{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af opvaskemaskine 113.000 kr.
  • Skift håndvaskarmatur på badeværelse 70.000 kr.
  • Hjælp med at sætte op lamper 40.000 kr.
  • Reparation af to cykler 60.000 kr.
  • Installering af plombering (verifikationsmærke) ved elmåler/elskab 68.500 kr.
  • opsætning af TV på væg 80.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alder på ponyer?
  • #1   31. aug 2013 Den første pony jeg red på blev 40 og var lærepony i dressur og red også en del ture indtil den blev 39, sød lille en. Men det er jo meget individuelt fra pony til pony og hvad den har lavet i løbet af sit liv smiley

• #2   31. aug 2013 Mener da der er en pony herinde der er 42 år, som stadig går stævner smiley

• #3   31. aug 2013 Det kommer jo helt an på den enkelte hest, og bestemt også hvordan og hvad hesten er blevet brugt til smiley

Mvh

• #4   31. aug 2013 okay smiley
    den jeg skal prøve er 18.

• #5   31. aug 2013 er bange for at det er for gammelt

• #6   31. aug 2013 Altså. Hvis hesten i de første mange år af sit liv bare er blevet brugt til let dressur, lidt spring og en masse skovturer vil den nok kunne holde til skovturer indtil den mister glimtet i øjet. Når hesten mister glimtet i øjet er den træt og kan ikke mere. Der ville jeg personligt slev aldrig kunne sætte mig op på en hest hvis den mistede det!
    Men en pony kan komme op og blive de 40 år.
    Men har ponyen til gengæld blevet brugt til stævner meget til, hård træning hver dag både indenfor dressur og spring så vil jeg sige at den bare skal på pension. Så ville nogle trækturer eller små hyggelige skovturer være rigtig godt for hesten hvis den selv ligner en som har lyst til at lave noget. Når hesten er omkring de 22 år ville jeg give den fred for ridning eller hvis den stadig er tændt og glad ville jeg bare lade den bærer en mindre rytter og mindre antal time rom ugen.
    Man kan tydeligt se på en hest når den ikke kan mere. Og så skal den have lov til at have fri. smiley

• #7   31. aug 2013 Min pony Thiano er 14 og han skal bruges til jagt og tur og lidt military fremover.. Det kommer an på hvor hårdt du vil bruge den og hvor hårdt den er brugt før i tiden smiley

• #8   31. aug 2013 Den kan LA dressur og er 18 år :))

• #10   31. aug 2013 Min haflinger er 23 år. Jeg har redet hende til hun var 20 år - så blev hun pensioneret. Hun har gået en masse stævner (mest dressur men også spring og distance). Hun er frisk i forhold til sin alder, men jeg vil gerne passe på hende, og forhåbentlig have hende mange år endnu, derfor synes jeg ikke, hun skal rides mere smiley

• #11   1. sep 2013 TS: Jeg ville syntes det var for gammelt hvis du skla ud og starte mange stævner da hesten nok når at blive ældre inden du kan komme ud og starte rigtig smiley

• #12   1. sep 2013 Mia, det komme jo an på hvad hun skal ud og starte og ud over det er der altså mange ældre heste ude på banerne, min gamle part startede hubertusjagt til den var 20 og stoppede kun pga. Dårlig syn. Nogle ponyer/heste kan være store kanoner nogle år endnu selvom de er 18 smiley

Kommentér på:
Alder på ponyer?

Annonce