{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad fodre i jeres unge heste med?
  • #1   9. jan 2014 15 - 20 kg blander wrap go hø dagligt morgen + aften

Krybbefoder én gang dagligt (aften):
    - En god håndfuld lucerne<i> (er meget obs på at jeg vælger et mærke som ikke tilsætter melasse) </i>
    - Biotin
    - Salvana hestemineral - en kop (100 gram cirka - følger anvisningen bagpå)

Så får han gulerødder når han dovne mor får slæbt sit corpus ned efter dem - men det er meget forskelligt. Nogle gange får de også roepiller og jeg bestræber mig på at give mash én gang om ugen - især på kolde dage. Men det sidste her er bare for hyggens skyld når de skal forkæles smiley

• #2   9. jan 2014 ... han bliver forresten 3 til april smiley

• #3   9. jan 2014 Hun får en helveds masse hø - og så går hun ude min. 6 timer om dagen hvor der er adgang til stråfoder.

Så får hun biotin, hvilket hun spiser som slik smiley
    To foderskovle af en blanding af korn og Equisana müsli morgen + aften.

Det lyder måske lidt voldsomt, men hun falder hurtigt i huld ellers og efter hun er kommet over på det her foder er to af hendes vorter skrumpet MEGET ind + en er helt forsvundet! smiley .

• #4   9. jan 2014 Får hø / wrap hver 3 time, og ellers en stor håndfuld lucerne uden melase, samt vitaminerne fra hippolyt.
    dette er min plag blevet fodret med siden hun var 8mdr gammel. Og hun er i super stand, og meget skinnende pels.

• #5   9. jan 2014 Alt det hø/wrap den kan æde, og så et krybbefoder baseret på lucerne (horselux easy) i en sådan mængde så den er dækket ind med vit/min.

Pt. har jeg en hoppe, som på trods af fri adgang til hø, godt kan ha' tendens til at tabe sig om vinteren. Så hun får ydermere 1 dl. solsikkeolie i aftenfoderet.

• #6   9. jan 2014 Til de unge gælder det om at undgå stivelse (korn) så vidt muligt! De har intet at bruge det til og kan få vækstforstyrrelser smiley

Min på snart 4 er på ad libitum grovfoder og så er han lige skiftet til Horselux MultiVit med en håndfuld Horselux lucerne, fremfor Easy, da han tog på af de 700 gram han skulle have for at være dækket ind smiley
    Min plag på snart 2 får Easy og ad libitum grovfoder...

Begge får LinuStar her om vinteren og hveranden-tredje dag lidt AlpenGrün mash for hyggens skyld smiley

De går i løsdrift, det sundeste for ungheste især....

• #7   9. jan 2014 Min får masser af wrap og har fri adgang til frøgræs på folden, derudover får hun Videbæk omega 3 easy hvor der næsten ikke er stivelse i, men derimod urter, vitaminer og mineraler osv. og så får hun lidt ekstra lucerne oven i smiley

• #9   10. jan 2014 Mine unghest fodres op på PAVO, foder 3 x dageligt, men ca 1,7kg til min 8mdr følle bølle og op til 2kg til 2års - heste på 5-600kg

Pavo Podo Grow - (link fjernet)

OG strå foder A libitum, det er meget forskelligt kg mæssigt, det er alt mellem 8kg til over 20kg pr dag...

• #10   10. jan 2014 Min bliver 3 år til maj.... Hun har hø ad libitum inde i boksen og 6-8 kg wrap (udenfor får de desværre kun en smule halm - er ved at indføre idéen om frøgræs ad libitum derude)....
    Så får hun ca. 1,2 kg suregrow (brogaarden) og en god håndfuld lucerne.. smiley

• #11   12. jan 2014 min hoppe fra 2009 bliver fodret med:
    salvana kompakt musli - 2 kg dagligt fordelt på tre måltider
    salvana favorit s - 400 g, fordelt på tre ,måltider
    der ud over får hun wrap tre gange dagligt.. i alt ca 15-17 kg.

• #12   12. jan 2014 Min dreng på 4 får brogården fase 3.
    Det er en mysli blanding med alle de vigtige vitaminer.
    Det får han 2 kg om dagen af. (Han er 1.60 høj)
    Også får han to store håndfulde lucerne med olie i hver potion.
    Brogårdens fase 3 har han fået siden han var 3 år gammel.

Kommentér på:
Hvad fodre i jeres unge heste med?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce