{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Liv L
Liv L
Tilmeldt:
2. jul 2018
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 9

Kan ikke være alene {{forumTopicSubject}}

Hej igen igen

Sagen er sådan at min hest simpelthen ikke kan være nogen steder uden en anden hest, problemet er faktisk så stort at hun sparker og stejler og bliver enormt stresset så længe der ikke er en anden hest mindst 10 meter fra hende. I dag da jeg satte hende på stald gangen begyndte hun at sparke og stejle og hun graver med for benene så der lugter af brændt hov, jeg har efterhånden prøvet rigtig meget og søger nu alle råd og tips til hvad jeg dog kan gøre.


Jeg har ingen ide om hun evt. har haft dårlige oplevelser fra steder hun har været før hen ift. at stå alene, men det kunne se sådan ud, men skal ikke kunne sige det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke være alene
  • #1   6. jul 2018 mit problem med min hoppe var også så voldsomt det ændrede sig da vi flyttede til en stald hvor hun føler sig tilpas men var ikke væk i starten
    jeg brugte godbidder og langsomt satte tiden op når hun var mere ok med fx 10 minutter nu står hun og sover og jeg kan forlade hende uden at være nervøs for om hun panikker

    vi har en fast rutine der hedder
    sæt hende der hvor hun skal bindes og så en godbid
    en kæde på og godbid og næste kæde og godbid igen

    har hun en god dag for hun kun 2 godbidder mere på de ca 20 min vi står der
    har hun en dag hvor hun synes det igen er svært får hun fire mere

    det er aldrig et problem efter ridning for der er hun træt smiley


  • Liv L
    Liv L Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 9
    #2   6. jul 2018 Hmm, kan godt se det smarte, men da hun stresser så meget vil hun end ikke tage imod godbidder eller andre former for foder, det gør hele situationen svære

  • #3   6. jul 2018 min ville heller ikke spise eller noget det andet sted vi var hun nægtede enkelt at finde sig tilpas måske skulle du prøve og lave noget anderledes med hende eller står du opstaldet et sted hvor der er en del mennesker og nogen tider i døgnet måske meget støj? hvis det er tilfældet kunne en mulighed være at flytte hende i den del af stalden med allermest ro eller flytte sted.... min hest sparkede mig og bed og stejlede op af mig 100 % fordi hun kraftigt viste mig hun absolut ikke brød sig om at være der hvor hun var trods jeg havde prøvet at stille hende i alle staldene på stedet nu står hun i en boks hvor ingen andre end en person og mig selv går forbi hende på et helt nyt sted først der kunne jeg begynde med godbids og alene træning det gamle sted kunne jeg først jordtræne i ridehuset alene efter hun havde stresset i 10 minutter og skidt 7 gange og kaldt 10000000000 gange og jeg kunne ikke ride hende hun nægtede... så jeg vil i hvert fald sige noget nok skal laves oom før hun stopper med at stresse smiley

  • Liv L
    Liv L Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 9
    #4   6. jul 2018 Jeg har netop flyttet hende i går af samme oversag, og selvfølgelig skal hun lige falde til osv. men det gør alligevel et eller andet og se sin kære heste stresse på sådan en urolig måde. jeg tager ned til hende hver dag og forsøger roligt med at snakke og have godbidder osv osv. Men det hjælper simpelthen ikke.

  • #5   6. jul 2018 Du skal ikke ændre noget i din omgang eller dine vaner. Ignorer det og lad som ingenting. Hvis du virker underlig fornemmer din hest at noget ikke er som det plejer og det kan give sig til udtryk i sådan en adfærd

  • #6   6. jul 2018 når min hest skal noget nyt fx flytte nu når jeg ved hun nemt stresser får hun beroligene i hendes foder
    jeg brugte hippolyt Antistress da vi ikke startede stævner da der er en urt på doping listen i (baldrian) men så overreagerede hun ikke imens hun var på det og det kan være din hoppe bare i nogen uger har brug for det for at finde ud af det er ok og intet er farligt smiley med min hoppe som nu fungere igen som stævne hest bruger jeg pavo nervcontrol fordi hun overeagere når hun ser farlige ting eller gjorde vi har nu pause og hun har intet fået i 2 uger nu og regner med hun først skal have når vi ændre vane altså skal til at ride inden dørs og hun skal stå flere timer inde i boksen så kommer hun på en slags kur igen med at få det dagligt i 1-2 måneder alt efter hvor godt det går måske en 3. måned og så burde hun fungere normalt og så fjerner jeg det igen og ser hende an indtil videre har det hjulpet og kan stadig ride mig ud af problemet hvilket jeg ikke kunne før der kastede hun sig i vejret eller løb væk fra fx en flue smiley ved min hoppe hjælper det med det beroligene til en start på nye ting for hende og vi var en del igennem for at finde det produkt der virkede bedst uden at virke for godt for hun skal ikke være helt væk jo smiley


  • Liv L
    Liv L Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 9
    #7   6. jul 2018 Hmm, forstå mig ret jeg ville virkelig ønske jeg kunne ignorer det, men at gå med en bagtanke om at hun river sig løs og løber sin vej ( nok ned til de andre heste) er ikke utrolig rar. For mindre end to måneder siden rev hun kæderne ud af væggene da jeg hentede et dækken dog stod hun bare og trippede rundt og gik ingen steder, men tanken om hun kunne finde på at løbe sin vej.

  • #8   6. jul 2018 Sandra fx med min virkede det IKKE at gøre som normalt hun blev kun farligere og farligere af jegj ignorerede hendes stres så jeg måtte tilføje og lave om på ting og rutiner indtil jeg fandt ud af den måde hun fungerede bedst og det at rykke sted som jo er en rutine og hverdags ændring hjalp meget på min hest fx og hun var præcis som trådstarter beskriver sin hest smiley

  • Liv L
    Liv L Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 9
    #9   6. jul 2018 Mange tag Julie&Surprise jeg vil helt sikkert kigge på det og så håber jeg at det måske kan være noget der hjælper

  • #10   6. jul 2018 og fx fordi jeg ved den kan være stresset henter jeg alt jeg skal bruge hen til det sted hun skal stå så jeg aldrig forlader hende i en situation hun ikke så godt kan lide jeg skal jo være hendes leder og kan hun ikke stole på sin leder er det naturligt hun vil tage den rolle på sig og hun føler jo der er fare derfor skal hun væk fra faren men det vil hun ikke føle hvis lederen er en komfortzone hvis det giver mening smiley

  • Liv L
    Liv L Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 9
    #11   6. jul 2018 Hvad gør du ift. Hvis hun sparker, stejler eller graver?

  • #12   6. jul 2018 men husk du kan ikke fodre dig ud af problemet du kan dulme den voldsomme reaktion i en periode og arbejde med det utrygge men jeg går i hvert fald ind for min ikke skal have tilskudfoder for den grund altid smiley

  • #13   6. jul 2018 graver- snakker til hende
    stejler-hiver hende ned og snakker til hende

    sparker- råber meget bestemt NEJ!!!! og snakker derefter med lys stemme igen

    hvis hun stejler voldsomt siger jeg også nej og skynder mig at snakke til hende positivt igen når hun intet gør smiley


  • Liv L
    Liv L Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 9
    #14   6. jul 2018 Tak for det, håber nogen af dine råd kan hjælpe mig på vej smiley

  • #15   6. jul 2018 sidste gang hun sparkede i stres ente jeg på krykker i 12 dage ca så det er for farligt det bliver en vane

  • Liv L
    Liv L Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 9
    #16   6. jul 2018 Da jeg lige fik hende blev jeg sparket på kravebenet heldigvis uden skader, og efter det havde hun ikke sparket i langt tid, men så kom det tilbage for nylig og er helt enig det kan være virkelig farligt

  • #17   9. jul 2018 Binder du den til boksen eller i et spiltov et andet sted?

  • Liv L
    Liv L Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 9
    #18   9. jul 2018 Hun kommer i spiltov på staldgangen

Kommentér på:
Kan ikke være alene

Annonce