{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.325 visninger | Oprettet:

Folk med kendskab til foder mider / Lager mider. {{forumTopicSubject}}

Hej...
Først og fremmest, så er det ikke for at virke ubehøvlet eller noget. Men dette indlæg henvender sig til folk, der har kendskab til mider i foderet. Så jeg ønsker kun hendvendelser, for folk der ved hvad det handler om...
Jeg har opdaget mider i mit foder, nogen siger at det er farligt og andre siger at det ikke har den store betydning. Jeg er bekendt med at de findes i alle slags foderblandinger. og bryder for alvor ud i især fugtigt foder.
Mit spørgsmål lyder så på, hvad i ville foretage jer, hvis i fandt dem i større mængder i foderet. Jeg har yderligere 6 sække foder liggende, og kunne måske godt have mistanke om at de også er "angrebet". Jeg har endnu ikke tjekket dem, men gør det når jeg kommer hjem senere.
Til dem af jer, der har haft ligende oplevelser, hvad gjorde i helt præcis? Ville i kassere alt foderet?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Folk med kendskab til foder mider / Lager mider.
  • #1   31. aug 2013 Jeg kasserer altid foder hvis der er mider i. Jeg synes det er vanvittigt ulækkert og ville nødig selv blive budt at skulle spise noget der ikke er i orden. Om det er farligt ved jeg ikke, men her bliver det kasseret ved den mindste mistanke om mider.

• #2   31. aug 2013 Med det kendskab jeg via mit arbejde har til fodermider, vil jeg kontakte stedet jeg har købt det eller producent. Tag billeder af det send gerne en foder prøve. Der kan under produktion eller opbevaring ske noget der kan medfører foder mider. smiley
    Jeg vil ikke forsætte med at fodre med det. smiley Håber det kan hjælpe. Tjek for en sikkerheds skyld udløbsdato og de sække du yderligere har stående.

• #3   31. aug 2013 Jeg smider det ud. Og som Jane G skriver tjek datoen og er den ikke overskredet så kontakt det sted du har købt fodret.

• #4   31. aug 2013 UDDDD med det smiley kassere det - ku ikke finde på at bage brød af mit mel, med mider ---- (billede tale)

Har også oplevede dette 2 gange, dato IKKE overskredet.. tog billeder af fodret, sækken, samt dato + bon (Dette kun som bevis, hvis det gav problemer ved sælgere)

Jeg havde ingen af gangene haft behov derfor, da sælger tog fodret retur, gav mig nyt og derefter tog sælger kontakt til deres leverandøren ....

• #5   1. sep 2013 Nu skriver du ikke hvad du fodre med, men produkter med især meget vandet korn går der nemmere mider i end meget andet foder her i sommer perioden.

Jeg ville kassere foderet og have mindre hjemme af gangen om sommeren. Samtidig ville jeg vaske mine foder spande og efter efterbehandle med trinol 810, som har en rigtig god virkning på miderne..

Jeg har hørt om nogle fra en foderleverandør som siger de har haft kunder der var ligeglade med mide foder, de kom "bare" foderet i en fryser et døgns tid og udfordrede herefter med det.. Men historien meldte ikke noget om hvordan hestene så ud samt trives..

Ved dog ikke hvor meget du vil få ud af at tage det med tilbage til forhandleren for det vil jo blive påstand mod påstand om de er kommet hjemme ved dig eller om de havde det da de kom fra forhandleren..

• #6   1. sep 2013 Vandet skulle have været valset.. smiley

• #7   1. sep 2013 Jeg har netop idag, hevet en helt "frisk" sæk med hjem.... Produceret i juli måned, det er præcis det samme... Det er conditioning mix fra spillers. Der var ikke nær så meget "aktivitet" i denne her, i forhold til den sidste jeg åbnede... Jeg begriber det simpelthen ikke....

Kommentér på:
Folk med kendskab til foder mider / Lager mider.

Annonce