Spat i begge bagben. {{forumTopicSubject}}
Vi står nu i en rigtig træls situation med en pony som har spat i venstre bagben og er påbegyndt i højre også.. Så det vil så sige at nu kan vi ikke sælge ham som ridehest, som var planen, da vi skulle bruge pengene på min nye pony.. Sagen er så det at vi har haft 3 dyrelæger ud og de siger hver i sær noget forskelligt og vi har snakket med en masse om det, og vi er simpelthen blevet så forvirret, da folk siger noget forskelligt. Han halter ikke hver dag, han trækker på dem engang imellem og det kommer og går jo. Han viser ingen tegn på smerter på folden og staldgangen og i ridningen udover når han selvfølgelig halter/trækker på bagbenene, det er jo tegn på at det gør ondt. Hvad er jeres mening? Vil han kunne bruges til hygge/skovturs hest? Vil det være synd? Selvfølgelig er det synd hvis han har ondt, så er det bedste jo aflivning. Jeg mener bare han skal have lov til at have en chance vis han altså kan bruges til det..
Jeg synes jo det ville være synd at "skrotte" ham BARE fordi han ikke kan bruges til konkurrencer.
Det skal lige siges at han er 9 år og er lidt sent tilredet og er lidt nervøs anlagt, men der er absolut intet ondt i ham.
Håber der er nogen derude som kan hjælpe os, eller komme med nogle gode råd. Eller om der evt er nogen er jer der selv har stået i den situation ?:-)
Undskyld det blev lidt langt..
Mvh Rebecca.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hvad man kan med spatheste er forskelligt. Nogle kan sagtens rides, også på andet end hygge ture i skoven. Andre er halte og må aflives.
feb 2010
Følger: 39 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 52 Svar: 457
dec 2010
Følger: 113 Følgere: 111 Heste: 6 Emner: 94 Svar: 436
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Ring til dyrlægen og hør ad selv, så du får det fra dyrlægen selv :o)
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Jeg mener ikke du bør ride en hest der halter, da det kan skve flere problemer oå længere sigt.
Giv hesten en længere pause, få smed ind over så den kan få ordnet hovene efter det, måske sko, også send den i røntgen..
Så kan dYrlægen også se hvor slemt det er..
Hvis hesten halter, kan du sælge den som fold bums, hvis ikke, så kan du sælge den efter hvad din samvittighed vil, men hesten har ingen værdi
dec 2010
Følger: 113 Følgere: 111 Heste: 6 Emner: 94 Svar: 436
Spat i begge bagben.