{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Myler bid {{forumTopicSubject}}

Hej,

som sidebemærkning til en anden igangværende debat: Hvad er et mylerbid, og hvorledes er effekten af det, siden det - så vidt jeg kan høre på folk - er et særligt skarpt bid?

... har prøvet at google det, og den eneste umiddelbare fællesnævner er den metalrulle (?) som er placeret i midten. Ellers findes som lige, tredelte bid, med buer, som kandar osv. ..

Så mekanisk viden ønskes, tak! smiley

... og lad mig SKYNDE mig at sige, at spørgsmålet ikke stilles mhp. køb af et sådant bid, hvis nogen skulle være i tvivl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Myler bid
  • #1   19. aug 2013 Nu har Myler jo et hav af forskellige bid, så det vil kræve et bestemt bid som grundlag for en diskussion om hvorvidt det er skarpt smiley

  • #2   19. aug 2013 Et Mylerbid er bestemt ikke et "særlig skarbt bid" smiley
    Der er mange forskellige modeller og der er meget "bløde" modeller og nogle lidt "skarpere" smiley

    Udforminingen på flere af mylerbiddene gør at der er mere plads i munden til at tungen kan være der, og biddene kan kun bøjes et hvis stykke om, så det ligger oftes bedre i munden end almindelig bid som kan være for levende i hestens mund smiley
    Jeg har været til foredrag omkring Mylderbid og der fik vi en masse fornuftigt viden omkring disse bid smiley


  • #3   19. aug 2013 Det er ikke skarpt - et smalt bid er jo også skarpt. Nej, et mylerbid er designed anatomisk, så hesten får mest mulig komfort. Jeg har et mylerbid til hesten med tungefrihed, hvilket gør at hun ikke længere åbner munden så meget i ubehag. Mylerbid er gode bid smiley

  • #4   19. aug 2013 Jeg opfatter dem bestemt ikke som skarpe smiley Hvis jeg red med bid til daglig ville det blive med et Mylerbid. De er virkelig genialt udformet!

Kommentér på:
Myler bid

Annonce