{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.206 visninger | Oprettet:

hvordan lære man hesten at stejle fra....... {{forumTopicSubject}}

hejsa alle i dejlige hger
ved godt jeg posterer meget lige for tiden bære over med det smiley

jeg ville godt har en ´´guide´´ eller en video om hvordan man lære hesten at stejle fra ryggen..
men først vil jeg gerne lære det fra jorderen og der bruger jeg nok DD´s gode video..
men vil gerne ha så mange tricks gemt eller skrevet ned da jeg laver en ´´bog´´ til mig selv smiley

mange tak på forhånd

undskyld hvis emnet ikke høre til her

hold gerne en pæn tone :*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan lære man hesten at stejle fra.......
  • JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 280
    #1   14. sep 2013 Pas på, nu får du HG på nakken smiley

• #2   14. sep 2013 Ja.. stakkel smiley

• #3   14. sep 2013 Jeg ville gøre som mange andre gør.. Nu ville jeg aldrig selv lærer en ridehest at stejle da jeg ved min misbruger det meget.. Men få en til at give signalet fra jorden i mens du sidder på ryggen af hesten og giver det signal du vil have skal give et 'stejl'.
    Mange bruger tag i tøjlen og klem til hesten hvilket jeg syntes er en meget dårlig idé! smiley

• #4   14. sep 2013 Forresten så er et stejl en forsvars metode ikke et trick. Du kan kalde det en levade eller noget andet som jeg ikke lige kan huske.. Men et stejl er noget hesten forsvarer sig med. Ikke noget som tilfredsstiller et menneske!

• #6   14. sep 2013 smiley

• #7   14. sep 2013 altså nu går jeg meget ind for HMS og tillid og self vil jeg aldrig bruge dumme ting som at tag i tøjlen og klem i siderne
    og ja jeg ved hvilken konsekvenser og risci. der er
    og jeg læser meget om det og lytter til dem der har efring med det....
    og man bliver jo aldrig øvet hvis ikke man prøver i det små først
    min hest kan kysse og smile (nok har det ikke noget med dette ´´tricks`` at gøre) men har fået at vide af en person at man skal starte i det små smiley
    og så er det nok til en pony jeg vil lære det da jeg venter en pony forhåbelig i næste uge

• #8   14. sep 2013 Hvorfor liker folk deres egne kommentarer? smiley

Men, synes bestemt ikke det er en god idé at lære sin hest at stejle.

• #9   14. sep 2013 nu som pizzaen hvorfor stakkel ?? jeg ville ikke min pony ondt

• #10   14. sep 2013 Marlene: Nej, nej det var ikke om dig eller din pony! smiley

Mere at du fik HG på nakken smiley

og Shajmaan, vi liker det, fordi vi jo er enige i det xD

• #12   14. sep 2013 jeg mener at man skal starte i det små og måske gå lidt længer om med at lære den at neje eller ligge ned eller hvad man nu finder på
    men jeg vil gerne lære den det smiley
    når jeg får den

• #14   14. sep 2013 nu når du skriver at du gerne vil lære den det når du får den, så syntes jeg du skal vente til du kender den for at vide om ligepresis den hest kan takle det!

• #15   14. sep 2013 tusind tak luna
    jeg tror på det vil lykkes
    og tak for dine råd
    hvilket signal tror du at jeg skal bruge fra ryggen jeg vil helst ikke noget med tøjler eller ben men hvis nu en af delene skal bruges så er der jo ikke noget at gøre ved det smiley
    er glad for at du støtter mig smiley

• #16   14. sep 2013 trine self jeg vil jo ikke lære den det med det sammen men måske efter en månede eller 2 alt efter hvordan den er med nye omgivelser og sådan
    og så vil jeg måske lære min vallak det

• #17   14. sep 2013 Shajman: Jeg har et par gange liket min egen kommentar i lange tråde, da jeg så nemt kan finde det sted jeg har skrevet. Bruger det i tilfælde af at folk f.eks. fejlciterer een, eller man senere finder ud af at ens spørgsmål/kommentar ikke længere er relevant. Det er sket et par gange at TS har skrevet opfølgende kommentarer imens jeg stadig sidder med stavepladen smiley

TS: Til Store Hestedag så jeg en træner fra cirkus der viste hvordan de trænede heste til at stejle, og det gik grundlæggende ud på at kilde dem på forbenene, samtidig med at der blev givet signal til frem, og så belønne enhver forskydning af vægten til bagbenene (imidlertid synes jeg du skal vente og overveje det meget grundigt, da det er et farligt og grundlæggende - i langt de fleste tilfælde i det mindste - ubrugeligt trick.

• #19   14. sep 2013 Marlene: Hvis du hverken vil bruge tøjler eller ben hvordan har du så tænkt dig at give hesten signalet. Op kan i ridning betyde mange ting, Stejl kan også. Det er i det hele taget bare dumt at snakke når man rider ud over når man roser hesten. Når du rider har du jo fat i tøjlen og det skal man have. Du skal have let kontakt til hestens mund så den ved præcis hvor du er og hvad du laver. Du skal bruge dine ben til at styrer hesten med og få hesten frem og tilbage. Samt at få hesten til at bruge ryggen og komme ind under sig.
    Sæddet har jeg aldrig selv brugt specielt meget ud over til at drive og lægge vægten mere i den ene side end i den anden når jeg drejer hesten. Og jeg ser derfor ikke rigtig et signal som er muligt med sæddet som man ikke også kan gøre i ridningen.

Husk at når du udfører et 'stejl' så kan du sagtens bare ride i en grime hvis du bliver forskrækket over at skulle 'tage' lidt i hestens mund. (: Og et klem med benene dør hesten sgu ikke af. jeg vil ærligt indrømme at jeg har losset min pony sådan én i siden og hun er hverken lam, død eller hjerneskadet endnu! smiley

• #21   14. sep 2013 Bettemus: Det ved jeg udemærket godt at alle ikke gør, men jeg tager det til mig som mit ride idol siger. Jeg er dressur rytter og går ind for dressurens 'regler' smiley

• #22   14. sep 2013 når jeg rider har jeg sjældent meget fat i tøjler og man kan altdså bruge et håndtegn eller et bestemt ord, for jeg vil til og bruge mindre tøjlekontakt og så ved jeg hvad jeg har med at gør:)
    og jeg har da også losset mine heste et par gange i siden men er nu ved og gå væk da jeg er slået over til hms/tillidstræning da jeg har et temp. der er svær at ha med at gøre og gør at jeg nemt bliver sur/ked men det går meget bedre nu da jeg bruger hms og tricks da jeg ved hvad jeg har med og gøre og at det kan tage tid smiley

• #23   14. sep 2013 luna hvad hedder videoen -_-

• #25   14. sep 2013 Bettemus: Sagtens. Jeg rider også selv med cordeo og rebgrime osv. men jeg er slet ikke bange for at tage ordentligt fat i tøjlen eller sparke godt til hesten med benene. smiley

• #26   14. sep 2013 Camilla T

Åh okay, det var nu også ment lidt i sjov smiley Synes det var lidt komisk.

• #27   14. sep 2013 er der så nogen der har et godt signal fra ryggen uden brug af tøjler eller ben ret meget ialtfald

• #28   14. sep 2013 Jeg grinede også af kommentaren om at det er som at give sig selv en high five...sådan havde jeg aldrig tænkt på det før, og nu kan jeg ikke slippe billedet af mig selv der sidder høj af stolthed over en kommentar (jeg selv har skrevet) på HG og giver mig selv en high five smiley smiley Sagde nogle "taber"!? Det burde de smiley

• #29   14. sep 2013 Jeg rider pt en lille hest, som engang har lært at stejle ...

Den er simpelthen livsfarlig hvis den ik kan aflære den det igen... Den bruger det som "flugt" fra pres, udfordringer, og hvor den blir presset ud i noget den syns er bare det mindste svært.

Nu ejes den heldigvis af en dame som ik blir bange for den.

Alternativt ku den ende sine dage som slagtehest, hvis den stod hos nogen der ik turde tage udfordringen op,

Lad være m at lære den at stejle. Det skal heste ik lære. Aldrig nogensinde.

• #30   14. sep 2013 marie det bestemmer man lidt selv og det kommer and på hvordan hesten er imord udfrodinger og jeg gør hvad jeg følger for og ved at jeg har støtte af fler fra min fam. og af luna (bettemus) herinde fra smiley
    og kender da flere hvor det går godt for smiley

• #32   14. sep 2013 Ja ja,
    Så stemmer jeg for at man tydeligt mærker de heste som har lært at stejle på kommando, så kan vi andre gå i en stor bue udenom dem når vi står og skal købe hest.

• #33   14. sep 2013 det er ikke fordi jeg ikke imod tager rådet og advarslerne smiley
    men hvis jeg skal sælge en hest så vil jeg da fortælle de der skal købe dem at den kan stejle osv. eller hvis det nu er en der vil udnytte dens tricks

• #34   14. sep 2013 freja hvad mener du med stejleformatet" i den akademiske verden

• #36   14. sep 2013 Jeg nægter at tro på at en hest der jan stejle på kommando blir solgt hurtigere end en der ik kan!
    Men lad os vejre stemningen smiley

• #37   14. sep 2013 Mht. det med at lære dem at stejle.
    da jeg lige fik min hest, trænede jeg spanske skridt med ham 2 gange af måske 5 min. hver gang. Så forstod han det....og mere end det; han præsenterede det konstant!
    Idag trænede vi noget nyt og lidt svært, og da han blev usikker, præsenterede han det igen med pludselig at lave spanske skridt (3 år efter jeg sidste gang trænede det!!).
    Jeg kunne sikkert godt have lært ham præcis hvornår det er acceptabel adfærd, men når han bliver presset vil det stadig være en adfærd der er tilgængelig for ham, og det ønsker jeg ikke, da man risikerer han gør det når der står et barn eller en der ikke ved han kan finde på det smiley

Jeg er derfor også stærk modstander af at lære dem at stejle, og synes ligesom Marie-Louise, at det skulle oplyses ved salg som en "handelsfejl" på linje med f.eks. spat

• #38   14. sep 2013 levaden er da næsten det samme som stejl eller hvad man nu skal kalde det er det ikke ?? det vil jeg mene

• #39   14. sep 2013 jeg er ikke usikker på og få problemer med det

• #42   14. sep 2013 ja har siddet på en stejlende hest 3 gange men han stejler ikke så højt smiley og syntes på ingen måder at han bruger det under ridningen eller når han bliver bange han bruger det faktisk ikke medmidre jeg gir et ´´siganal``til det og det er med hjælp af tøjler/ben men han har ikke læret det så og om jeg så gør det under springningen el. dressur/på tur så gør han det ikke
    undskyld hvis i ikke forstod det jeg lige skrev

• #43   14. sep 2013 freja er det lige så pænt som stejl ?? i din mening

• #44   14. sep 2013 Jeg lånte en pony, der havde lært at stejle.
    Hun stejlede faktisk flere gange foran mig og med mig på ryggen, hvis hun kom i en situation, som hun ikke kunne håndtere. Det tog mig en del tid og tålmodighed at pille det væk. Signalet var ben og tøjle, hvilket også er en halv parade, så i kan vel forestille jer, at det blev ret problematisk.
    Det er simpelthen så farligt.
    Endelig fik jeg det væk ved at være tålmodig og bede hesten pænt om at gøre det jeg ønskede-

Vil du lære din pony det, så gør det, men jeg tror, at du som mange andre vil fortryde det. Det er virkelig upraktisk at have en stejle-hest.
    En levade er "ikke bare". Det er ikke et trick, men en øvelse inden for den akademiske ridekunst. Det tager lang tid at træne sin hest op til dette smiley Men det er lidt af et eventyr at se på!

• #45   14. sep 2013 Der er 100 forskellige måder at lære hesten det på, jeg vil mene at det bedste du kan gøre er at prøve nogle forskellige metoder, indtil du finder den rigtige for jer. smiley
    Med Blanca forsøgte jeg, jeg ved ikke hvor mange forskellige metoder inden jeg fandt en hun reagerede korrekt på. smiley

Derudover vil jeg anbefale dig, at du venter til hesten er mindst 7 år, og den skal have sat nogle gode bagparts muskler inden du går i gang med det, da hestes sener og muskler først er færdig udviklet omkring 7 års alderen, og det KAN give muskel og sene skader, hvis ikke hesten er trænet korrekt op. smiley
    Der er en grund til at man i den "klassiske verden" videre bygger både levade og pesade fra piaffen. smiley

• #46   14. sep 2013 ponyen er fra 1999 så det er vel fint..

• #47   14. sep 2013 Hvad med at gemme det med at stejle til den kan de fleste tricks? Hvad så hvis i sælger den videre? Min han stejler også når jeg kommer til st give forkert signal til ham. Jeg kan sige jeg bliver bange og skræmt. Ikke for ham selvfølgelig, men for at komme til at give ham det forkerte signal igen. Stejl er et forsvar for hestene. Jeg er ikke selv stor fan af det, da hestene bruger det i deres kampe mod andre heste og rovdyr. Det livsfarligt for dig og dem omkring dig. Hvad hvis en dag der nogle der kommer Til at gøre, det som signalet går ud på?

• #48   14. sep 2013 Ja, den er er fra 1999, men har den muskler nok?

• #49   14. sep 2013 den er ikke blevet redet siden sidste år men det vil jeg self. genopbygge og sørg for at den har inden jeg begiver mig ud i det.
    den kan kysse og neje og vil lære den flere tricks inden jeg begiver mig ud i at stejle

• #50   14. sep 2013 Hvad så hvis skal sælge den? Hvorfor vil du lære den at stejle?

Her er et billede hvor jeg giver min hest det forkert signal.

profilbillede
  • #51   14. sep 2013 Hvorfor vil du gerne lære hesten/ponyen det? Synes du det er flot, eller?:)

• #52   14. sep 2013 jamen der er jo flere ting
    jeg syntes det er flot og så fordi jeg altid ha ville ha en hest pony der kunne det smiley
    og så fordi folk mener at mine heste er for dumme til og gøre det og at de ville dræbe alle :??
    og jeg ved hvad jeg risikere og jeg ved hvad mit forkerte signal er hos min vallak

• #53   14. sep 2013 Men ved du overhovedet hvor farligt det er?

• #54   14. sep 2013 Og hvad hvis hesten skal sælges?

• #55   14. sep 2013 ja jeg ved hvor farligt det er ellers ville jeg ikke lære den det smiley
    og hvis hesten SKAL sælges så vil jeg forsøge og sælge det til en som kan benytte tricket

• #57   15. sep 2013 Bettemus: Det behøver ikke være en presset situation. Det kan være alle situationer hvor hesten er usikker på hvad den skal, eller hvor den forsøger at få en belønning for noget der tidligere har udløst ros/belønning smiley
    Ellers helt enig i at man aldrig som træner skal sætte sin hest i en presset situation smiley

• #59   15. sep 2013 Hvis den bare er usikker, ja. Men er det fordi den tilbyder en adfærd der tidligere er blevet belønnet er det ikke engang sikkert det bliver præsenteret i en træningssituation. Eksempelvis stod jeg og fjernede klatter på folden i sidste uge, og selvom jeg stod med ryggen til og bestemt ikke gav signal til det, så ville hesten gerne have opmærksomhed og ros, så der kom forbenet flyvende. Han lærte hurtigt at den adfærd var uønsket i den situation, men hvis det var et stejl kunne han rent faktisk have skadet mig (eller endnu værre; en anden) alvorligt smiley
    Selvfølgelig kan det trænes og trænes væk igen, men fordelene (som jeg ser dem) er så små og den potentielle risiko så stor at jeg har svært ved at se fordelene.

P.S. Stavefejl er gratis, skriver fra tlf smiley

• #61   15. sep 2013 Hej TS
    Prøv at se det emne jeg har oprettet omkring stejl eller ej smiley

Stemningen er overvejende at den blir valgt fra.
    Ingen foretrækker at den kan stejle, og en del er ligeglade.

Jeg ville sådan gerne invitere dig til at prøve en tur på den jeg rider... Men tør simpelthen ikke sætte andre op, da det simpelthen er for farligt!
    Den er sindssygt højt oppe! 10 cm mere, og den ville gå baglæns!

Hvis du havde prøvet at side på en hest der stejler uden du vil have det, havde du ikke fået denne vanvittige ide.
    Det er ik sejt at ha en hest der kan stejle, men en hest der kan noget farligt, og i manges øjne en decideret fejl.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #62   15. sep 2013 Hvorfor vil du lærer din hest at stejle? Der må være et formål.. Og ikke bare, "jeg syntes det er flot" eller "har altid godt kunne tænke mig det"..

Forstår ikke meningen med at lave hesten 'hjælp mig' tegn om til en trick. Syntes det er meget forkert i mange henseender. Husk hesten kan ikke tale, og derfor foregår alt gennem dens kropssprog. Lad den beholde sit kropssprog til det, det er beregnet til.

Et lidt dårligt eksempel, men alligevel lidt det samme: du har et barn, og det barn lærer du bevidst at det er sjovt at gå og råbe hjælp, også selvom der ikke er noget galt. Det udsender et forkert signal omat der er noget galt, me. Det er jo bare for sjov.. Nogle ting skal bare kun bruges i nødttilfælde..

• #64   15. sep 2013 Til TS så har en levade og et stejl ikke rigtigt noget med hianden at gøre ud over at folk forveksler dem med hinanden og at hesten står på bagbenene.
    En levade er en øvelse inden for den akademiske verden hvor man går op af en trappe for at nå det ønskede mål.
    En levade er ikke et trick med en øvelse hvor hesten skal stå fuldstændig rigtig og ikke hvor den bare rejser sig ukontroleret i den den vinkel den vil. En levade er faktisk en forsvarsmetode som spanierne brugte i krige når de red. De fik hesten til at lave en levade da hestens bryst så beskyttede rytteren som sad på ryggen.

Potatoe, potatoe. Personligt ville jeg begynde at arbejde med den øvelse, men det tager år. År med tolmodighed og mod. Men hvis du beslutter dig for at ville lærer hesten at stejle så vil jeg da gerne se en opdatering når du indser hvor farligt det er når du får en hov i hovedet! smiley

• #68   15. sep 2013 bettemus: Du har helt ret i at ikke alle egner sig til det, og det er skønt at din hest kan finde ud af det smiley
    Desværre ved man ikke inden man går igang med at træne, om det er noget hesten kan finde ud af ikke at "misbruge", og derfor vælger jeg ud fra devisen "better safe than sorry" at anbefale at folk lader være.
    Som skrevet tidligere, så er fordelene ved at lære dem at stejle så (i mine øjne) små, og risikoen så stor, at det ikke er værd at gøre med mindre der er et formål (show, i dit tilfælde).
    Jeg vil ikke fraråde det i alle tilfælde (og jeg synes faktisk også det ser flot ud når en hest stejler, fordi det simpelthen udstråler så meget kraft), men i de tilfælde hvor der ikke er et formål udover "fordi det er sejt", "fordi jeg kan", og hvor folk har behov for at spørge herinde om hvordan man gør, istedetfor sin træner, så vil jeg afgjort fraråde det (igen; pga. sikkerhed).

• #72   15. sep 2013 Bettemus: Så dum er jeg heller ikke? Jeg ved godt at man træner hesten i at flytte vægten, bære sig slev, opbygge muskler osv. Selvfølgelig bakker man ikke hesten op i et hegn og slår med en pisk? Hvad fanden regner du mig for?
    Jeg kender folk som har fået en hov i hovedet fordi hesten stejlede. De havde en ellers super sød og rolig hest.
    Personligt syntes jeg også at det kun er små heste eller store tinker, andalusier, lipizanere og andre spanske heste som ser flotte ud når de 'stejler'.

• #73   15. sep 2013 Jeg syntes virkelig det et forfærdeligt det er blevet en slags mode at lære sin hest at stejle. Bare fordi det er sejt hesten kan.
    TS det lyder som om du ikke kender ponyen endnu og måske du burde tage en slapper og træne noget mindre farligt med den først indtil du kender hesten og ved hvordan den reagerer.

Jeg ser ingen grund til at få denne negative adfærd op i sin hest bare fordi man kan og det er flot.

Engang tænkte jeg da også nej hvor ville det være fedt med en hest som kan stejle osv. Nu har jeg haft min hest fra han blev født og nu er han 5. Jeg kender min hest ret godt og ved hvis han skulle lære sådan nogle ting ville han misbruge det stort!

Tænk dig om, din hest kommer nok ikke lige med i et stort show ellet noget i den retning, det kan gå så meget galt at lære sin hest det og det kan hurtigt misbruges!

• #76   15. sep 2013
    En ting jeg har tænkt over, heste ser sjældent glade ud når de stejler - især ikke hvis det er et trick. Ikke fordi en hest skal rende rundt med ørene fremme hele tiden, men syntes tit der bliver vist noget utilfredshed.
    Hvilket måske er pga. at stejle er konfliktadfærd normalt.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #78   15. sep 2013 Har du prøvet at stå med en hest, der pludselig stejler?

Min har rejst sig nogle gange, da han var yngre og de bliver altså store, når de sådan lige rejser sig ved siden af én. Og min er kun en stor 2'er pony.

• #79   15. sep 2013 nu når jeg siger at jeg vil lære min pony at stejle
    fordi jeg gerne vil lave små show (hvilken ingen spurte om hvad jeg engelig ville bruge trikket til ) for min fam. venner. og andre
    og så fordi jeg gerne vil ha en udfroding

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#80   15. sep 2013 Du er da blevet spurgt før, hvor du svarede: "jeg syntes det er flot og så fordi jeg altid ha ville ha en hest pony der kunne det
    og så fordi folk mener at mine heste er for dumme til og gøre det og at de ville dræbe alle :??"

Jeg har da også lavet et lille "show", hvor min stillede sig op på en træstub og samlede ting op. Den slags ville jeg hellere lære den, hvis jeg var dig. smiley

• #82   15. sep 2013 nåårh ja -_-

er bare ved og blive forvirret af alt det der er blevet skrevet

ja men nu er du jo ikke mig smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#84   15. sep 2013 Bettemus: der skal som regel ikke så meget til at imponere familie og venner, som hun skriver. smiley

• #86   15. sep 2013
    Mener faktisk ikke at nogen heste stejler i det her klip, undtagen den lille - der kan jeg bedre se det, fordi det er en mindre hest så det er lettere hvis hesten skulle gøre det uden man beder om det samt mange små ponyer ikke rides på og derved ikke forvirring omkring signaler fra ryggen og jorden.

http://www.youtube.com/watch?v=qncbDfT5KsU

Og hans show er så men på ingen måde dårligt, hvis man pillede den lille hest ud der stejlede - eller, gik på bagben er det nok nærmere.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#91   15. sep 2013 Kathrine&Stjarni: Racister syntes nok heller ikke, at det var relevant, at andre blev ved med at ytre deres mening om, at negere altså er lige så meget værd som hvide, men man gjorde jo ikke op med racisme, apartheid og den slags ved bare at give dem ret, fordi ens egen mening ikke var populær.

Ligesom at det kan være farligt at lære hesten at stejle og få konsekvenser for trådstarter, hvis hun en dag skal af med sin hest, fordi der er mange, der ikke gider en hest, der har lært at stejle.

• #92   15. sep 2013 CSF: Synes ikke rigtigt du kan sætte det op imod...

Jovist, men i sidste ende er det jo TS egen mening omkring det der tæller. Og tror altså at hun fik hørt at der kunne komme KONSEKVENSER ret hurtigt i forummet...

• #93   15. sep 2013 Krikken: Lige i starten af dem der film stejler den mørkeste af hestene da? smiley

• #96   16. sep 2013 Min gamle part stejlede når hun blev presset og hun stod næsten lodret, det var overhovedet ikke spor sjovt at sidde på ryggen og af hende og frygte hun faldt bagover hver gang.

Var en heldagstur på en islænder, som også stejlede hver gang den ikke fik sin vilje og det var meget tæt på at gå galt, da den stejlede oppe på en høj bakke og den rammer en hest på bagparten med forhovene, da den kom ned igen. Puha noget af det værste jeg har prøvet.

Har også flere gange haft en stejlende hest over hovedet, med svingende dødsens farlige hove tæt på hovedet og har også set en blive ramt i hovedet af en stejlende hest (heldigvis kom hun ikke voldsomt til skade)

Ville aldrig lære en hest/pony at stejle da det kan være livsfarligt både for dig og din hest.

• #98   18. sep 2013 ØHH GUD HG, tag jer sammen og svar på hendes spørgsmål istedet for at belære hende om hvad hun skal og ikke skal lære sin hest....

Har du prøvet at søge på youtube? http://www.youtube.com/watch?v=uAv0ZDX7O4s

• #99   18. sep 2013 ja men ´syntes ikke rigtig jeg kunne finde noger (det er nok bare mig)c: så vil jeg da lige gi mig 3 min og se den video

• #100   18. sep 2013 det i starten (det vil jeg ikke gør syntes et er for voldsomt smiley

• #101   18. sep 2013 Stejle stejle stejle.
    Jeg er så sej og så dum fordi jeg lære stejl
    Og min hest haaader det, fordi han ser så sur ud.
    Genaralt kan han da kun stejle fordi så er jeg sejere end jer alle.

Det sådan set det eneste jeg læser her inde, men fred være med det, så er jeg bare dum og sej smiley

profilbillede
  • #102   18. sep 2013 Munique

Øv det var da godt nok en tarvelig måde at lære hesten på på.. smiley

• #104   18. sep 2013 Juhu, lad os det smiley

• #106   18. sep 2013 Måden der vises i videoen er for mig kun et angreb mod hesten. Så kan man tale om kommende konflikt adfærd i øvelsen.

Selv når hun er færdigt smækker hun jo torvet i hovedet på hesten. Signalet burde være mindre.

• #107   18. sep 2013 skal vi så alle 3 være dumme og seje sammen engang

• #109   19. sep 2013 Der er ingenting galt i at lære din hest at stejle. Har du et godt forhold til din hest, og tilliden hos jer er gensidig, er der ingen problemer i at lære din hest at stå på to ben. Min pinto lærte det ved at jeg ga' hende bakkekomandoen, og derved lagde et tryk på hende ved mine ben, samtidig med at man læner sig en smule tilbage. Antyder hesten til at løfte forparten, ja så skal der roses. - Men det er selvfølgelig når du sidder på din hest smiley Kig eventuelt mine billeder

• #110   19. sep 2013 Måske spørger jeg lidt dumt smiley
    Kan en hest få spar af at stejle?
    En pige jeg kender sagde det, men jeg ved ikke om det er rigtigt eller ej smiley

• #112   19. sep 2013 Bette

Spat* smiley

• #113   19. sep 2013 Et er spat jeg mener smiley
    Stavekontrollen på min iPhone driller bare lidt smiley

• #114   19. sep 2013 *Det smiley

• #116   19. sep 2013 Heste kan ikke få flere skader af stejl, end af alt andet form for belastning (ridning f.eks) smiley

• #117   19. sep 2013 Bettemus<3
    Det var nemlig også det jeg tænkte smiley
    Det ville også være lidt mærkeligt hvis det var smiley

• #119   19. sep 2013 Fordi jeg kan læse tanker! Uhhhhhhhhhh

• #121   21. sep 2013 Jeg synes nu at pigen i videoen er rimelig fornuftig i forhold til de fleste jeg har set.
    Nej jeg ville aldrig lære mine heste at stejle på den der måde, men jeg synes hun er god til at slippe presset og rose og det er tydeligt at hun holder af sine heste og at hun faktisk er erfaren indenfor tricks og hun oplyser også om at det kan være farligt osv.

Så det er langt fra den slemmeste metode jeg har set. smiley

Bettemus: Hvordan vil du få bæring i et "stejl". Altså hvor hesten faktisk bare kaster sig op? For mig er bæring jo langt mere henad levade eller pessade end bare et "stejl".. smiley

• #122   21. sep 2013 Hvis man finder en metode ok, hvor hesten lære et stejl via at blive jaget og presset på den måde, hvor man HER i videoen enda kan se ubehagen og forvirringen fra hestens side af , så undre det mig seriøst MEGET hvordan man kan tilæade sig at påpege hestens udstråling af 'ubehag' i et stejl ved andre folk?

Og ja her tænker jeg på at der var rigeligt travlt med at kommentere bettemus udtryk på billedet, om hvor ubehageligt den så ud til at synes det, men det i videoen er 'en fin metode'?

Jeg forbemmer lidt personligt hetz og dobbeltmorale af samme grund. Muligt jeg nu bare misforstår det hele fordi jeg ikke er en del af jeres konflikt, men så beder jeg om at korrigere mig.

• #123   21. sep 2013 Og så mhs til pigen i videoen.

At oplyse omkring hvor vidt noget kan være farligt, viser ikke at personen er erfarren inden for tricks.

Hvis jeg oplyser at tilridning kan være farligt betyder det heller ikke nødvendigvis jeg er erfarren beridder.

Jeg ser ikke mere 'erfarrenhed' ved hende end ved en del her på hg, yt og fb. Blot at hendes metoder for mig st se ikke mere har noget at gøre med hesten skal have det sjovt, som jeg husker diskosionen med Bettemus gik ud på. Her har hesten det så sandeligt ikke sjovt ved indlæringen, det kan selv en nybegynder få øje på.

Obs. Tastefejl er gratis, er på fra mobil smiley

• #124   21. sep 2013 Læs lige mit svar én gang til før du svarer. smiley

Det har jeg aldrig sagt. smiley Jeg har aldrig sagt metoden er ok og jeg sagde endda at jeg aldrig ville lære mine heste at stejle på denne måde.
    Men jeg sagde at pigen VIRKER fornuftig i forhold til så mange andre trænere på youtube som ligger guides ud.

Hvorfor skal det nu hives ind i samtalen? smiley ... Jeg har ikke sagt noget om hestens udtryk eller andet her, så hvorfor i alverden skal det bringes ind fordi jeg spurgte Bettemus om hvordan hun mente man kunne få bæring i et "stejl"? smiley

Langt fra hetz og "dobbeltmorale" men jeg var blot nysgerrig! smiley

Jeg har heller ikke sagt at jeg synes hun er erfaren indenfor tricks fordi hun oplyser omkring det er farligt men jeg synes hun virker fornuftig netop på grund af at hun oplyser omkring at det er farligt.

Nå, jamen så kommer det jo an på de øjne der ser! smiley

• #125   21. sep 2013 Fair nok, så er det jo bare mig der har misforstået hele meningen bag din tekst, også derfor jeg bad om at blive korrogeret med det samme hvis det var tilfældet smiley

• #126   21. sep 2013 Ok. Det er liige det der med at få læst det hele en gang eller to. smiley

• #127   21. sep 2013 overvej det grundigt hvis du har en tigge hest smiley

• #129   21. sep 2013 Katja

Jep, det går ikke for godt midt om natten kan jeg se smiley

• #132   21. sep 2013 Hvad mener i med at have bæring i stejl? der ja, stejler hesten jo bare, kan (næsten) alle heste ikke sagtens holde til det, det er jo en naturlig ting? (ja, en dosis uvidenhed herfra) smiley

• #135   22. sep 2013 Altså på folden stejler mine mindst 40 gange i døgnet. Så de burde dælme være ødelagte alle sammen hvis de ikke kan holde til det smiley

• #137   22. sep 2013
    Jeg tror akademikere ville blive kede af og få sammenlignet levade og stejl, især også at man indlære det på den samme måde. Så vidt jeg har forstået kommer levaden af skoleparaden, netop fordi det handler om at ligge vægt på bagparten.

• #139   22. sep 2013
    Vil ikke mene at særligt mange starter med at lære med en skoleparade :o)
    En skoleparade er noget unikt inden for det akademiske og jeg har aldrig set stejle folk indlære det via det. Netop fordi det er noget der bruges i det akademiske arbejde, ikke kun i forbindelse med levaden.

http://www.heste-nettet.dk/forum/14/1108010/1108010/

• #141   22. sep 2013
    Fred være med det, aldrig set folk gøre det. Kan man sikkert, men aldrig set det :o).

• #143   22. sep 2013
    Jeg sagde ikke, at det aldrig skete - blot at jeg ikke havde set det. Folk deler jo jævnligt ud af, hvordan de lære hesten og stejle og derfra kan man få et hint om det fx og fx se hvordan de fleste gør.
    Ligesom jeg heller ikke har sagt at folk smækker en pisk ned foran hesten istedet for, det har jeg egentligt heller aldrig set.

Igen; fred være med det.

• #145   22. sep 2013 Altså da jeg lærte min det, handlede det ikke om bæring nej. Men det kom på mere og mere efter.

Vi er så småt begyndt at bevæge os ned imod noget der ligner levade ret godt, men en perfekt levade bliver det aldrig, dertil mangler der en masse andet arbejde fra jorden, hvor i min interesse dog ikke ligger.
    Lad os kalde det kontroleret lille stejl, så ingen bliver tøse sure smiley

Anyways, det jeg vil sige med det er, at blot fordi man har set hvordan noget har lært hestene det, betyder det ikke de heste ikke også lære at samle sig og lægge vægten på bagparten. Det der med at dømme, fordi man kan, er folk utrolig hurtige til.

profilbillede
  • #146   22. sep 2013
    DD - Jeg dømmer ingen jeg siger egentligt bare at jeg ikke har set nogen lære hesten det sådan og at akademikere ville blive kede af og sammenligne levade med stejl.
    Det kaldes og generalisere, ikke at dømme. Jeg har heller aldrig mødt en klog pige med make up i hele ansigtet, derfor generalisere jeg over for dem - fordi alle jeg har mødt, har været på en bestemt måde.

Bettemus - Igen, fred være med det. Min pointe er hvad den hele tiden har været; jeg har ikke oplevet nogen gøre det sådan og at levade og stejl er forskellige ting.

• #147   22. sep 2013 Beklager. Så generalisere smiley

• #150   22. sep 2013 Nu for du tæsk for at trække alderskortet...

• #152   22. sep 2013 Nu for det endnu mere tæsk xD

• #154   22. sep 2013
    Jaaaa... At trække alderskorte når man selv normalt plejer at være imod det er måske lidt fejt :o)

• #155   22. sep 2013 Mærkeligt at det er helt i orden at Krikken (som kun er 4 år ældre end Freja) ikke har set det men med Freja som "kun er 16" så er hun bare for ung til at have set det endnu? smiley

Mig bevidst har jeg HELLER aldrig set det på den måde og nu har både Freja og jeg (jeg ved ikke med Krikken :)) været inde i "tricks-branchen" i et godt stykke tid! smiley

• #156   22. sep 2013 Katja

Nu blander jeg mig normalt ikke i alderskortet, da jeg har lært at den mening må man bare ikke have her. Men jeg blander mig alligevel. 4 år er MEGET stor forskel. Og det kan jeg jo nemt sige nu hvor jeg selv har været yngre engang, og i kommer også til at kunne se det når i så selv engang er 19/20 stykker. Tro det eller ej smiley

Btw 4 år er stort sålænge vi alle er unge/børn. Når vi først er 34 og 38 så tænker jeg det vel er same same, men det skal jeg ikke kunne gøre mig klog på før om mange år smiley

• #157   22. sep 2013 Jamen igen, hvad nu hvis Freja faktisk har været i branchen længere tid end Krikken og derved faktisk HAR set mere end Krikken har? smiley

Så forstår jeg ikke at det er i orden Krikken ikke har set det men at med Freja der er det bare fordi hun er ung?? smiley

• #159   22. sep 2013 Bettemus... no offence, men mindes at du selv er blevet ret vred et par gange, hvis folk har bragt aldersforskel på banen i relation til dig?
    Forstår ikke hvorfor det er ok nu?
    Så stor forskel er der ikke på om man er 16 eller 18, 19 eller 22...

• #160   22. sep 2013 Katja
    Arh på den måde. Enig smiley
    Troede du mente generalt smiley

• #161   22. sep 2013 DD og Bette jeg bliver aldrig træt af at læse jers kommentar hihi smiley

• #162   22. sep 2013 Bettemus: Selvfølgelig ikke. Det jeg spørger til hvorfor det er i orden Krikken ikke har set det når det ved Freja bare er fordi "hun er ung"? Hun kan da sagtens have studeret tricks i en del år og derved være længere fremme end Krikken og så kan jeg ikke se hvorfor der skal laves forskelsbehandling? smiley

• #165   23. sep 2013
    Det er muligt du opfatter det sådan Bettemus og det skal du sådan set have lov til :o). Jeg kommer dog aldrig til at forstå at man sådan kan " se sig sur " på en person, for at være ærlig så har jeg i lang tid været lettere irriteret over at hver gang jeg skriver noget til dig, så er jeg en lort.

Samt jeg ofte skal kommenteres på - tidligere ihvertfald en del. Jeg har gemt nogle kommentarere, bare for at kunne bevise det og jeg ved andre også syntes det er lidt underligt - da det jo egentligt godt bare kunne være mig der er sart.

Også er det altid dejligt at åbne et emne og se jeg har fået en svada - hold det til PBerne, det kunne være rart - og nej du er stadig ikke blokket og har aldrig været på min filterliste, selvom du ikke tror på det. Men jeg er derimod på din, sidst jeg tjekkede.

Jeg ved ikke hvor jeg vil hen med den her besked, det er nok en stor portion frustration over at føle sig set sur på. Har intet problem med at man ikke er enig med folk, men at køre rundt i det og hele tiden stikke til den person - det ser jeg ingen grund til.

Jeg har også nogle personer, jeg ikke er særligt enig med - men enten så undlader jeg bare helt og svare i deres emner eller debattere med dem. Men at begynde og skrive mindre kønt til dem, det syntes jeg ville være for lavt.

Jeg har ikke og har aldrig haft noget imod dig Bettemus, men som med alle andre folk så er jeg ind imellem uenig og som med alle andre folk, så kommentere jeg det ind imellem. Så jeg må indrømme at jeg føler mig ret ramt, når du endnu en gang skriver sådan et indlæg.
    Især om at jeg ikke lytter og bare går imod alle for bare at gøre det - da det netop er noget jeg på ingen måde har intentioner om og oftest bliver rost for netop ikke at gøre.

Igen, langt indlæg jeg ikke helt ved hvor jeg vil hen med. Måske bare mig der føler mig lidt ramt, bliver lidt ked af det over at føle sig set sur på.

• #167   23. sep 2013
    Hvis du tænker på den mail jeg modtog, så har jeg den stadig. Og nej, jeg har og havde ikke lyst til at svare på den, da jeg egentligt ikke syntes jeg kan gøre så meget ved det der er skrevet da mailen konkludere at " sådan er du bare og dig kan jeg ikke li " samt den ikke er særligt pænt skrevet.

• #169   23. sep 2013 Krikken

Jeg kan sagtens følge Bettemus. Det minder lidt om det jeg har følet, jeg genkender nemlig meget af det samme som bettemus beskriver, hvilket jeg vidst enda kom ud med sidst, efter at have holdt det inde meget længe.

Jeg fik aldrig svar tilbage efter jeg kom ud med min opfattelse og jeg ved derfor ikke rigtig hvordan landet ligger her efter.
    Måske Bettemus har noget af den samme tomhed, at hun ikke ved hvordan 'landet ligger' efter denne mail. Blot en tanke?

Personligt synes jeg det er rart at have en konflikt opklaret. Det klarede Katja (beklager jeg nævner dig smiley ) og jeg også meget fint efter en konflikt, og havde håbet på det samme her.

• #170   23. sep 2013
    Må jeg sætte mailen ind? Så vil jeg gerne uddybe, men det er lidt svært uden den.

For ja, jeg har haft valgt ikke og svare på den da den for mig og se ikke er skrevet særligt kønt. Jeg har intet imod Bettemus og har aldrig haft, da jeg ikke ser mig sur på nogen personer og kører rundt i tingene. Stiller kritiske spørgsmål ja, som til alle andre ind imellem.

Men dig DD, valgte jeg heller ikke og svare på den besked da jeg ikke følte der ville komme noget godt ud af det. Lige på det punkt som beskeden handler om, tror jeg vi er vidt forskellige og ret uenige og det derfor bare ville ende ud i diskussion og ikke nogen løsning som sådan.
    Men selvom jeg ikke har svaret, betyder det jo ikke at du er lagt for had for igen, det gider jeg ikke gøre i. Tager bare tingene på en frisk og lader være med at blande mig i dine indlæg og nogle bestemte kommentarer som jeg ved vi er uenige om, så undgår man at hidse sig op unødvendigt.

• #172   23. sep 2013
    Så er det ski også svært og gøre noget ved tingene, hvis jeg ikke må uddybe og forklare :o)

Jeg giver op Bettemus, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg må ikke forklare, jeg må ikke uddybe. Og skrivestilen er du og DD de eneste jeg har fået "klager" fra ( er der andre må de sige det højt ), så jeg ved ikke hvad jeg skal ændre.
    Ingen bandeord, ingen nedladende vendninger, ingen personlige angreb, ingen udråbstegn og store bogstaver. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre.

Og det gør mig sådan set pænt trist, at du har det sådan og jeg føler at jeg er lagt for had og at jeg bare er dum. Det understreger den kommentar.
    At jeg bare er bedrevidne og nedladende.

• #175   23. sep 2013 Krikken

Det er helt iorden. Jeg har blot følt mig personligt angrebet og 'hadet' fra din side af. Jeg har følt at der foregik en hetz imod mig.

Men fred være med det, hvis det bare er mig der ligger mere i det end der er fra din side af smiley

• #176   23. sep 2013 Bettemus, det er vel egentlig ret forståeligt, at Krikken ikke vil tage den over mail, hvis du har skrevet i en nogenlunde grim tone (selvom du selv siger, at du gjorde hvad du kunne)? Når man skriver offentligt, har alle andre mulighed for at bidrage og tilkendegive deres meninger, hvilket kan sikre og ligestille parterne. Det er i hvert fald grunden til, at jeg for det meste holder mig fra PB'er, hvis det handler om noget lignende dette.

• #177   23. sep 2013
    DD - Ingen hertz, jeg er bare uenig med dig på nogle punkter. Punkter som du efter hvad jeg har oplevet er ret følsom på og ikke vil havde andres mening om.

Andet er der ikke i det, derfor holder jeg mig fra at kommentere det.

Bettemus - Katrine summerede det ganske fint op, hvorfor jeg ikke har lyst til at gøre det over mail.

• #178   23. sep 2013 Krikken
    Super, så går jeg udfra konflikten er ude af verdenen smiley
    Det er nemlig ganske korrekt, at ting jeg ikke spørger efter er jeg ikke intra i at høre noget om, netop fordi jeg er over følsom som du siger. Og det ender bare galt.

• #182   23. sep 2013 Bettemus: Fremstil gerne et bevis om at jeg har kaldt dig dyremishandler, for det er vidst at gøre det en smule bredere end jeg husker at jeg har skrevet det.. smiley

Dyremishandler er dælme godt nok et groft ord og jeg mindes aldrig jeg har brugt det mod nogen trænere overhovedet, så derfor vil jeg godt løfte den "byrde" af mine skuldre. smiley

• #185   23. sep 2013 Bettemus: Du har et kæmpe problem med os fordi at vi på nogle punkter ikke er enig i den måde du træner på? smiley Eller?

Jeg må indrømme Bettemus at jeg vil super gerne have opklaret hele den her konflikt i mellem dig og mig fordi du virker som et fantastisk menneske og som én med en masse erfaring med tricks og da jeg også gør i tricks kunne det være fedt hvis vi skrev lidt sammen! smiley
    Men det er som om der altid har været den her mur i mellem os. Hvor og hvem der startede det er fuldstændig ligegyldigt, jeg vil bare gerne have det opklaret! smiley

Så vil du ikke skrive til mig enten her eller på FB?? smiley omend ikke så skriv at du ikke gider at have noget med mig at gøre, men du skal vide at jeg er åben for at ændre mig hvis det er det der skal til! smiley

• #187   23. sep 2013 Bettemus: Rettelse, jeg synes ikke din hest så tilfreds ud i STEJLEtricket. Dit andet arbejde ved jeg jo at Bettemus elsker dig! Det kan man jo se! (selv ud fra video og billeder ;))

Jeg tror det kommer an på hvem der se og der synes jeg man skal have et meget neutralt syn for nej, det at ens hest hader træningen som du siger gør ikke én til dyremishandler.

Dyremishandler er i mine øjne én som slår, pisker, sparker, river og på anden måde tilfører hesten smerte med vilje. Her snakker vi ikke om et ryk i munden men virkelig grov vold mod hesten. smiley

• #190   23. sep 2013 Bettemus: Helt i orden! Du skriver bare én dag hvis du føler for det! :).. Jeg skal nok tænke mere over mine ord næste gang, jeg ved at det var groft og hårdt skrevet til at starte med. smiley

• #194   23. sep 2013 hæhæ... Luna, lige en lille sjov tanke. Magic er broget og vi har også lige haft 4 års dag med 4 års video.

Men så minder vi vidst heller ikke mere om hinanden haha.

Jeg synes ihvertfald det er et flot tilbud fra begge tøser, så når du engang er klar ville jeg prøve det an hvis jeg var dig smiley

• #205   28. sep 2013 Bettemus
    Du er da den sidste i verden, der skal trække et alderskort mod nogen - magen til barnlige beskyldninger og besvarelser, skal man da lede længe efter. Du er da den, der lyder mindst fornuftig - nu ved jeg ikke, om du er 18, som der står i din profil, men så er vi omtrent samme alder ( så skal jeg ikke gokkes oveni hovedet med det ) - mit råd til dig er, at når du er i sådan et humør der, så log af hestegalleri og gå dig en tur eller noget i den stil, for det der, gør da kun alting værre for dig selv.

Du skriver, du ikke vil hænges ud, men du sidder selv og hænger folk ud på det groveste her i denne tråd, men de må ikke hænge dig ud? Hvad er det for noget?

Samtidig kan jeg på ingen måder bakke dig op i,at TS bør lære hendes pony/hest at stejle, og hvis du er så hestekyndig, erfaren og ansvarlig, så ville du heller ikke mene, at hun skulle lære den det. Hun har ikke engang fået hesten hjem endnu, og nu skal den lære at stejle, for at bevise at den ikke er dum og fordi det er 'flot' ( sejt ). Det er sku ikke et grundlag for at lære en hest at stejle. Jeg forstår, at folk har lyst til at træne med deres heste, men hvis man skal lære dem at stejle, er det fordi man virkelig går op i træningen, og fordi man er ved at løbe tør for nemmere tricks. Ikke fordi man er 13 år gammel og synes, det kunne være sejt at blære sig med foran de andre rideskoletøser. At du offentligt går ud og støtter op om så ustabile og uansvarlige grundlag for et farligt trick, det gør mig godt nok harm, og der mister jeg alt respekt for dig.

Til sidst synes jeg også, at du taber alt diskussion omkring indlæringen af stejl fra bagpart fuldstændig. Du har set to lære heste det sådan - den ene er dig selv og den anden et familiemedlem ? Og så trækker du alderskortet mod Freja, og siger at fordi hun er 16, så kan hun ikke udtale sig. Du har jo åbenbart heller ikke noget grundlag for at udtale dig, så hvor hænger de ting lige sammen?

Ja, jeg undrer mig godt nok smiley

• #207   28. sep 2013 Bettemus
    Ja, men det siger jo heldigvis mere om dig, end det gør om mig smiley
    I lige måde smiley

• #208   28. sep 2013 MGN

Hvorfor havde du lige behov at rive op i et emne der var afsluttet posetivt? smiley

Det fortæller vel lige så meget om dig som du mener Bettes svar fortæller om hende ? smiley

• #209   28. sep 2013 DD
    Hvis du kalder det positivt, vil jeg næppe se, hvad du mener er negativt smiley
    Hvis jeg har lyst til at komme med et input, siger det heller ikke noget dårligt om mig. Jeg har ret til at ytre min mening, ligesom i har gjort det, og denne debat er jo tilsyneladende ikke lukket, for I svaret da på min besked.

• #210   28. sep 2013 MGN

Den er endt med at de Katja, Bette og Freja er blevet gode med hinanden. Hvis det ikke er posetivt, så ved jeg heller ikke da.

Selvfølgelig svare man på din meget dømmende tekst, specielt når den kommer næsten en helt uge efter alle andre faktisk var stoppede og blevet gode med hinanden.

• #212   28. sep 2013 Tææhæh, jeg er glad for at du kan lide det! smiley

• #215   28. sep 2013 Naaw, tak Freja!! smiley

• #216   29. sep 2013 DD

Men hvordan skal jeg kunne se dette ud fra emnet her? For her i emnet er Bettemus ikke blevet god igen. Hvad der foregår imellem jer internt, er jeg egentlig ligeglad med. Jeg brugte lang tid på at sidde og læse hele emnet, som ikke er specielt gammelt, og derfor svarer jeg. Hvis du ønsker det afsluttet, kan du igen bare stoppe med at svare, og det kunne Bettemus også i stedet for at komme med sådan et flabet svar, som hun gjorde.

Hvis du ikke ønsker at debattere, kan jeg ikke se, hvad du laver i forummet. Jeg afgør, hvornår jeg vil svare, og hvornår jeg ikke vil - det er der ingen andre, der skal blande sig i smiley

• #217   29. sep 2013 Og nu gider jeg ikke bruge mere tid på dette, hvilket I jo åbenbart heller ikke gør. At I har fået det løst er fint, og nu har jeg sagt min mening, så fortsat god dag. smiley

• #218   29. sep 2013 MGN
    bettes svar var ikke mere flabet end hele din tekst og dit svar.

Her i emnet kan du da læse dig til at pigerne forsøger på at blive gode med Bette igen. Der står de har tilbudt at løse det, om Bette så svare eller ej kan man da regne ud at nu er de 3 'gode' igen, ellers havde den nok fortsat.

Tak og i lige måde smiley

• #219   2. okt 2013 Det her var ellers et spændende diskutere emne smiley Jeg likede næsten alt fra 2 likes og opad smiley

Kommentér på:
hvordan lære man hesten at stejle fra.......

Annonce