{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

forkert galop! {{forumTopicSubject}}

heej håber på i kan hjælpe mig (:

min ung hest er begyndt at sætte i forkert galop når vi springer an i venstre! og den volte har vi aldrig haft problemer med?
sys det er ligemeget hva jeg så end gør. så sætter han næsten altid i forkert galop med mig smiley
håber i kan komme med nogen råd til det (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forkert galop!
  • #1   8. dec 2013 Træning træning træning... Som du nok også selv ved smiley Og som du nok også gør, så spring altid an i et hjørne, så du hjælper ham til den rigtige galop.
    Kan du springe ham an på begge volter i longen?


  • #2   8. dec 2013 jeg springer altid an i et hjørne. og ja har ikke haft problemer i longen med ham på nogen at volterne (:
    det er kommer her på det sidste. og synes det er mærkeligt at han begynder på det nu smiley for der har ikke vært noget før (:

    også selvom jeg bøjer ham godt af of holder skulderen godt på plads så springer han i forkert. har også prøvet at give ham godt med tøjle så han har noget at springe an på, men så er det stadig forkert.
    synes jeg har gjort alt. men så hver gang han sætter i rigtig for han en masse ros (:


  • #3   8. dec 2013 Prøv at stille ham til den udvendige side, når du laver anspringet smiley

  • #4   8. dec 2013 Jeg springer faktisk aldrig an i et hjørne når jeg træner de unge, springer altid an 3-4 meter før hjørnet, så den beholder ligeudretningen(og derved også skulderen), men bliver opfordret til at springe rigtigt an. Et let slag på udvendig skulder kan også hjælpe godt til.

  • #5   8. dec 2013 JustADreamer:
    - Det havde jeg godt nok aldrig tænkt på før, men smart! smiley

    Helene:

    Har du prøvet at lade en anden prøve at sætte den i gallop.... Jeg kender ved mig selv, at jeg tror jeg prøver mange fordskellige ting, men i virkeligheden gør jeg det samme, uden at tænke over det smiley

    Men jeg tænker bare vægt, og ja skulder, kan det måske være at du stiller den lidt for meget så den har sværer ved at springe fremad?? smiley


  • #6   9. dec 2013 Den skal jo springe frem med indvendige bagben, for at sætte i rigtig galop, hvilket vil sige, at den skal skyde røven lidt ind, for at få plads til det. Derfor har ungheste ofte meget svært ved det, hvis man stiller den indad, da den så skal lave en overbøjning, hvilket en unghest slet ikke kan! Så stil den udad, så den har plads til at lærer sig selv, at skubbe det indvendige bagben frem. Så kan du senere hen stille den let indad, nå den har styr på hvordan den bruger kroppen smiley

  • #7   9. dec 2013 Gjorde min også i en periode, jeg blev bare ved og ved og ved og ved, og når den så gik i rigtigt, blev hun rost til skyerne, og belønnet med en pause, og hurtigt fandt hun ud af at det var bedst bare at gøre som man siger smiley Man skal bare blive ved og ved, nogle gange får heste nogle skøre ideer, som man skal have ud af hovedet på dem

  • #8   9. dec 2013 Jeg har også haft succes med at stille min lidt til udvendige side, meget gerne lige før jeg rider ind i hjørnet fra langsiden.

  • #10   12. dec 2013 Må man høre hvordan det går nu? smiley

  • #11   18. dec 2013 ja det går super godt frem af (: det sidste par gange jeg har redet på ham, har han sat i rigtig galop hver gang! (: så det går frem af.
    men da jeg stillede ham en smule til udvendig satte han i forkert galop. så prøvede jeg og give ham godt med tøjle og nu springer han rigtig han (:


Kommentér på:
forkert galop!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce