1.761 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor ikke bruge halmpiller??? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne vide hvorfor halmpiller ikke blive brugt så meget som strøelse.
Jeg bruger selv halmpiller til mine heste, og det giver mindre mødding, og er nemmere at udmuge og støver nærmest ikke. Jeg synes det er et vanvittig godt produkt.
Jeg køber det hos hoejgaardhalmpiller.dk og de er vidst nok billigst på markedet med halmpiller.
Jeg kan bare ikke forstå hvorfor der ikke er flere der bruger det?
Har I overvejet det, kender I til det, har I prøvet det. Vil gerne lige hører fa jer.???
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 137 Svar: 805
jan 2004
Følger: 6 Følgere: 17 Heste: 18 Emner: 4 Svar: 362
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 659
Vi bruger halm i løsdriften og dermed har hestene udover et blødt leje, altid noget at æde udover wrap. Halm er også langt den billigste løsning for os.
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 943
Og så er det stadig billigt og du har stadig en lille mødding. Det koster mig ca. 400kr. om mdr. i tørv for 3 heste så det er bestemt ikke dyrt.
jan 2005
Følger: 103 Følgere: 107 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 224
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 411
Der hvor min hest står, har de en hø hæk som fyldes med halm hver dag, og så får de deres hø på gulvet. Høet skal de nok spise, og så æder de kun halmen hvis de har spist alt deres hø op, og derved spiser de ikke pillerne.
der ud over er det vigtigt at man vander dem, når man kommer nye piller i boksen. bare lige et hurtigt drys med en vandekande så svulmer de op og skiller. På den måde undgår man at der sker i hestens mave hvis den skulle æde nogen af dem.
feb 2008
Vandet eller ej, så er de meget komprimerede og kan derved nemt forårsage en forstoppelse fra spiserøret og ned, og lægger du f.eks. grovfoder ovenpå så kan det næsten ikke undgås helt at nogle ryger med ned når de æder.
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
Jeg synes det lyder ubehageligt med obduceringen af hestene Ismulerne, for jeg har aldrig hørt om det før og kender mange hestefolk der bruger halmpiller.
Rapshalmpiller skulle være det bedste til hesteboksen, da det siges at rapshalm kan de ikke nær så godt lide og holder sig fra det, medmindre der slet ikke er andet til dem, som man selvfølgelige skal sørge for der er.
Rikke B. Jeg tror også der er sket en stor udvikling indenfor halmpiller de sidste år, da det er et super produkt og der tit er hvis man køber de alt for billige halmpiller i hvert fald, kan være tilsætningstoffer i som i hvert fald ikke er godt for hesten.
Markedet er nu at der skal bruges 20% mindre halmpiller end træpiller i boksene, og prisen er den samme, for det meste.
Undskyld at det virkede som reklame, jeg bruger halmpiller til mine heste, er super glad for det, ville selvfølgelig reklamere en smule, da det er min mand og svigerfar der laver hoejgaardhalmpiller.dk. Men ville aldrig reklamere for produktet hvis ikke jeg syntes det var et godt produkt. Bruger det også til alle mine fjerkræ og geder.
feb 2008
Alle de faktorer kombineret, gør at jeg aldrig ville vælge halmpiller frem for halm.
Hvorfor ikke bruge halmpiller???