{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Ca. udgifter pr måned {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg er endnu ik en heldig ejer af at have hest, men drømmen lever da endnu.
Eftersom at jeg aldrig har ejet en hest, spørger jeg nu jer til råds ang. priser.

Jeg bor på Als, og ville (hvis jeg anskaffer mig en hest) sku ha den opstaldet et sted, da jeg ik har mulighed for at ha hest hjemme. Min græsplæne er stor, meeeen tror min kæreste ville blive småmobset hvis det halve af haven sku laves om til mark smiley

Hva er de månedlige udgifter ca. på en hest, med opstaldning, forsikring osv ?

Vil ik bar anskaffe mig en hest for så at finde ud af at jeg ik har råd til den efter et par måneder, og så videresælge den. Det ville ik være fair overfor en hest...

Så lidt hjælp piger og drenge smiley

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ca. udgifter pr måned
  • #1   16. aug 2013 Der er rigtig mange emner omkring det i forvejen smiley Måske du kan finde noget der? smiley

  • #2   16. aug 2013
    Det er super lettere at finde ud af, hvis du tjekker udgifterne i DIT område - hvor du vil have opstaldet hesten, den smed du vil bruge og det foder du vil bruge.
    For bor du på Als, kan du ikke bruge hvad en i København giver.


  • #3   16. aug 2013 2-3000 kr./md.

  • #4   16. aug 2013 Opstaldning: 1200
    Hø: 200
    Foder: 200 cirka, på 1,5 måned.
    Smed: 300 ,- beskæring, maks 3 gange om året.
    Udstyr: 300
    Dyrelæge: 400
    Vaccine: 200 sådan cirka
    ormekur: 200 to gange om året
    Forsikring, for 30.000, liv, ansvar og syge, 3500 om året. Også har jeg en selvrisiko på 1100 pr. skade, krikken forvolder sig.
    Derudover bruger jeg gerne 800 pr. måned på undervisning. Derudover kommer der skovkort, ridehuskort om vinteren, stævner osv..
    - Det er ikke billigt at holde hest ;). Og inden længe, skal hun have foresko på, også stiger smeden til 900.

    Derudover, er der 10.000 andre emner omkring dette, og i bund og grund kan du ikke bruge vores til noget som helst, da det er forskelligt fra landsdel til landsdel.


  • #5   16. aug 2013 Det er meget forskelligt, skal hesten have sko, faciliteterne på opstaldningsstedet osv..

    Jeg giver 500 ,- pt for min pony, udendørs ridebane og løssdrift smiley


  • #6   16. aug 2013 Nok 3-4.000 kr smiley


    Det er ikke biligt! smiley


  • #7   16. aug 2013 alt afhængig af hvordan du vil have den opstaldet er fx løsdrift billigere... men ellers ca 2-3000 kr pr md

  • #8   16. aug 2013 Ida og vicce: wow det er godt nok billigt! smiley

  • #9   16. aug 2013 Så er der mig der har fået ponyen gratis af ejerne, og ikke betaler en bønne smiley
    Føler mig ret heldig. Men skal self. betale for alt der det hvis jeg flytter hende smiley


  • #10   16. aug 2013
    Vælger man et billigt foder, billigt opstaldning og ikke giver sin hest meget hø - så kan det gøres billigt, på hø posten er min dog bare dyr da hun får alt hun kan spise og det er 10-16 kg. i boks og dvs. mere hvis det er i døgndrift der skal være adgang.


  • #11   16. aug 2013 4000-5000 kr i Københavns området

  • #12   16. aug 2013 Krikken, det kan sagtens være billigt, også stadig være godt, og nok. Min hest lever af byg og vitaminer, byg er incl. i min opstaldning. I min opstaldning er der også hø on dagen med, og de 200 til hø er hø resten af dagen. Hun får alt det hun kan spise.

  • #13   16. aug 2013 4000kr. Alt der ikke går til opstaldning, foder og smed ryger på en konto til dyrlæge og andet uforudset smiley

  • #14   16. aug 2013
    Byg ville jeg dog aldrig fodre med, men med Horselux Easy kan jeg holde min til en 260 kr pr. måned i foder - som så er fuldfoder :o).
    Lige nu står hun et sted hvor der er løsdrift, selvpas og skal give 300 kr i opstaldning.


  • #18   16. aug 2013 Jeg kan se du bor på Sydals - ligesom mig:-) og opstaldning hernede er altså ikke så dyrt. Hvis den skal stå på sønderborg rideskole, klinting eller lignende, så er det selvfølgelig dyrere. Kender du ikke nogen i nærheden, som kan opstalde en hest privat til en rimelig pris??

    Du skal selvfølgelig regne smed, dyrlæge og evt. foder oveni, men det kan også gøres til rimelige penge. Smed Rune Dohrmann tager 450 kr. + 50 kr i kørsel for en beskæring. Der er flere andre på øen, men hvad deres priser er, ved jeg ikke. Mine heste har smed hver tredje måned, så det er jo ikke så slemt.

    Jeg tror du skal finde ud, hvilke muligheder du har for opstaldning, der hvor du bor, og så regne på det derefter. Så er det nemmere at finde en realistisk pris på Als, for prisen i København er jo fuldstændigt ligegyldig for dig:-)


  • #19   16. aug 2013 Hvis man regner med at have 4000-5000 kr. til en ridehest pr måned, så er man vist dækket. Ja, nogen kan holde hest for meget mindre, andre for meget mere.

    Det afhænger netop meget af landsdel, hestetype samt dine forventninger til det at have hest - hvad skal du med hesten? Vil du ride stævner (trailer, bil + undervisning?) Vil du kunne ride hver dag (ridehal på opstaldningsted?) osv osv osv...

    Nogle måneder vil der være mange penge til overs og andre måneder vil det være i minus, fx. hvis hesten kommer til skade.


  • #20   16. aug 2013 Alt mellem 500kr og 5000kr..
    Det handler om, hvor billigt man kan få ting i området, om man har nogen forbindelser osv osv osv..

    Så undersøg dit område i stedet for.. for det er så forskelligt..


  • #21   16. aug 2013 Ja jeg bor på Sydals, så er godt klar over at det ik er så dyrt her som i København.

    Hva angår mine krav til ridningen så er de meget små. Jeg ønsker en hyggehest, til ture på stranden
    Og i skoven. Stævner, hverken spring eller dressur siger mig intet.
    Så det er egentligt kun de basale ting såsom opstaldning, smed, vacciner osv jeg sku bruge en ca pris på.
    Hva angår vedligeholdelsen ved hesten, er jeg mer end ville til at gi en hånd med, både at muge ud ved min egen og de andres heste. Man ska jo ta det sure med det søde, og det ville jeg helt bestemt os gøre når jeg engang sku være så heldig at få min drøm.


  • #22   16. aug 2013 Nina E - problemet er at vi kun lige er flyttet hertil, så kender ik nogen her, kun en der bor en kilometer herfra, så det er begrænset hvor meget jeg ved om hvem der udlejer bokse osv

  • #23   17. aug 2013 Krikken, min personlige holdning er at det skal holdes så naturligt som muligt, med måde selvfølgelig. Så en hest skal kunne leve af ståfoder og korn, og ikke proppes med alt muligt mærkeligt. Hvis hesten selvfølgelig ikke fungerer på korn, så kan jeg godt se hvorfor man ikke fodre med det, men jeg holder det så naturligt som muligt, og har intet imod byg.

Kommentér på:
Ca. udgifter pr måned

Annonce