{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.761 visninger | Oprettet:

Hvorfor ikke bruge halmpiller??? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne vide hvorfor halmpiller ikke blive brugt så meget som strøelse.
Jeg bruger selv halmpiller til mine heste, og det giver mindre mødding, og er nemmere at udmuge og støver nærmest ikke. Jeg synes det er et vanvittig godt produkt.
Jeg køber det hos hoejgaardhalmpiller.dk og de er vidst nok billigst på markedet med halmpiller.
Jeg kan bare ikke forstå hvorfor der ikke er flere der bruger det?

Har I overvejet det, kender I til det, har I prøvet det. Vil gerne lige hører fa jer.??? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gerberit indbygnings toilet løber. Jeg ønsker udskiftning og afkalkning. 750 kr.
  • Reparation vaskemaskine 400 kr.
  • Fikse gammel skabsdør der binder 1.175 kr.
  • Montering af ny køkkenarmatur 1.200 kr.
  • Opsætning af 3 persienner 500 kr.
  • Demontering af gammel induktions kogeplade og montering af ny 998 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor ikke bruge halmpiller???
  • #1   26. aug 2013 Det er for dyrt i forhold til alm. halm.

• #3   26. aug 2013 Fordi jeg bruger træpiller som jeg syntes fungerer bedre

• #4   26. aug 2013 Synes dit indlæg lugter lidt af reklame smiley

• #6   26. aug 2013 Jeg bruger alm halm, det fungerer ganske udmærket og er billigt så jeg har ikke overvejet at skifte

• #7   26. aug 2013 Halmpiller støver også mere end træspiller

• #8   26. aug 2013 Kender 2 heste som er døde af at æde det.... De havde ikke mere grovfoder tilbage i boksene, og åd derfor af halmpillerne...... (det var på et ridecenter med handicapridning, hestene blev obduceret og årsagen var for begges vedkomne halmpillerne) Så det er ALDRIG noget jeg personligt ville vælge til mine heste.

Vi bruger halm i løsdriften og dermed har hestene udover et blødt leje, altid noget at æde udover wrap. Halm er også langt den billigste løsning for os.

• #9   26. aug 2013 Synes bedre om tørv og tørv-mix som både suger bedre og ikke støver og sidst men ikke mindst så kan hesten ikke spise det på samme måde på træpiller og halmpiller... Jeg har nemlig både set og hørt det samme som ismulerne flere gange.
    Og så er det stadig billigt og du har stadig en lille mødding. Det koster mig ca. 400kr. om mdr. i tørv for 3 heste så det er bestemt ikke dyrt.

• #10   26. aug 2013 Vi har på et tidspunkt haft halm piller som forsøg på vores klub , men det gjorde boksene så mørke og så var det som beton at muge ud i når man bruger madras metoden- men det er flere år siden nu da de lige kom frem - syntes dog at huske at de var billigere end træ piller den gang så det kan godt være de alm piller der er på markedet nu er bedre ..

• #11   26. aug 2013 Ismulerne: det syns jeg lyder mærkeligt, jeg har nemlig hørt af de bedre kan tåle at æde halm piller end træ piller. Der med ikke sagt at de skal æde det. de skal selvfølgelig have grov foder nok så de ikke begynder at spise pillerne.
    Der hvor min hest står, har de en hø hæk som fyldes med halm hver dag, og så får de deres hø på gulvet. Høet skal de nok spise, og så æder de kun halmen hvis de har spist alt deres hø op, og derved spiser de ikke pillerne.
    der ud over er det vigtigt at man vander dem, når man kommer nye piller i boksen. bare lige et hurtigt drys med en vandekande så svulmer de op og skiller. På den måde undgår man at der sker i hestens mave hvis den skulle æde nogen af dem.

• #12   26. aug 2013 Halmpillerne er ekstremt hårdt pressede så de svulmer voldsomt op i hestens tarmsystem og mavesæk - Hestene blev begge obduceret på stedet da den noget ubehagelige producent ikke mente at det kunne være halmpillerne som var skyld i hestenes død - det var det så.

Vandet eller ej, så er de meget komprimerede og kan derved nemt forårsage en forstoppelse fra spiserøret og ned, og lægger du f.eks. grovfoder ovenpå så kan det næsten ikke undgås helt at nogle ryger med ned når de æder.

• #13   29. aug 2013 Der er mange af mine kollegaere der synes halmpiller suger bedre end træpiller og de er også komprimeret meget.
    Jeg synes det lyder ubehageligt med obduceringen af hestene Ismulerne, for jeg har aldrig hørt om det før og kender mange hestefolk der bruger halmpiller.

Rapshalmpiller skulle være det bedste til hesteboksen, da det siges at rapshalm kan de ikke nær så godt lide og holder sig fra det, medmindre der slet ikke er andet til dem, som man selvfølgelige skal sørge for der er.

Rikke B. Jeg tror også der er sket en stor udvikling indenfor halmpiller de sidste år, da det er et super produkt og der tit er hvis man køber de alt for billige halmpiller i hvert fald, kan være tilsætningstoffer i som i hvert fald ikke er godt for hesten.

Markedet er nu at der skal bruges 20% mindre halmpiller end træpiller i boksene, og prisen er den samme, for det meste.

Undskyld at det virkede som reklame, jeg bruger halmpiller til mine heste, er super glad for det, ville selvfølgelig reklamere en smule, da det er min mand og svigerfar der laver hoejgaardhalmpiller.dk. Men ville aldrig reklamere for produktet hvis ikke jeg syntes det var et godt produkt. Bruger det også til alle mine fjerkræ og geder.

• #14   29. aug 2013 Tror at rigtig mange har prøvet det - men også at langt de fleste er gået væk fra det igen, da det ikke lever op til folks forventninger mht. påfyldnings dosering, lugt, sugeevne og ikke mindst pris og risiko.

Alle de faktorer kombineret, gør at jeg aldrig ville vælge halmpiller frem for halm.

Kommentér på:
Hvorfor ikke bruge halmpiller???

Annonce