{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Er det her overhovedet en reportage? {{forumTopicSubject}}

Åh, jeg har en reportage for til i morgen og er meget i tvivl.. Vil i ikke lige læse den?

Praktik med farve og fotograf
Praktik kan tit være et springbræt for de unge mennesker i Danmark. Dette var i særdeleshed med til at bevise det. Den 15 årige elev fra 9. a på Ejstrupholm skole var i hvert fald ikke uden begejstring.
Af Carl Nielsen.

Kreativitet og nytænkning
I det øjeblik man træder ind af døren til huset på Martensens Allé i Brande, bliver man mødt af den 39 år gamle fotograf og maler Lone Barkholt. Hun møder en med et stort smil, og en gæstfrihed der sjældent ses. I denne uge har hun tilligemed haft erhvervspraktikanten Nikoline Carlsen på besøg.
Lone Barkholt udtaler om oplevelsen: ”Det er helt nyt for mig det med praktikanter. Jeg har kun haft en praktikant inden Nikoline, og det har kun været positivt. Det har desuden også været en stor hjælp, specielt med hensyn til studiefotograferingen!”
Lone beskriver sig selv som en nytænkende og kreativ kunstner. Noget hun håber på at kunne inspirere andre med. I år fik hun også opgaven at lave ”Brande-maleriet 2013”, hvilket var noget hun, efter manges mening, klarede til UG.
Praktikoplevelsen
Det var i uge 45, en helt anderledes uge for den 15 år gamle 9. klasses elev Nikoline fra Ejstrupholm skole. Det var noget hun i hvert fald ikke var i tvivl om! Det havde været en helt fantastisk oplevelse for hende.
”Jeg havde egentlig i starten ingen anelse om, hvad jeg skulle i praktik som. Det var ret tilfældigt, at min mor og jeg fandt Lone på Google” beretter Nikoline. ”Det har været en virkelig spændende og lærerig uge, jeg ville ønske det havde været mere end bare én!” Slutter Nikoline med.
Ikke bare til besvær
Der er ingen tvivl om at det har været en lærerig uge for begge parter – dog mest for Nikoline. ”Hun har været en stor hjælp specielt i studiefotograferingen!” siger Lone. Der fortælles at den unge praktikant har flyttet rundt på studielamper, i hjemmestudiet på 1. sal på Martensens Allé, og hjulpet med at finde rekvisitter til diverse fotoshoots. Og ikke mindst redigeret en masse billeder, af alt fra svampe i skoven til 4 mdr. gamle babyer i studiet.
Det hyggelige miljø som der arbejdes i, er noget som Lone vægter højt fortæller hun. ”Det er vigtigt at folk kan føle sig godt tilpas når de kommer og skal have taget billeder, så får både de og jeg det bedste resultat”.

Tak!

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Er det her overhovedet en reportage?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce