div. Gærkultur til maven, men det virkede heller ikke, samt han var på prenisilon i ca. En måned uden resultat. Dyrlægen var på bar bund. Min kiropraktor anbefalede mig at få fat i Spire pape, da hun havde gode erfaringer med at behandle heste med tynd mave. Jeg kontaktede Spire og hun mente han havde en Candida svamp i maven og måtte derfor overhovedet ikke få noget med sukker i , faktisk måtte han kun få hø i 3 måneder ingen gulerødder, fuldfoder eller godbidder smiley og jeg må sige nu ca. Halvvejs i forløbet, så er hans mave begyndt at fungere, og lorten er begyndt at hænge sammen i pære smiley hvis du vil vide mere om forløbet, så skriv endelig bare en pb til mig smiley

• #8   11. aug 2013 Hvornår er han sidst tjekket for orm, sådan grundigt tjekket?

Hvis vi går ud fra han bare skal have rettet mavens balance op igen, ville jeg køre ham over på Pre Alpin NaturMineral og Alpen Grün Mash.....

Kommentér på:
Dårlig mave ? Foder ????

Annonce