{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.872 visninger | Oprettet:

Nina E
Nina E
Tilmeldt:
16. maj 2013
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 27

P-piller {{forumTopicSubject}}

Hej piger. Det er fordi jeg har fået nogle andre p piller end jeg har de andre gange. Skal bare Være sikker på at det er lige meget bare der er samme mængde af de aktive stoffer i, hvilket der er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-piller
  • #1   20. aug 2015 Så er du nok nødt til at skrive navnene på dem herinde eller selv tjekke indlægssedlerne. smiley
    Men apoteket spørger altid, om man vil have samme mærke som sidste gang eller bare de billigste. Hvis du har svaret ja til "den billigste", så er det præcis samme p-pille med det samme i, bare med et andet navn, fordi medicinpriserne skifter meget.


  • #2   20. aug 2015 du spørger om?

    det er meget normalt at man kan skifte imellem forskellige mærkere. Indholdet er dog det samme. Det hænger sammen med hvad der er billigst - apotektet skal nemlig udlevere det billigste produkt.


  • #3   20. aug 2015 Har du takket ja til de billigst tilsvarende på apoteket? Så længe det er tilsvarende og i samme gruppe som de forrige, så skulle der intet være i vejen i at skifte. Man behøver ikke vælge det samme mærke hver gang - virkningen er den samme. Dog er der nogle, der mener at de kan mærke lidt forskel i forhold til bivirkninger - og altså ikke selve virkningen smiley

  • #4   20. aug 2015 Og ja, apoteket skal tilbyde det billigste tilsvarende (man bestemmer Dog selv om man vil have et bestemt mærke) smiley

  • Nina E
    Nina E Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 27
    #5   20. aug 2015 Det er fordi lægen har skrevet et andet mærke på recepten end det plejer at Være. Har kigget på nettet og på indlægsedlen og ser umiddelbart ud til at Være det samme. Plejer at få femicept og har anastrella nu

  • Nina E
    Nina E Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 27
    #6   20. aug 2015 Ved godt det med den billigste. Har haft mange forskellige men dog aldrig disse. Plus de ser også anderledes ud. Lægen plejer bare at skrive nogle andre på recepten

  • #7   20. aug 2015 Det er fra samme gruppe, så du har intet at være nervøs for smiley (jeg er farmakonomelev, så er til daglig på et apotek) smiley
    Det er ikke altid lægerne lige kan huske hvilket mærke man har fået før, når de fornyer recepter, og så vælger de bare en fra en bestemt gruppe. Men det er det samme virksomme stof i smiley


  • Nina E
    Nina E Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 27
    #8   20. aug 2015 Okay det var bare det jeg skulle jeg helt sikker på .tak smiley

  • #9   20. aug 2015 Hvis du er i tvivl en anden gang, så kan du slå det op på min medicin. Hvis du søger på et lægemiddel, så kan man se hvad det kan substitueres med (hvad der er tilsvarende) - så kan man se hvad andre præparater hedder i samme gruppe smiley

  • Nina E
    Nina E Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 27
    #10   20. aug 2015 Smart


Kommentér på:
P-piller

Annonce