{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Synes det er synd {{forumTopicSubject}}

at racen Standardbred bliver låst fast som værende travhest. Jeg er selv ejer af en Standardbred som er tidligere løbshest. Men som nu er under omskoling til western hest. Mange andre Standardbred går også både som dressurheste, verdensmesteren i spring 1945-1951 var en standardbred, jagtheste, i england bliver de brugt som politiheste pga deres sind. Herhjemme er en Standardbred en travhest.
Er vi stadigvæk ikke kommet længere end 1980 hvor en travhest var en travhest og ikke en ridehest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synes det er synd
  • #1   15. sep 2013 lige meget hvad så ER en standardbred en Traver... ligesom quarter er en westernhest men fuingerer fint til andet...

    Dette gør jo IKKE at hesten ikke kan bruges til andet, MEN en standard er trods alt en hest med en anderledes trav, derfor er den velegnet til kørsel...


  • #2   15. sep 2013 en traver, der er trænet i trav er "bare" en traver.. bum.. slut!
    en hest, der ikke er trænet i trav er en hest, selvom den er traver.. smiley
    men standbreed, er en ret "bred race" de er hurtige, gode i hoveder og har mange talenter og fås i alle størrelser.. smiley så det er bare at finde en med de rigtige talenter til de forskellige discipliner.. smiley


  • #3   15. sep 2013 Traver er til trav
    Shetnder er til at trække
    Quarter er til westeren

    men de kan sagtens bruges til andet


  • #4   15. sep 2013 Jeg ser det bare som en hest.. Som alle andre heste - men avlet til noget andet end fx min egen.. Men hest, det er det.. Ikke et rumvæsen..

  • #5   15. sep 2013 min er er halv standardbred og og halv dansk traver og hun er fin til det hele. Men din overskrift får mig til at tænke at du skammer dig over din hest er traver !! siden du ønsker den skal hedde noget andet, den er jo avlet til trav i USA smiley ligsom der findes koldblodstravere, skal de også omdøbes?

  • #6   15. sep 2013 Alle racer kan vel bruges til lidt af det hele, men vil man til tops eller bare have en hest, som har nogenlunde nemt ved den disciplin man har valgt, er der vel en god portion fornuft i at vælge en race, som er avlet til formålet.

    Man kunne for så vidt spænde hvad som helst for en sulky og køre løb, men er der fx en DV for vognen, så var man nok temmelig sikker på at blive nummer sjok! smiley Min pintohoppe ville formodentlig også blive fælt til grin, hvis jeg slæbte hende med til et islænderstævne smiley

    Alle racer har stærke og svage sider. Varmblodshestene er bedst til dressur/spring, Quarteren til western, araberen til distance, fuldbloden til galopløb og travhesten til travløb. Det er der vel ikke noget galt i smiley


  • #8   15. sep 2013 Nej jeg er Ikke flov tværtimod er jeg stolt af min traver og fortryder kun at jeg ikke fandt ham tidligere. Dette her er for at finde ud af om vi i dk er klar til at ændre vores syn smiley og acceptere standardbreden som En meget alsidig race som kan bruges til stort set alt. smiley

  • #9   15. sep 2013 En travhest er en travhest. Ligesom en frieser er en frieser og en fantastisk kørehest. Det betyder dog ikke at man ikke kan ride på den.

    Travhesten kan man da også sagtens ride på, men den har ofte problemer med galoppen, som er super vigtigt indenfor fx. dressur. Det betyder jo ikke at traveren er en dårlig hest, den er bare avlet til et andet formål end op ad bakke galop og at sætte sig i meget samlede øvelser.

    Hvorfor kan travejerne ikke bare holde af deres hest for det den er? En travhest. Hvorfor SKAL vi andre hele tiden bevises at travhesten altså er SÅ meget andet? Brug din hest til det du ønsker og vær glad for din hest som den er.


  • #10   15. sep 2013 Jah selvfølgelig kan den bruges til det meste. Men det ho stadig en traver hehe altså. Hvorfor spilde sin energi på det.

  • #11   16. sep 2013 En traver er avlet til trav og det er det den er god til.
    Hvis vi smed en DV på en Travbane ville det være en katastrofe fordi den ganske enkelt ikke er bygget til at gå travløb.

    Som mange af de andre skriver i denne tråd virker det hele tiden som om at i vil bevise at de kan noget mere, det kan da også godt være at de kan det men hvis jeg vil ride M klasser i dressur så køber jeg en hest der er avlet og bygget til det, og hvis jeg vil køre travløb køber jeg en hest der er avlet og bygget til det.

    Racerne har hver deres kompetencer inden for de forskellige sportsgrene, hvorfor ikke bare være stolt af det i stedet for at tvinge hesten at være noget den ikke er?

    Alle heste er dejlige og skønne uanset race og type så i stedet for at råbe højt og forsøge at få folk til at se det i ser så vær dog bare stolte af jeres heste og grin af os der ikke ser det i gør?
    Hvis man vil have en traver så køber man en traver og vil man have en dv så køber man en dv men hvis man ikke vil have den race så er det jo sådan det er, og det kan i ikke ændre på lige meget hvor mange tråde i laver om travheste der kan gå andet end travløb.

    Jeg har intet imod travheste de er skønne lige som alle andre, jeg synes bare at det er synd at folk der køber dem ikke er glade for det de kan.


Kommentér på:
Synes det er synd

Annonce