{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.820 visninger | Oprettet:

"Forkert" galop {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!
Jeg har, som nogle måske ved, en dejlig islænder på 5 år. Hun startede tilridning for 2 år siden nu her, men jeg har næsten udelukkende redet tur på hende.
Hun kan derfor kun det "mest nødvendige". Jeg har lært hende at springe an til galop, men dog kun den ene galop, og jeg er ikke trænet nok til at mærke eller se, hvilken galop det er.
Vi er for nyligt begyndt at ride en bestemt tur 3-4 gange i ugen, hvor jeg for første gang under rytter er begyndt at kræve længere tids traven/galopperen. På denne tur galopperer/traver vi cirka en km i ét stræk (så det er jo ingenting smiley ).
Nå, men her den anden dag, da vi så galopperer denne strækning, sætter hun i "forkert" galop, kan jeg mærke. Jeg tror måske, at det er højregalop, der er "forkert".
I dag gjorde hun det igen. Jeg troede, at det første gang kun var en fejl, men når nu hun gjorde det igen i dag (og ikke ville skifte, da jeg prøvede at lave anspring til galop), tænkte jeg, at jeg lige måtte spørge.

Nu har jeg jo kun været vant til denne galop, så jeg undrer mig over, hvad det kan skyldes, at hun pludselig bruger den "forkerte"?
Jeg ved ikke, om hun også bruger den samme i longe både på den ene og den anden volte, så jeg vedhæfter lige denne film, hvor I kan se.
https://youtu.be/g7v2mDzgPKc

(vi er ikke så vante til at longere, og jeg ville godt hjem, fordi det var lidt sent, jeg fik taget denne video, så jeg ved godt, jeg jager lidt med hende, men hun skulle simpelthen i galop, og vi træner normalt kun trav i longe, så bær over med os!)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Forkert" galop
Kommentér på:
"Forkert" galop

Annonce