Folk med kendskab til foder mider / Lager mider. {{forumTopicSubject}}
Hej...
Først og fremmest, så er det ikke for at virke ubehøvlet eller noget. Men dette indlæg henvender sig til folk, der har kendskab til mider i foderet. Så jeg ønsker kun hendvendelser, for folk der ved hvad det handler om...
Jeg har opdaget mider i mit foder, nogen siger at det er farligt og andre siger at det ikke har den store betydning. Jeg er bekendt med at de findes i alle slags foderblandinger. og bryder for alvor ud i især fugtigt foder.
Mit spørgsmål lyder så på, hvad i ville foretage jer, hvis i fandt dem i større mængder i foderet. Jeg har yderligere 6 sække foder liggende, og kunne måske godt have mistanke om at de også er "angrebet". Jeg har endnu ikke tjekket dem, men gør det når jeg kommer hjem senere.
Til dem af jer, der har haft ligende oplevelser, hvad gjorde i helt præcis? Ville i kassere alt foderet?
På forhånd tak
jan 2004
Følger: 6 Følgere: 17 Heste: 18 Emner: 4 Svar: 362
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Heste: 1 Svar: 3
Jeg vil ikke forsætte med at fodre med det.
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 42 Heste: 7 Emner: 8 Svar: 433
jun 2011
Følger: 60 Følgere: 60 Heste: 9 Emner: 15 Svar: 439
Har også oplevede dette 2 gange, dato IKKE overskredet.. tog billeder af fodret, sækken, samt dato + bon (Dette kun som bevis, hvis det gav problemer ved sælgere)
Jeg havde ingen af gangene haft behov derfor, da sælger tog fodret retur, gav mig nyt og derefter tog sælger kontakt til deres leverandøren ....
sep 2007
Følger: 88 Følgere: 99 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 769
Jeg ville kassere foderet og have mindre hjemme af gangen om sommeren. Samtidig ville jeg vaske mine foder spande og efter efterbehandle med trinol 810, som har en rigtig god virkning på miderne..
Jeg har hørt om nogle fra en foderleverandør som siger de har haft kunder der var ligeglade med mide foder, de kom "bare" foderet i en fryser et døgns tid og udfordrede herefter med det.. Men historien meldte ikke noget om hvordan hestene så ud samt trives..
Ved dog ikke hvor meget du vil få ud af at tage det med tilbage til forhandleren for det vil jo blive påstand mod påstand om de er kommet hjemme ved dig eller om de havde det da de kom fra forhandleren..
sep 2007
Følger: 88 Følgere: 99 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 769
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 14
Folk med kendskab til foder mider / Lager mider.