1.979 visninger
|
Oprettet:
Købt hest med væsentlig fejl {{forumTopicSubject}}
Hej derude, er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Står med en rigtig dejlig hoppe som jeg købte i juni 2012, har lige i dette øjeblik, i forhold til anden skade, bedt om journal fra anden dyrlæge, her jeg fik oplyst af at der fandtes fraktion i hofte og slideligt i bagben. Syntes måske at der ved køb manglede væsentlig oplysning om helbredstilstand. Person der har solgt mig hesten har haft den i ca 3 år og ved ikke noget om disse skader. Hjæp hjælp
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 1
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
Der er nok ikke så meget at gøre, da sælger har handlet i god tro, når hun som du skriver ikke ved noget om de skader.
Min nye hest var i hegnet 2 dage efter jeg havde lånt ham. Den skade blev behandlet af min egen dyrlæge. Da jeg 3 uger senere fik den handelsundersøgt valgte jeg en anden dyrlæge, for at få endnu et sæt dyrlægeøjne til at vurdere, at skaden ikke ville få men. De 1200 kr. kan i sidste ende være godt givet ud.
14 år gammel og kan ikke bøjeprøvet pga. hysteri - hmm Den lugter meget.
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.596
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Du kan ikke komme efter tidligere ejer -det er jo ca 4 år siden vedkommende har solgt hesten, så det løb er kørt.
Men jeg ville altså prøve at snakke med en advokat i forhold til om hesten kan returneres/om der kan gives kompensation i prisen, for det lyder da som fejl der bestemt får betydning for hestens brug.
At sælger har handlet i god tro, kan han/hun ikke dække sig ind bag. Det er self et stort plus at an ikke har handlet med en bevidst uærlig sælger, men han hæfter altså stadig for fejl og mangler på hesten, som kan dokumenteres at stamme fra før købet... og det kan dette jo. Så eg ville vende den med advokat, og så se hvad han/hun råder til
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3055 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.758
Det har jeg selv prøvet.
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.728
Hvilket gjorde, at hun ik var ren i bøjprøve på bagben, det virkede faktisk som om det gjorde ondt.
Hun bukkede ofte i ridning, hvor hun sku samles, var on/off halt.
Samtid var hun skæv, fordi hun kompencerede for noget.
Hun har gået på en mark det meste af sit liv, blev tilredet og har fået et føl.
Jeg synes der var mange tegn på sån en hofte.
Hun ka sagtens gå skovtur, lalle rundt og få føl.
Men så snart hun ska bruge bagparten, bukker hun typisk til den side, den dårlige hofte er.
Så bøjprøvenproblemerne, ka sagtens ha noget med det at gøre - fordi det gjorde ondt.
Hvordan man står uden handelsundersøgelse, ved jeg ik.
Men tingene var nok blevet opdaget.
Men en hesteadvokat ville være en stor hjælp.
Hvordan er hesten i ridning?
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 389
jun 2007
Følger: 142 Følgere: 138 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
sep 2007
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 3 Svar: 23
Du skal afgøre hvad du vil. Vil du beholde hesten og leve med de skavanker, eller vil du gå rettens vej - evt. tale sig til rette med tidligere ejer.
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Købt hest med væsentlig fejl