{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Kan ikke være alene :( {{forumTopicSubject}}

Jeg fik min dejlige plag hjem her i fredags. En lille hoppe på 1½ år, det er første gang hun er kommet et nyt sted hen. Hun tager det god meget fint synes jeg. Hun er faldet mere til ro i løbet af dagene, det hele bliver vel bedre med tiden.

Mit eneste problem med hende er hun har knyttet sig til en vallak, araber, der er kendt for at være lidt oppe at køre over hopper. Idag ville jeg tage hende ind og strigle, hun var dog helt oppe at køre. Han kaldte og kaldte på hende ude fra marken, og hun vrinskede som bare pokker inde på staldgangen. Hun var ikke rigtig til at komme i kontakt med. Stod utroligt. Hun er også selv utrolig ude på marken hvis han forlader hende.

Står hun inde på gangen hvor stalden er fyldt op, kan jeg løfte ben og alle de der ting man nu skal. Der står hun fint bundet.

Hvordan tolker jeg lige denne situation? Skal jeg fortsat bare tage hende ind alene og så bare i kortere tid eller? Jeg kan jo ikke tage ham valakken med alle steder hen smiley

Søger virkelig råd og vejleding. synes jeg har forberedt mig så godt jeg nu kan og samlet viden og erfaring omkring ungheste længe. Denne kan jeg dog ikke lige se mig ud af.

Hvad ville i gøre ?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke være alene :(
  • #1   15. okt 2013 Altså hvis du vil gøre det mindst muligt stressende for din hoppe, så start med bare at tage hende med ud af folden og græsse.. Ligeså snart de begge er faldet til ro, går du en smule længere væk. Når du selv syntes afstanden er fin, sætter du hende tilbage på folden som en ros. Med tiden vil hun kunne gå længere og længere væk, uden at skænke det en tanke, for hun ved at hun kommer tilbage til ham smiley Dette er meget tidskrævende og du skal have god tålmodighed! Og sørg endelig for at de afstande du går er meget små, så du ikke forventer for meget af hende smiley Så små bidder af gangen og så sørg for at rose og nusse med hende, så hun også føler sig tryg smiley
    Held og lykke!


  • #2   15. okt 2013 Tak for råd. Jeg har masser af tålmodighed og vil gøre alt for hun er tryg og jeg kan vise hende der ikke sker noget smiley

    Problemet er det allerede starter med de vrinsker efter hinanden er så snart de ikke kan se hinanden længere. Han er lidt en klovn han sådan kalder på hende smiley
    Har tænkte tanken om jeg skal prøve at 'vinde' via maven. Altså bare at stille en trillebør wrap frem til hende på staldgangen?


  • #3   15. okt 2013 Det er helt normalt, at de små knytter sig til en anden hest hurtigt, når de flytter hjemmefra - og slet ikke kan være uden den. Men bare rolig, det går over igen.
    Lad hende nu lige falde til ro i sine nye omgivelser inden du byder hende for meget andet. Om 2-3 uger er hun garanteret mere selvsikker og tør være uden sin nye fold makker smiley


  • #4   15. okt 2013 man ku sagtens stille en trillebøre med wrap inde på stald når du strigler, har jeg os selv gjort med min på 4 år og nu behøver vi det ikk mere

  • #5   15. okt 2013 Havde samme problem med min plag- træning træning og igen træning smiley Jeg tog hende ind i et par minutter af gangen, i starten fik hun bare lov at slikke på en sliksten (dem med god smag) forlangte ikke noget af hende og så ud igen... Hun fik en masse gode oplevelser på den måde, det gjorde jeg ca 10 gange hvor det blev i lidt længere tid.. Nu står hun helt fint og jeg kan gøre alt med hende... Hun hygger sig faktisk med denne alene stund nu smiley Træning skal der til, med de "små" størrelser smiley

  • #6   15. okt 2013 Nårh ja, en slik sten er da en god ide! Dem med smag i smiley

Kommentér på:
Kan ikke være alene :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce