{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.678 visninger | Oprettet:

p-piller {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Må bare lige høre om nogen af jer ved det her.
men jeg skal i dag tage 4 p-pille efter den uges pause man plejer at havde.
skal lige sigse jeg er van til at tage p-piller har jeg gjort i nogen år nu.
men sagen er den at jeg her til morgen var sammen med min kæreste og han kom. men da vi begge gå i bad efter følgene opdager vi at jeg har blødt.
vi troede min periode var slut da jeg som sagt kunne tage 4 p-pille i dag.

Nu gå jeg så med tanken om at kan jeg havde en chance for at være blevet gravid.
skal lige siges jeg er mor til en dreng der næsten liger blevet to.
og grundent uddannelse osv har vi ik planer om nr 2 i nu.

men tro i der er en chance og jeg skal jeg en tur forbi apoteket og få en fortydelse pille

ønsker råd og ingen hates da vi plejer at være forsigtig med sådanne og jeg er meger nervøs nu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  p-piller
  • #1   15. okt 2015 Altså hvis du har taget dine p-piller som du skal, er det lige meget om du stadig har din mens.

    Men der er jo en lille risiko for at blive gravid, selvom du tager p-piller korrekt.


  • #2   15. okt 2015 Jeg tror ikke det er menstruation, og selv hvis det er, skal du ikke være bekymret. Pillerne dækker jo også i pausen. smiley

  • #3   15. okt 2015 har taget mine p-piller som jeg skal på samme klokkeslet hver dag
    men tak for svar smiley


  • #4   15. okt 2015 Du skal ikke forbi og hente fortrydelses piller, du skal bare lade som ingen ting, du er beskyttet af dine piller

  • #5   15. okt 2015 Du burde være beskyttet smiley

  • #6   15. okt 2015 Til jer der mener hun er 100% beskyttet af p-piller må jeg desværre sige at de er og bliver aldrig helt sikrer.. Så der vil altid være en risiko for at blive gravid..
    Kender til tilfælde hvor man er blevet gravid på p-piller samt en enkelt på spiral..
    Risikoen er lille men den er tilstede..


  • #7   15. okt 2015 tak for svar alle sammen smiley
    tro evt lige jeg ringer tio min læge og snakker med ham


  • #8   15. okt 2015 fibi- det eneste præventions der er 100% sikkert er afholdenhed og fjernelse af underlivet.....

    selvfølgelig er der et fåtal der bliver gravide trods prævention, men det er et fåtal.

    blødning har intet med graviditet at gøre. og hvis det er 4 dag for p-pillen, er cyklus slet ikke langt nok fremme til at der er en stor risiko


  • #9   15. okt 2015 Christina, jeg synes ikke at du skal være bekymret. For de er jo "lavet" til at han må komme i dig. Jeg synes først at du skal gå til lægen hvis du ikke får din mens næste gang. Slip det her, og lad være med at tænke på det, da du også kan provokere din krop til at tror at den er gravid, eller stresse den så meget at din mens vil udeblive.

    Hvis det var mig, ville jeg være helt tryg, og først gå til lægen hvis din næste menstruation udebliver.


  • #10   15. okt 2015 tak for jeres svar smiley
    ville tage det med ro og må tage den der fra hvis jeg ik få min mens næste gang smiley
    ved godt blødning ikke betyder gravilitet men men var nærvøs for at min mens måske stadig var der og at charncen for at blive gravid var større smiley
    har været gravid før og har en dejlig søn så kan jo altid holde øje med tegn og tage til læge hvis jeg bliver få nervøs smiley

    men mange tak for i ville svar det gav nok bare lidt ro at høre det selv om jeg nok viste det lidt smiley


  • #11   15. okt 2015 Christina din mens er der jo netop fordi der ikke er et befugtet æg og slimhinde og ubefrugtet æg skyldes ud.
    Din slimhinde skal have en bestemt tykkelse før at et befrugtet æg kan sætte sig fast, og når du er ved at bløde den ud, og endda så sent som 4 p-pille dag, er den slet ikke stor nok til at ægget kan sætte sig fast. Dine p-piller sørger for at dine æg er umodne og ikke kan befrugtes.
    så tag det bare helt roligt

    i dit tilfælde ville jeg først bekymre mig hvis der går 8 uger og din mens ikke er kommet


  • #12   15. okt 2015 Armen altså man kan godt bløde af andre årsager end graviditet og mens..

    hvis fyren er kommet til at skrabe dig med neglen, eller man har ramt livmoder halsen osv der er så mange ting som gør at man kan komme til at bløde.


  • #13   15. okt 2015 En helt anden ting er så, at man IKKE kan blive gravid i menstruationsperioden! Det er myter, som jeg ærligt talt ikke ved, hvor kommer fra, for der er ingen, hverken læger eller sundhedsplejersker, der siger sådan smiley
    Men som de andre siger, TS, tror jeg heller ikke, du skal være bange for en graviditet. Ppiller er i sig selv forholdsvis sikre, og så vil jeg ikke påstå, at du er langt nok inde i cyklussen til at skulle have ægløsning (som er det tidspunkt, man kan blive gravid, ikke i blødningsperioden) på fjerde dagen efter mens - men det er individuelt, så kan ikke siges med sikkerhed! Du skal bare være opmærksom på at tage ppillerne til tiden.

    Er der mere end 12 timers afvigelse, øges risikoen betydeligt for en graviditet og det kan godt være sådanne tilfælde, mange forveksler med, at de er blevet gravide, samtidig med at have taget ppiller. Hvis de har være "sjusket" med at tage dem smiley


  • #14   15. okt 2015 Maria C jeg er fuld ud klar over det ik har noget med gravilitet at gøre. Da jeg som skrevet har været gravid før.
    men jeg var bare letter i tvivl om jeg havde en større riciko for at evt at kunne blive gravid hvis det stadig var min mens selvom jeg skal tage 4 p-pille i dag


  • #15   15. okt 2015 Lea tak for det. det gav god mening det du skriver smiley
    og heldigvis er jeg godt til at tage mine p-piller på klokkeslæt hver dag smiley


  • #16   15. okt 2015 Hvis bare ikke du synker det og han bruger det forkerte hul? så sker der ikke noget
    smiley smiley


  • #17   15. okt 2015 man kan godt komme til at bløde lidt efter samleje. kan være en lille rift en lille fin blodkar der er sprunget og ikk noget man behøver at være bekymret for ? tror bestemt heller ikk du er gravid selvom p-piller aldrig er helt 100 men din cyklus skal du jo os lige beregne med ? men forstår udmærket din bekymring

  • #18   15. okt 2015 Lea jeg har prøvet at bli gravid med p piller og var meget præcis mit ur ringede hverdag så jeg huskede at tage dem samme tidspunkt så det ikk altid pga sjusk ?

  • #19   15. okt 2015 Tror måske det kan være fordi han har flækket sig en smule, har prøvet det samme men er ikke blevet gravid endnu. smiley

  • #20   15. okt 2015 Diablo:
    Helt klart, ppiller er heller ikke 100% sikre for graviditet, men jeg tror, at det i nogle situationer er tilfældet, at folk bliver gravide, fordi man er lidt sjusket med tidspunkter smiley Men det er også kun noget, jeg kunne forestille mig, ikke noget jeg ved noget om! Og igen: det sker, at folk bliver gravide på trods af ppiller, selvom man ikke er sjusket smiley
    Ppiller skal jo heller ikke taget på minuttet, som minipiller f.eks., men ved store afvigelser på f.eks. 12 timer eller over - hvis man f.eks. glemmer at tage den og først tager den dagen efter, mindskes ppillens effekt i flere dage, hvilket der nok er nogen, der ikke er helt klar over, og derfor tror, de er blevet gravide på trods af ppillen smiley
    Håber det giver en lille smule mening af, hvad jeg prøvede at skrive smiley


  • #21   15. okt 2015 Hvorfor forbinder i blod med graviditet? Det har jeg aldrig hørt om. Og nu bliver jeg nok lidt kæk, men har i ikke haft biologi i skolen? Man bliver altså ikke gravid når man har menstruation, tværtimod kan man næsten sige. Menstruationen er jo der hvor kroppen udskiller det ubefrugtede æg og slimhinden der var gjort klar til et eventuelt befrugtet æg (hvilket det i øvrigt skulle være blevet ca to uger før mens, såfremt at man har en normal cyklus).

  • #22   15. okt 2015 altså jeg ved godt blod ik betyder gravilitet men ville bare høre om chancerne var større lige nu efter min periode til at blive gravid selvom jeh blodte

  • #23   15. okt 2015 Hvis du bløder en anden gang i er sammen så skal du nok overveje at få lavet en gynækologisk undersøgelse, så lægen kan se om der er sår eller celleforandringer. Jeg blødte ved sex (ikke hver gang) og tog mig ikke af det. Jeg tænkte at han nok bare havde ramt med en negl, men det viste sig faktisk at jeg var på forstadiet til livmoderhalskræft.
    Jeg siger ikke at det er derfor du bløder, men hav det i mente hvis det sker igen.


  • #24   15. okt 2015 Og bare for at få ro på smiley kan du købe nogle billige graviditest. De fine strips man kan købe er lige så gode som dem hos lægen. Så du helt sikker smiley

  • #25   15. okt 2015 Vil nu heller ikke mene at du skal være bekymret smiley

    Med det sagt så er P-piller altså IKKE altid sikre - jeg går i klasse med en der blev gravid som 17 årig. Hun tog P piller på klokkeslæt hver dag. Hun opdagede først at hun var gravid efter 6 mdr, fordi hun havde blødt hver måned.


  • #26   15. okt 2015 Man kan sagtens bløde under sin graviditet, faktisk er dette meget normalt. Men det er ikke en menstruation, men mere bare en pletblødning smiley

    Og der er vist ingen som påstår at p-piller er 100% sikre, for det er intet prævention smiley p-piller er så vidt jeg husker kun 98% sikre smiley


  • #27   16. okt 2015 Jeg er klar over at der kan komme blødning under graviditeten - men her har de lige knaldet, jeg tvivler på at kroppen reagerer så hurtigt hvis ts var blevet gravid smiley

  • #28   17. okt 2015 Hej Rikke
    Jeg kan kun give dig ret i at afholdenhed er det eneste sikre bare ikke så sjovt i længden smiley
    Jeg er så desværre en af de få der først blev gravid på p-piller og nogen tid derefter fik jeg spiral men blev desværre efter et halv år også gravid på spiralen selvom lægen sagde det var en ret sikker form for prævention.. Så jeg selv er det ene tilfælde jeg tidligere beskrev i kommentar feltet. smiley


  • #29   17. okt 2015 Fibi kender en der blev gravid på p piller først og spiral bagefter ligesom du jeg selv kun på p piller det er sket så ja man kan være uheldig

  • #30   17. okt 2015 Åh, fibi, du må have fertilitet som tyve fødedygtige kvinder smiley har ikke hørt om det før, men hvor er det vildt, det kan ske!

  • #31   17. okt 2015 Hej Fibi
    ja afholdenhed er meget kedeligt.

    Jeg ved der er kvinder der bliver gravide trods prævention, jeg selv har været gravid mens jeg tog p-piller, desværre gik den graviditet til grunde.

    hvor ville jeg ønske at jeg havde din evne til at opnå graviditet


Kommentér på:
p-piller

Annonce