{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højre Galop
  • #1   24. sep 2013 det er svært at sige når man ikke ser hvad der sker..

    springer den fint an på venstre volte?


  • #2   24. sep 2013 undervisning smiley

  • #3   24. sep 2013 Hvor trænet er hesten?
    Har den før ku højregalop?
    Jeg tænker at der kiropraktisk kan være noget galt
    Men det er nemmere for hesten at stilles udad,så skulder er fri.


  • #4   24. sep 2013 Hovedet skal ikke være stillet ind af, så åbnr du for udvendige skulder.

    du ska øve two track.
    hovedet let bøjet mod indvendige.
    forbarten på hovslaget.
    bagbart inde for hovslaget


  • #5   24. sep 2013 Havde det samme problem med min hoppe sidste sommer. Det var dog galop uanset vej. Det viste sig at hun var låst i bækkenet og fysisk ikke kunne. Så jeg anbefaler en kiropraktor/osteopat mm smiley
    Og så har jeg engang hørt at det er nemmere for en hest at lave et anspring, hvis den kan placere hovedet som den vil. I det her tilfælde som jeg læste, var det faktisk udad - hesten der blev omtalt var i longe.


  • #6   24. sep 2013 Jeg tænker også om hesten har nogle blokeringer i bevægeapparatet der bør løsnes op for. Det kan måske være en hjælp for din hest at blive stillet en anelse ud af volten, så den får mere frihed i indvendige skulder.

  • #7   24. sep 2013 Har undervisning og min ridelære har ikek sagt noget om det er hans muskelr og alt dte der udover at han måske har lidt støre muskler i venstre side han har kunne før han er 23 og har været elev pony så er næsten 100 på han har kunne og kan helt fint i venstre i venstre kan jeg anspringe med løse tøjler hvis jeg ved dte hmm... ved ikke hvad jeg skal gøre!

  • #8   24. sep 2013 Hej.
    Jeg har næsten samme problem. Men min paint horse Jazz har svært ved at springe i venstre galop. Jeg prøvede at bøje ham, men konsekvent springer han i højre galop. Jeg fandt ud af, hvis jeg sætter et lille spring op, og springer det på venstre volte, så laver han venstre galop. Det kunne være et forsøg at springe lidt på højre volte. Men jeg kan ikke garantere at det virker smiley


  • #9   24. sep 2013 Nu springer jeg ikkke normalt men prøver smiley

  • #10   25. sep 2013 En underviser kan ikke vurdere om der sidder knogler skævt. Det kan en kiropraktor, og de kan også lave om på det, så du kan ride normalt som du plejer igen smiley
    Det er også surt for hesten at blive presset ud i en situation, hvor det er fysisk ubehageligt at være = galop - hvis den har skævheder i skelettet, hvilket jeg mener der er stor sandsynlighed for.


  • #11   25. sep 2013 Hvad jeg ved af har han ikke kunne gallopere ordenligt på højre imens jeg har haft ham og tror altså ikek han har ondt han vil rigtig gerne gallopere på højre men kan ik smiley

  • #12   25. sep 2013 Tror skam heller ikke han har ondt, men at hans knogler blokerer hans bevægeapperat smiley Det der skal til, er en omgang kiropraktik og så er han fit for fight igen - hvis det altså er skævheder, hvilket jeg som sagt tror, men jeg kan jo aldrig være sikker, når det foregår her over nettet smiley

Kommentér på:
Højre Galop

Annonce