{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Hvis bare man kunne ride. {{forumTopicSubject}}

Jeg fandt lige Flash's salgsvideo på YT, og sidder nu bare her og ville ønske jeg havde den mængde ryg og ben muskulatur han kræver.

Jeg ved godt de nok skal komme med tiden og det går da også allerede frem af. Men kender i ikke det når i ser andre bare ride der ud af og for det til at se så let ud?

Jeg kender det jo alt for godt, og så enda nu her at se min egen hest, så så let som en leg med tidl ejer, og så til mig hvor jeg er død efter et par travrunder i nedsidning.

Nogle der har lyst til at opmuntre lidt? -.-

Btw her er videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=o9ogAlL_U6E&feature=player_embedded#t=46


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis bare man kunne ride.
  • #1   21. aug 2013 Ej shit, er det dig der har købt Flash??! Af Nina right? Wooow, kan slet ikke kende ham..

  • #2   21. aug 2013 Puha, kender det godt.. Min fjordbolle kunne alle forberedende øvelser til piaff for hånd, hvorefter han blev sparket, og måtte stå stille i 4 mdr. og så muskelgenoptræne i et halvt år, før vi kunne gå igang med en rigtig genoptræning af kondition. Nu er han 18, og når nok aldrig at komme derop igen.. Det havde jo trods alt taget 3-4 år at bygge de muskler op på ham. Suk smiley

  • #3   21. aug 2013 Kender det alt for godt...
    Når jeg ser f.eks Skalles ejer at ride ham og få ham lagt der hvor han skal gå, ser det jo vildt nemt ud. Men lige så snart jeg kommer op på ham så vupti så kommer mulen længere ud og hovedet lidt højre op smiley

    Men synes da du rider ham rigtig flot ud fra de billeder og videoer jeg har set. I har da gjort et stort fremskridt og i kommet helt sikkert frem til det som hun kunne/kan med ham.

    Det hedder jo bare tålmodighed smiley


  • #4   21. aug 2013 Kender det alt for godt!

    Faldt også tidligere idag over Hotmail's salgsvideo, og nøj hvor blev jeg dog misundelig ): MEN! det fik mig samtidig også til at glæde mig helt vildt, til at vi begge er på toppen igen smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=yqJw9Xeg9l0

    Hesten har lige stået med en fraktur i bagbenet, og er derfor kun i genoptræning - Det vil sige at vi pt kun skridter... suk!
    - Kun 5 uger til...Kun 5 uger...



  • #5   21. aug 2013 Astrid
    Ja og ja smiley
    Nej han har fået en lidt anden udstråling ved mig (og mistet en masse muskler pga skaden og min dårlige ride evne), men han lever også et andet liv her, der var mange ting jeg ikke var enig med tidl ejer omkring håndteringen og ridningen.
    Men samle ham konstant, det ser det ud til hun kunne, og den evne vil jeg gerne have noget af.. Hun rider jo bare der ud af, og jeg sidder bare der 'åhhh nej jeg dør' agtigt...


  • #6   21. aug 2013 Kender det godt - meen må lige sige jeg synes da godt nok det ser "ikke-kønt" ud på videoen smiley Fra rytterens side altså.

    Men ting tager tid smiley


  • #7   21. aug 2013 Åh kender din situtation, Pinsharp.. Min har jeg skridtet i snart 9 mdr. Og ved ikke hvor længe jeg skal bLive ved endnu.. Kiropraktoren kommer heldigvis snart. Det er suuuuk

    Angående emnet, har også set Polles tidligere ejer ride ham(stævne videoer ovs) har aldrig kunne ride ham sådan, men det er så heller ikke det der er mit største ønske..


  • #8   21. aug 2013 Pinsharp

    Åh ja Flash stod også fra Februar i boks helt til Oktober.


  • #9   21. aug 2013
    DD - Samlet, kan man vist ikke kalde ham ;o) Men jo, tøjlerne er da samlet op :b


  • #10   21. aug 2013 Nanna og DD: Puha begge to! Det er godt nok også længe! Hotmail har heldigvis 'kun' stået i knapt 5 måneder.

  • #11   21. aug 2013 Krikken

    Måske jeg bare af blind, men han går da i det mindste frem til biddet, og laver øvelserne uden at slå fra, det er stadig hele grundridningen jeg ligger og kæmper med hvis jeg da ikke lige dør over han bevægede øret forkert..

    Måske jeg bare er for stræbende efter at ride stævner osv selv at jeg bliver blind, idk smiley


  • #13   21. aug 2013 Undskyld Trine smiley Ja i det mindste har jeg da min pony som jeg kan finde ud af at ride nogenlunde! xD

  • #14   21. aug 2013
    Han hænger på biddet, pisker med halen, kommer ikke særligt let over jorden, ret uroligt hoved - selvom det kunne være værre, han går godt nok øvelserne uden at slå fra - men er ikke særligt samlet i forhold til de øvelser han laver.
    Det hele er ret uelegant og tungt.

    Jeg ville også godt kunne få Fleur til at gå et pænt LB program uden at slå fra, det er ikke så svært at holde en hests hoved på plads og nede. Det kræver bare at man bruger hænderne og timer det rigtigt.
    Det er især let, hvis det er indlært tidligere at bukke nakken for tøjlen og hesten er følsom i munden.

    Beklager negativiteten, men jeg kunne finde ting du skulle se mere op til - fx nogle af dine egne billeder ;o


  • #15   21. aug 2013 Haha, her går jeg og tror at du har fået en eller anden dræber.hest.siden du er så nervøs og så er det bare gode gamle Flash - det kan.vidst ikke.tælles på 2 hænder hvor.mange gange jeg har passet og redet ham.
    Sød og dejlig, men ikke lige redet optimalt efter min mening, stiv som et bræt var.han, men nu er Nina heller ikke.en super rytter, men fantastisk dejlig hest. Kan slet ikke genkende ham


  • #17   21. aug 2013 Krikken

    Du er i mine øjne ikke negativ (se det lige fra mit synspunkt af, du har næsten lige rost mig på en måde :p), du siger vel bare havd du ser.

    Jeg må erkende jeg ikke har så meget erfarring som dig endnu, til at kunne sige jeg ser det samme. Jeg kan se om en hest går bag lod eller ej, og det var vidst det smiley
    Men den med piskene hale bliver jeg næsten nød til at kommentere på.
    Han gør det nemlig også med mig, bare jeg skridter af, eller så snart jeg ligger benet til. Dog er det blevet en DEL mindre med tiden.
    Mine dyrelæger har lidt nogle formodninger, men dem poster jeg ikke lige offentligt af respekt. Skriver det dog gerne lige til dig i en pb smiley

    Jeg kan selv kun få Flash 'ned med hovedet' hvis jeg rider med ben, lår og mave. Så snart jeg bliver bare lidt svag dukker hovedet op.. Derfor jeg nok er sådan 'wow hun kan' ... For jeg kan ikke uden at dø.


  • #18   21. aug 2013
    I videoen syntes jeg nu det er ret tydeligt, at det kommer hver gang der bliver trykket lidt ekstra til ham ;o) Og med de ben, undre halen mig heller ikke.


  • #19   21. aug 2013 Astrid

    jamen så kan du måske forstå mig hvorfor jeg selv synes det er så dumt jeg er så nervøs for HAM? Han gør jo nemlig INTET, god som dagen er lang, hopper sjældent men kigger dog meget (det gør mig nervøs f.eks fordi når min pony kigger betyder det 3-2-1 BOMBE xD).

    Flash har jo aldrig givet mig en grund til at være nervøs, det er ganske simpelt min hjerne der har spist et rådent æg. Flash har altid bare fundet sig i alt og gjordt alt.

    Er det så negativt eller posetivt du ikke kunne genkende ham?

    Nu hvor du kender ham, så må du MEGET gerne fortælle en alverdens historier om hvordan han engang var hvis du vil? Heste ændre sig jo af og til, og selvom jeg regner med at høre hvad jeg kender, kunne det da være sjovt smiley


  • #20   21. aug 2013 Trine

    Det er fantastisk ja smiley

    Krikken
    Som sagt du har nok et meget bedre øje end mig, jeg er ved at blive blind over det spark tilbage i ridningen jeg har fået smiley


  • #21   21. aug 2013 Det er faktisk på grænsen til at være skægt at du kan være bange for ham - mere godmodig hest skal man lede længe efter smiley
    Bum bum, det er faktisk meget positivt, jeg kan bedre lide at han har fået lidt på sidebenene og dermed lidt fylde, han var simpelthen så splejset at se på da Nina havde ham - men det er vel meget naturligt når heste ikke kommer på fold...
    Nu er det jo ved at være nogle år siden jeg sidst så ham, men han har altid været sød og rar, det har da kun været når han kom på fold med min hoppe at han kunne blive lidt blød i bolden at trække med, men ellers har han været nem i alle henseender - undtagen ridning, jeg har aldrig rigtig brudt mig om at ride ham, men bestemt ikke fordi han har været slem på nogen måder.


  • #22   21. aug 2013 Må jeg skrive pb Astrid? smiley

    Ja hehe den ahr jeg hørt fra mange. Specielt fordi det bør være ponyen jeg er bange for, da det er ham der kan få hjerne blødninger i bolden af og til. Men jaja hjerner kan man ikke blive kloge på del ^^ Det gør mig dog glad at høre fra en anden igen, at der ingen grund er smiley


  • #23   21. aug 2013 offc

  • #24   22. aug 2013 Jeg er altså heller ik enig i at det er ridning du skal stile mod dd smiley



  • #25   22. aug 2013 Jeg må indrømme, jeg ikke er imponeret smiley Jeg synes, hesten ligger tungt fortil og er inaktiv på bagparten. Den kommer ikke rigtig "op ad jorden", men japper samtlige øvelser igennem. Den piskende hale vil jeg tilægge rytteren: hun er meget aktiv med sine sporer smiley Mht. samling: Hmmm - den er der slet ikke....

  • #26   22. aug 2013 Hej. Lige et lille input fra PONYMOR;)
    Overvej at træne dig selv uden hesten - løb, svømning - ja lidt styrketræning eller lign. Det er altid en god ide at være i form (sagt uden at jeg aner hvad du laver ud over ridning) og en god kondition er rigtigt godt når man sidder på hesten.


  • #27   22. aug 2013 Så vi to søde Jasmin.
    Købte jo også Laksen for to år siden, og der gik hun LA med gamle ejer på C-plan. Men efter hun kom hjem til mig har det svingende skiftet mellem at jeg kunne sidde nedsidning på hende eller ikke, og hun blev mere og mere hidsig.
    - Men NU går det fremad!! Det jo lækkert. Men alligevel, det kunne have været rart at have fortsat med det hun kom fra, men ja, et brud på hovsenebenet kom os i forvejen en uge efter jeg fik hende hjem + at hun pludselig nægtede traileren. Men nu går hun bare lige op. Det jo dejligt.
    Men dig og Flash skal jo nok komme fremad, det er jeg sikker på. Trine skal nok hjælpe dig - Flash kan godt, i skal bare derop igen ! smiley


  • #29   22. aug 2013 Tak for opbakningen alle sammen!! Hvem ved måske vi kan blive bedre så smiley

  • #30   22. aug 2013 Det skal nok blive godt med jer to smiley

    Jeg sys dog ikke det er helt fair overfor den gamle rytter at hun bliver nævnt ved navn og kritiseret og den slags... Der er jo både video og navn oplyst.. Er det ikke udhængningen ?


  • #31   22. aug 2013 Stutteri

    Jeg udhænger ingen på nogen måde og skrev heller intet dårligt om hende, så vvis mit emne bliver slettet pga andre har kritik og nævner navn, bliver jeg nok lidt gnotten må jeg sige..


  • #32   22. aug 2013
    Videoer der ligger på youtube er også offentligt tilgængelige og ligger ikke på hestegalleri, så det vil jeg mene er folks eget valg når de ligger ting ud på youtube ;o)


Kommentér på:
Hvis bare man kunne ride.

Annonce