{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Stejler {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg er kommet i et stort dilemma!
Jeg har en hest som er 16 år gammel, jeg har haft hende i 6 år, og hun er bare så sød altid! Har aldrig haft problemer med at sadle hende op selv, hun har aldrig stejlet eller gjort en flue fortræd. Men de sidste 3 uger, er hun begyndt, hver gang jeg sadler hende op, eller rettere, når jeg lægger hovedtøj på, at stejle helt vildt! Hun springer bare rundt, og bliver mere og mere bange for hende. Der er ingenting med hende når jeg først kommer op, så er hun helt rolig igen, og hun er også helt rolig når jeg sadler af?

Hvad er det lige der sker?
Håber der er nogen som kan hjælpe mig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stejler
  • #3   14. jun 2014 Det sidste lange stykke tid er hun blevet sadlet op ude på marken, eftersom jeg ikke gider trække hende helt ind i boksen, og der får hun bare lov til at stå og græsse mens jeg sadler op, og nogle gange er der ingenting, og andre gange stejler hun, det er så bare begyndt at blive alt for ofte at hun stejler. Tænderne har hun næsten lige fået raspet, og jeg har aldrig haft en dårlig oplevelse med hende, mht til at give hovedtøj på. Jeg kan sagtens røre hende i hele hovedet, og jeg kan også sagtens sætte hovedtøjet op til hovedet af hende uden der er noget, men hvis hun ikke har stejlet inden jeg har lagt hovedtøjet på, så gør hun det med 100% sikkerhed, liiige når jeg skal spænde næseremmen.

    Det er virkelig mærkeligt!


  • #5   14. jun 2014 Det sidder hvor det skal, men om der er noget som genere hende, hvor den sidder har jeg faktisk ikke tænkt på! Det vil jeg lige prøve at lægge mærke til i aften når jeg skal ud til hende.
    Tusind tak for svar, vil prøve og holde øje med hvornår hun stejler, om der er en sammenhæng smiley

    Tak endnu gang.


  • #6   14. jun 2014 Har du part til hesten????

  • #7   15. jun 2014 Nej det har jeg ikke smiley

  • #8   15. jun 2014 Nå okay smiley

  • #9   20. jun 2014 Kan du ikke sadle hende op et sted hvor der er så lavt at hun slår hovedet op i noget. Havde en hest der havde samme problem og efter hun havde slået hovedet to gange, stoppede hun med det, og kan nu sadles op alle steder uden der er noget problem. Gør også brug af godbidder, så når den tager biddet får den en godbid og kommer på andre tanker. For damen var 173 og slet ikke til at holde når hun stejler smiley

Kommentér på:
Stejler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce