Plan for plag. {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige købt en dejlig pinto plag, en hoppe på 1.5. Jeg får hende hjem om en måned, glæder mig sådan!
Jeg har læst og hørt en masse omkring hvornår man gør hvad og sådan. Men der er bare SÅ mange forskellige meninger omkring hvor meget og hvornår de skal lære hvad.
Kan man lave en lille plan? Hvad jeg gør når hun er 2, 2,5, 3 osv?
Jeg har selv en ide, en lille plan, men derfor er det jo godt med lidt ideer og råd.
Hvad gør i selv?
Lige nu som 1,5 årig kan hun gås med i grime, løfte alle fire pæn meget pænt, blive rørt og striglet over alt. Stå bundet man også løst. Hun har været til føl kåring og har derfor kørt i trailer og er blevet vasket med vandslange.
jun 2007
Følger: 67 Følgere: 59 Heste: 15 Emner: 5 Svar: 57
jan 2009
Følger: 73 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.091
Alt efter hvordan hun vokser, så kan du begynde og gøre hende tilridningsklar når hun er de 2-3 år.. Altså ligge et underlag på, med en gjord, begynde med hovedtøj, longearbejde osv..
Held og lykke, og stort tillykke med hende!
sep 2007
Følger: 38 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 125 Svar: 454
Hun er super medgørlig, meget nysgerrig men stadig meget føllet.
Vi tager altid grime af om aftenen når de kommer ind på stald og på ingen om morgenen når de skal ud. Synes også selv det er vigtigt at holde det ved lige.
Min plan for de næste måneder er vi skal gå nogle ture og bare rigtig hygge. Her til jul, måske lidt før vil jeg starte med lidt ting fra jorden med hende.
Arbejder meget fra jorden, m paller, paraplyer osv.
jan 2009
Men synes det lyder super godt, er sikker på hun for det fantastisk ved dig!!
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
At den kan trækkes uden problemer, og stoppes i grimen. Stå forholdsvis stille på striglepladsen (ikke skrabe med benet o.lign) At den kan trækkes alene, uden at der er andre heste. At den kan trækkes både foran og bagved andre heste (den jeg arbejde med kunne kun gå foran, ellers ville den ikke stoppes, og det fandt jeg ikke acceptabelt i sådan en alder, at skulle tage hensyn til) så mener jeg også at de skal lære omkring personligt rum, og at de ikke bare kan gå ind i en, eller gå og træde en i hælene når man trækker med den.
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 177
sep 2007
Jeanne: Jeg var ikke sikker på om jeg måtte lære hende sådan ting allerede? Men hvis det bare er to gange om ugen og kort tid så skader det ikke eller?
Alt det du nævner kunne min gamle hest. Elsker jordarbejde, så glæder mig til hende at lære det hele
jan 2009
sep 2007
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 177
Plan for plag.