{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

P-piller {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley
Jeg kom på p-piller for første gang i starten af december sidste år. nu er pakken ved at være tømt, og jeg går lidt og overvejer, om jeg skal ringe til lægen, for at få ham til at give mig et andet mærke..

Det er sådan, at jeg får heeeelt vildt hårde og ømme bryster af dem. Sommetider kan jeg slet ikke lade min kæreste lægge sin hånd på dem, fordi de bliver så ømme. Specielt venstre er rigtig slemt.
Nå, men jeg har lige nu mærket "Rigevidon". Kender I det?
Og har I oplevet det samme? Er det for tidligt at skifte, eller vil I mene, at jeg bare skal prøve et andet mærke?

Og hvis nu, at jeg vil prøve et andet mærke, så skal jeg vel ringe til lægen først, for at han kan lave recepten om? KAn vel ikke bare sige på apoteket, at jeg godt vil have et andet mærke?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hanging of posters in cement wall 750 kr.
  • afmontering af vand og tilførsel af vand 1.000 kr.
  • Sætte makeup spejl op over makeup bordet (stort spejl) 500 kr.
  • Tilskæring af hegn 1.500 kr.
  • Looking for Authorised Electrician Copenhagen area 2.450 kr.
  • Grave huller til stolper 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P-piller
  • #1   9. feb 2014 tror godt du kan sige på apoteket at du vil have et andet mærke - det gjorde jeg, da jeg fik nogle som ikke fungerede for mig.
    det var godt nok heller ikke dem jeg plejede at få - men jeg bad bare om at få det gamle mærke igen, og det fik jeg.

men hvis det er, kan du jo altid ringe til lægen alligevel, bare for at være sikker smiley

• #2   9. feb 2014 Okay, tak! smiley
    Men tror du, at dét, at jeg får så ømme bryster, kan være selve mærkets skyld? Altså, de får mine bryster til at blive nærmest flere størrelser større, når jeg er på p-pillerne. Når jeg holder pause, så er de bare sig selv. Det er ret irriterende, for det er jo nok fordi, at de "vokser", når jeg er på pillerne at de gør ondt.

• #3   9. feb 2014 tror sagtens det kan være pga pillerne! synes ihvertfald klart du skal prøve at skifte og se om det bliver bedre! smiley det er ihvertfald et forsøg værd smiley

• #4   9. feb 2014 Det tænker jeg også. Det er i hvert fald virkelig frustrerende, at de skal gøre så ondt.....

• #5   9. feb 2014 også i den grad!
    og hvis det nye mærke ikke ændrer på det, så må du liiige tage den med din læge engang smiley

• #6   9. feb 2014 Ja, men jeg håber virkelig på, at det kan hjælpe, hvis jeg skifter mærke. smiley

• #7   9. feb 2014 krydser fingre! smiley

• #8   9. feb 2014 Tak! smiley

• #9   9. feb 2014 Jep, at skifte ville være en god idé! Nogen gange skal man lige afprøve at par mærker, før man finder "de rigtige" for en smiley

• #10   9. feb 2014 Okay, så vil jeg ringe til lægen i morgen tidlig, bare for at være sikker på, at jeg ikke får samme mærke de næste måneder! smiley

• #11   9. feb 2014 Altså jeg får altid bare de billigste ved apoteket, de spørger mig altid om jeg vil have et bestemt mærke eller de billigste. Jeg har to mærker der ikke fungerer for mig, så jeg siger bare at jeg ikke vil have dem smiley Så det tror jeg sagtens du kan gøre også! smiley jeg har haft samme problem som dig, så det er højst sandsynligvis mærket.

• #12   9. feb 2014 Tak for svar, Eifos! smiley
    Hm, er det lige meget, at din recept ikke er på lige de piller, du får? Du vælger selv hvilket mærke?

• #13   9. feb 2014 DU kan ikke bare gå ind og få dem skiftet:-) Kun hvis du har været på et andet mærke før. - Men de går ikke ind og giver dig en ny, med mindre de ved, at du har været på dem før. Det er lægen som skal vurdere, hvilken slags p-pille du så skal have, og derfor skal du bestille tid til p-pille tjek:-)

Jeg fik migræneanfald af mine og humørsvingninger. :S NU er jeg på mini-piller, og det er jeg glad for!:D Så får jeg hverken blodprop eller kræft:-)

• #14   9. feb 2014 Altså, lægen gav mig bare Rigevidon, fordi de var på tilbud. Han sagde: "Du får dem her... De er på tilbud lige nu til 57 kroner."
    Og så var det bare sådan. Han har overhovedet ikke tjekket mig. Han spurgte blot inden: "Og du er helt rask? Ja, det kan jeg se du er." og så lavede han recepten på rigevidon. Så jeg er ret sikker på, at det er nok bare at ringe... smiley

• #15   9. feb 2014 Ja, så ring til ham:-) Det eneste jeg mener er, at apoteket ikke laver noget om, før de har fået det bekræftet af din læge:-)

• #16   9. feb 2014 altså min recept hedder bare "p-piller" og så selvfølgelig den generation p-piller jeg får, for som lægen sagde, ved jeg bedst hvilket mærke der fungerer til mig, så vil tro det kommer helt an på hvad din recept lyder på smiley

• #17   9. feb 2014 Okay - det var også det, jeg havde tænkt, da jeg skrev, at jeg ville ringe til ham. Også bare fordi, at jeg ikke gider cykle heeeeele vejen derud, for så at finde ud af, at de ikke vil give mig noget, jeg ikke har en recept på. smiley

• #19   9. feb 2014 Jeg tror nok, at min recept er på rigevidon... Det var i hvert fald det, jeg fik! smiley

• #20   9. feb 2014 Altså nu er jeg ikke helt 100 på hvad min recept siger, men jeg startede ud med at få Lindynette, og da min far var oppe på apoteket for at købe en ny pakke til mig på et tidspunkt, havde de ikke flere Lindynette-pakker tilbage, så jeg fik et andet mærke - så jo, de kan godt give dig et andet mærke, selvom du ikke har været på det før, og selvom lægen ikke har sagt god for det, på dén måde ihvertfald!

Mener bare det har noget at gøre med hormonindholdet osv i pillerne, hvilke mærker du kan få - der vil vist altid være et par stykker du kan vælge imellem - TROR jeg smiley

• #21   9. feb 2014 nemlig CTA, jeg mener nemlig også det afhænger af generationen, ikke selve mærket! smiley meeeeeen er ikke helt sikker

• #22   9. feb 2014 nemlig, haha! smiley

• #24   10. feb 2014 Hvis du går på apoteket kan du som CTA skriver, godt få et andet mærke. Men det vil jo netop ikke hjælpe DIG, da din læge skal give dig noget, hvor der IKKE er det samme i. Det kan han sikkert også telefonisk. Hvis bare du går på apoteket, så får du måske et andet mærke, men hormonerne er de samme, og det er jo IKKE det du skal, når du netop vil skifte pga et problem med dem du har nu, hvilket oftest stammer fra hvor meget/lidt hormon der er i smiley

• #25   10. feb 2014 Min engel....: Det kan altså godt hjælpe, hvis der er problemer, bare at skifte mærke, uden at skulle til at have noget HELT andet.
    Jeg fik bivirkninger af mærket Modina, som ellers skulle indeholde præcis det samme som Lindynette, som jeg bruger nu - og Lindynette har jeg aldrig haft problemer med.

Så altså, JEG synes at det er et forsøg værd.. smiley

• #26   10. feb 2014 min engel: Der er meget små ændringer imellem de forskellige p-pille mærker, og derfor reagerer man på nogen, men ikke på andre, så det passer altså ikke helt smiley

• #27   10. feb 2014 på min pakke står der A-Paharama, det er mærket. Men det du skal snakke med din læge om mikrogrammene, da det er det der betyder noget (siger min læge)
    min hedder 30/150, og er standarten, nogle skal have mere, andre lidt mindre.

Held og lykke!

• #28   11. feb 2014 Til alle der modsiger: Hun har problemer med ømme bryster og at de dermed bliver større i den periode hun tager dem - kommer hun på et andet mærke, hvor der er ligeså meget østrogen i, vil det samme ske, da det er østrogen som er det kvindelige hormon.. Ergo skal hun have et mærke, hvor der IKKE er ligeså meget østrogen i. Det var jo noget helt andet hvis det var hovedpine, humørsvingninger osv.. Hvilket gjorde, at jeg bare skiftede mærke, og det hjalp..

- Dog sagde dem på apoteket, at det ikke ville ændre noget, når bare det var et andet mærke, for der var det samme i.. Men det hjalp mig alligevel. Men det vil jo ikke hjælpe hende, at hun får et andet mærke med samme østrogen indhold i, når det ligesom er noget af det eneste der kan give større og ømme bryster. Grunden til jeg ved det, er fordi gestang ikke udgøre den samme effekt.

• #29   11. feb 2014 Østrogen forholdet kan variere en smule, jeg har haft præcis samme problem, og skiftede mærke. Hvordan kan det være du siger humørsvingninger ikke har noget med hormoner at gøre, hvis jeg må spørger? Samt hovedpine der har noget med hormonudvekslingener i synapser at gøre? smiley

• #30   11. feb 2014 Eifos: Hvem spørger du? For jeg skrev, at det NETOP havde noget med hormonerne at gøre;-) Men jeg skiftede dog mærke, med "samme mængde næste", og der hjalp det en smule, men ikke meget, før jeg HELT stoppede på p-pillerne for nogle uger siden:-)

• #31   11. feb 2014 "Ergo skal hun have et mærke, hvor der IKKE er ligeså meget østrogen i. Det var jo noget helt andet hvis det var hovedpine, humørsvingninger osv" ups, selvfølgelig har det noget med hormoner at gøre, my bad :)! men, hvorfor skulle det være anderledes hvis det var hovedpine hun fik af det?

• #32   11. feb 2014 Okay, nu stiller jeg det op:-) Det KAN være mærket, som gør, at man får hovedpine/humørsvingninger osv.

Ømme bryster har ikke så meget med mærket, men det man indtager - jeg synes nu alligevel alt sammen ligger under samme kategori, men det mente min læge ikke. Men hendes bryster bliver større, ergo skal hun IKKE have østrogen, så skifter hun til et andet mærke, vil det ikke hjælpe, med mindre er er mindre østrogen i:-)

• #33   11. feb 2014 men det kan jo også være et der er et føjt niveau af østrogen i kontra de andre hormoner, eller generelt af de øvrige tilsætningsstoffer. Kombinationen betyder helt i enormt meget, og det varierer jo fra pille til pille, hvor meget der er i af hvad. Selvfølgelig er der en standard, så angiver et interval, men fabrikanter kan jo så frit arbejde ud fra denne her standard. Altså kan en anden kombination, et andet mærke, jo sagtens være løsningen smiley

• #34   11. feb 2014 Jeg ved det ikke smiley Jeg siger bare, at det ofte er østrogenet som gør, at man får større og ømme bryster. Jeg vil ikke mene, at de andre tilsætnings stoffer, kan gøre denne forandring, da brysterne nemlig bliver reguleret af det kvindelige hormon. Derfor er det mere sandsynligt, at hovedpine, humørsvingninger osv, kan komme via kombinationen som du skriver, men tvivler på det har noget med hendes bryster at gøre:-)

• #35   11. feb 2014 .... gud hvor skal jeg bare aldrig være læge, hahahah! smiley

• #36   11. feb 2014 Fik ikke snakket med lægen fordi hans ringetid var mellem 8 og 9..... og der l jeg altså og sov.. smiley Havde godt nok sat alarm både i går og i dag, men jeg kom bare til at lægge mig til at sove igen...
    På apoteket fik jeg et andet mærke. Hun sagde, at det blot hed noget andet, men der var samme "præparater" i. Det ville altså ikke hjælpe mig - men jeg forsøger alligevel, for ellers skal jeg vente ret længe på at kunne starte igen..
    Og så snakker jeg med lægen inden jeg skal have næste pakke, så jeg kan få noget andet! smiley

• #37   12. feb 2014 TS: Nemlig, det er et andet mærke, men der er det samme i. Dog vil jeg prøve dem an, de der står på apoteket ved ikke ALTID hvad forskellen er, eller hvad der præcis er anderledes:-)

Men som jeg sagde, så tror jeg heller ikke det vil hjælpe dine bryster, for jeg er næsten overbevist om, at du skal have mindre østrogen i smiley

• #38   12. feb 2014 Ja, det tror jeg, du har ret i. Har haft biologi på ret højt niveau, hvor vi blandt andet har haft om hormoner - så jeg er også ret sikker på, at det er østrogenniveauet i pillerne, der er for høje til mig.
    Jeg tænkte også, at jeg ville prøve dem, for jeg ved, at der ellers ville gå for lang tid, før jeg kunne starte igen. Tror min cyklus normalt ligger på omkring 35 dage, og det vil jo være ret lang tid, så det gider jeg ikke! smiley

Kommentér på:
P-piller

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce