{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Vinterpels allerede? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 3,5 år gammel unghest. Jeg skal tilride ham lige om lidt, men han har allerede fundet vinterpelsen frem. Det skal lige sige at jeg kun har haft ham siden marts måned, og han hele sit liv bare har stået og passet sig selv på en fold. Hvad skal jeg egentlig gøre? Skal jeg allerede smække et dækken på ham? Eller ville i klippe ham og så et dækken på?
Det er jo forståeligt han får den, når han har været vant til at gå ude. Håber i lige har et godt råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterpels allerede?
  • #1   21. sep 2013
    Heste sætter ikke pels efter om de har dækken på eller ej - de sætter pels efter lyset og eftersom det bliver tidligere og tidligere mørkt sættes der pels.

    Ville ikke begynde og ligge dækken på, gætter på det ikke er så hårdt arbejde han skal i så ville måske bare nøjes med at klippe hals og bringe når han begynder og svede for meget. Så han kan stadig gå uden dækken :o)


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #2   21. sep 2013 Jeg er for doven til at klippe, medmindre det er nødvendigt, så jeg ville ikke klippe, medmindre hesten sveder en del under træning. smiley

  • #3   21. sep 2013 Jeg klipper ikke mine heste om vinteren. Jeg kan bedst lide dem som nogle små bamser smiley

  • #4   21. sep 2013 hvorfor klippe ? hvorfor dækken
    hele vinteren skal du jo ikke lave noget den burde svede af..
    og hvorfor smide dækken på hvis den sætter en fin pels :S


  • #5   21. sep 2013 Min basse er også begyndt at smide sommerpelsen. smiley

    Jeg gider ikke alt det dækken ræs, så han får lov at gå uden, hvilket han også altid har været vant til.
    Skulle han komme til at svede, så sætter jeg træningen lidt ned og skridter ham ekstra godt af.
    Det samme gjorde jeg med min gamle. smiley

    Så nej, jeg ville ikke smide dækken på. smiley
    Når det er tilridning, er det jo også begrænset hvor hårdt arbejdet må være alligevel. smiley


  • #7   21. sep 2013 Som de andre påpeger så regner jeg da ikke med at det er hård træning når det er tilridning så slap du bare helt af og lad pelsen vokse smiley

    Så kan du overveje det til næste år når hesten er mere redet smiley


Kommentér på:
Vinterpels allerede?

Annonce