{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

Andre der har hest med EMS? {{forumTopicSubject}}

Igår havde jeg besøg af dyrelægen og fik afvide at Tawra har EMS, men ikke i en så stor grad at hun skulle have medicin for det. Det eneste jeg ikke måtte var at give hende for meget sukker og så skulle jeg bare ride og ride hver dag! Så skulle det gerne snart gå væk også fordi at det ikke er sæson for det nu da alt næringen i græsset snart forsvinder smiley
Men er der nogle af er der har hest med EMS? Og hvad har i erfaringer med det? Og hvad med godbidder når i træner tricks, brugte i så rugbrød eller? :b

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Andre der har hest med EMS?
  • #2   13. sep 2013 Min har EMS. Og har du først fået EMS, så går det ikke væk igen!

Man kan holde det nede, men det går aldrig væk, og man skal altid tage hensyn.

Det hedder sig ingen sukker og stivelse i dit foder.. Så en simpel fodring med et vitaminprodukt og nogle roepiller er et hit her hos mig. Dit hø må ikke være 1. slets fx. Og helst gerne med en analyse på det, så man kan se præcis hvor meget sukker der er i..

- Selvom næringen i græsset forsvinder skal man stadig passe på. Efterårsgræsset er farligt i forhold til sukker. Ligesom forårsgræsset. Og nedbidt græs. Derudover, hvis ikke du tænker på øvrig fodring vil du stadig kunne komme i problemer vinteren over.

I forhold til motion er det optimale at pulsen skal op i minimum 30 minutter om dagen...

Godbidder? Det bruger jeg ja. Men jeg kunne ikke finde på at bruge rugbrød. Det er med kornprodukter (som ikke er godt til EMS), og sukker.. Her bruger jeg sukkerfrie godbidder. Pt. fra Simple Balance...

Jeg har haft EMS hest i 2 år, og efterhånden prøvet en del...
    Du er velkommen til at skrive privat, hvis du har spørgsmål smiley

• #3   13. sep 2013 Hængemulen:

Det står for Equint Metabolic Syndrome, og er insulinresistens.. (Sukkersyge om man vil...)

http://www.netdyredoktor.dk/hest/sygdomsleksikon/e/equint-metabolisk-syndrom-(ems).aspx

• #5   13. sep 2013 Har lige været inde på din profil og kigge.. Og din flotte hest er også lidt for tyk smiley Det må hun ikke være, når hun har EMS.. Så hun skal helt sikkert slankes smiley - Og holdes stabilt i vægten.. Hun må ikke komme op og blive sommerrund og sådan noget.. de kan ikke tåle den der "elevatorvægt" smiley

Hvad får hun at spise nu?

• #6   13. sep 2013 prøv f.eks. at gå ind på hippolyt.dk

de har foder (equigard), tilskud (glucogard) og specielle godbidder (glyxlobs) til heste og ponyer med EMS og lign.

tror også der er andre firmaer der har, men har dog ikke set godbidder andre steder

mvh Ponymor

• #7   13. sep 2013 Vi har en pony med det, hun har udviklet det på sine ældre dage, den får foder uden for meget stivelse og sukker, derudover er vi ekstra forsigte med græsset, men ellers er der ingen ting med hende, hun er også i "normal" ridning.

• #8   13. sep 2013 Faktisk kan du nøjes med vitaminer/urter og stråfoder til hende, hun er noget rundere end hun bør være - så der skal en hel del kilo af hende. Skal hun gå på græs - så giv hende mundkurv på - så hun får mindst muligt at spise af det ..

Kommentér på:
Andre der har hest med EMS?

Annonce