{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

hvorfor bruge hjelm? {{forumTopicSubject}}

Igår skulle jeg ned til min nabo, for at få noget hjælp til min 3års (tilridningen). Det var meningen jeg skulle op på hende så hun var sadlet op og jeg selv havde alt udstyret på, incl hjelm.
Man skal igennem et sving for at komme til naboen, og i det svin kørte en mand med sin plæneklipper og på den anden side af svinget stod nogle køer, jeg var opmærksom på plæneklipperen, da jeg tænkte det kunne give nogle problemer, og lige i det jeg tænkte det, vendte den ene ko sig, men 3års sprang til siden, og selvfølgelid den side jeg stod til. jeg kunne ikke nå at gøre noget, og væltede. Kom under hende og kunne mærke hun trådte mig i baghovedet i lænden og på det ene ben. og selvfølgelig har hendes knæ ramt mig andre steder også.
Jeg er meget øm i hovedet og fik en til at kigge efter, der er en blodsamling, og dette selv om jeg havde hjelm på. Jeg har så nu kigget på min hjelm, og den er revnet 2 steder.... Jeg er helt paf, tænk hvad der var sket med mit hoved, hvid det havde været en helt almindelig dag, hvor vi bare skulle have gået en tur? Så havde jeg ikke haft hjelm på. Nu er det sikkert jeg skal have hjelm på hver gang!!!
hoppen rendte ikke engang hjem, men kom hen til mig da jeg rejste mig op. skønne pony! En ting er sikkert hun gjorde det ikke med vilje!

Og hvad vil jeg så med det her??? Lige meget hvor meget i stoler på jeres heste kan der altid ske noget!
Tag lige det til eftertanke!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afløbsrør i køkken skal skiftes 600 kr.
  • Service af garageport 540 kr.
  • Vinduespudsning af ca. 160 m² bolig 750 kr.
  • Opsætning af komfur og køleskab 590 kr.
  • Transport af fælge 500 kr.
  • Reset af 2 velux vinduer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor bruge hjelm?
  • #1   13. maj 2011 puhaaaa en tur du fik dig der.. ja du har så evig ret man burde altid have hjelm på.
    Det vil jeg helt sikkert tænke en ekstra gang over hver gang jeg er i stalden*s*

• #2   13. maj 2011 Kan give dig meget ret.. min unghest er os noget af det roligste og alle kan ride ham, alligevel er jeg røget af 4gange nu, alle med hjelm heldigvis, og sidst jeg røg af endte jeg med kraftig hjernerystelse, black out og husker ikk skide godt, samt ser mange ting i drømmesyn..

• #3   13. maj 2011 Dejlig tråd! Jeg kan kun give jer ret husk altid hjelm, der skal så lidt til.

• #4   13. maj 2011 Plejer at sige til dem der rider uden hjelm : <b>Ingen hjelm ingen hjerne</b>

Jer er 50 år og har altid redet m.hjelm,kan ligeså godt passe på det man har tilbage smiley

• #5   13. maj 2011 Jeg er også opmærksom på hjelm. Når jeg kan mærke at Aram han er ved at blive for farlig at håndtere i perioder. (fra jorden, rider ikke.)

Ellers har jeg aldrig ridehjelm på. Nok af den grund, at jeg har valgt mit liv med hest, og der kan ske mange forskellige ting, mange forskellige steder, der gør jeg kan komme til skade eller dø ved det.

Skal jeg så rende rundt med knæ, albue og håndbeskyttere, hjelm, og vest konstant?

Som du skrev var din hjelm revnet 2 steder.
    I mange tilfælde er hjelmen lige et heldigt middel, og man kan stikke af med en hjernerystelse og piskesmæld, men det er jo stadig lige så slemt.

Så. Har man valgt at leve med hest, må man også lære at tage konsekvenserne smiley

Men heldigt der ikke skete noget "stort".

• #6   14. maj 2011 <b>*Fjordlænderen *</b>

Trode jeg kendte min hest som jeg har haft siden hun var føl.
    Min 22 årige haflinger blev bange en dag vi var ude og skridte,en mand dukkede lige pludseligt frem fra en busk,hun sprang til side og jeg røg af ned på asfalten.
    Fik kun en lille hjernerystelse takke være hjelmen.
    Alle heste uanset alder kan smide af så hvorfor lade hjelmen ligge når den nu kan beskytte.

• #7   14. maj 2011 Puha hovr nogle oplevelser i kan fortælle. Jeg og mine unger rider aldrig uden hjelm og mine unger må ikke komme i stalden når hestene er inde uden den på hovedet.
    Vi arbejder med dyr som kan gøre noget ganske uventet så en hjelm kan skisme let rede livet for os..
    JEg bliver så sur når jeg ser rofiler af ungheste som er i dang med tilridningen. 3 gang med rytter, fortæller ejeren stolt og så rider torsken uden hjlem. Siger mig bare at folk er totalt uden hjerne!!
    Nå bare min mening om dem der rider uden hjelm!!

• #8   14. maj 2011 jeg er glad for at dette har givet stof til eftertanke, og vik bare understrege at jeg IKKE sad på hesten, men bare gik med hende, og at selv om hesten er gammel, kan man aldirg stole 100% på et dyr!
    tak for hjælpen med at gøre denne tråd god!

• #9   14. maj 2011 Jeg har ogs' prøvet at jeg ville lukke min tinker hoppe på græs, var ude at ride, men min veninde skulle lige ha en tur på min pony.. Men da jeg så slap hende sparkede hun mig i hovedet?? (Havde heldigvis ridehjelm på, og det var ikke alvorligt)

• #10   15. maj 2011 Mit føl stejlet og kom til at ramme mig i hovedet, på ørene, ryggen og nakken da han bestemte sig for at han ikke ville gå tur længre. Så løb han. Jeg slap med et blødende øre, men da jeg hentet han igen for turen skulle vi fuldføre, så tog jeg en lille omvej indenom stalden og hentet li min hjelm. Så hjelmen er rigtig god at have på i flere situationer.

Kommentér på:
hvorfor bruge hjelm?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce