{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Stejler {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Da min hest desværre har fundet ud af at stejle og jeg ikke har reageret på det ordenligt så er det blevet en dum vane. Hun stejler nemlig når hun KKKE får sin vilje eller hun mister tålmodigheden når vi laver parade, men jeg har altid lært at man skal vænne det negative til det gode. Så ville høre om der var nogle der måske ville kunne se det som rn ide at lære hende det som en kommando eller om det ville være dumt, eller eventuelt noget andet jeg kan gøre, er ved at blive ret træt af problemet, jeg bliver ikke bange skal det tilføjedes, men det har virkelig irriterende ?? tak på forhånd. Alt tages med kyshånd men hold jeres negative kommentarer for jer selv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stejler
  • #1   8. jun 2014 Min kommende pony, kan også finde på at stejle til tider. smiley
    Det jeg gør er, at tage ALT stille og roligt! Og er super tålmodig. Det har hjulpet mig super meget. Det er dumt at hidse sig op i sådanne situationer.
    Hvis hun også lægger an til at stejle, så giver jeg hende bare fri tøjle og læner mig lidt frem. Så plejer hun normalt bare at droppe det og holde sig på jorden. smiley


  • #2   8. jun 2014 Jeg har en veninde der har haft succes med at lære hendes pony at stejle på kommando - så vidt jeg har forstået, gør den det kun på kommando nu. Så jeg vil mene at hvis du alliere dig med en god underviser, burde du kunne få vendt "uvanen" til noget positivt smiley

  • #4   8. jun 2014 Man skal passe på med det med at stejle på kommando.. Min veninde lære hendes gamle pony det, det endte med at stejle mere eller mindre når den havde lyst

    Min gamle pony gjorde det hver gang den stod stille på en springbane, det var især til stævner når den stod og ventede på at komme ind og til præmieoverrækelser. En hest kan ikke stejle når den drejer, så hver gang jeg kunne mærke den begyndte at antyde til det mindste, stillede jeg den til den ene side. Det er ikke nødvendigt at dreje den helt rundt. Efter ret kort tid blev han træt af at han altid blev drejet når han teede sig, så stoppede han smiley Har også haft ret stor succes med den metode på min nye hest, der stejler når han bliver efterladt smiley

    Men den er vel tjekket igennem for der ikke er noget der gør ondt? smiley


  • #5   8. jun 2014 Sara - det kommer så an på hvilken hest man har, min kan sagtens gå op samtidig med hun bliver drejet rundt. Og det er IKKE rart! Men vil også mene at det er en god løsning smiley

  • #6   8. jun 2014 Nå for katten, det har min træner ellers altid sagt! det virkede ellers herfra smiley


  • #7   8. jun 2014 Det har jeg også altid lært, så når hun går op bliver hun også drejet rundt. Hvilket bare resulterede i at hun gik højere op og drejede samtidig - det er for det første rigtig voldsomt på en 1nogenog70 hest, for det andet er det virkelig svært at blive siddende og for det tredje er det ikke særlig nemt at lade være med at have balancen i tøjlerne når hesten gør sådan.
    Men det kan også være min hest bare er bims smiley smiley .

    Men de fleste heste ligger uvanerne fra sig når de bliver gjort til en kommando, for så er det ikke sjovt mere. Det ville jeg nok prøve, min bliver i hvert fald ikke drejet mere, det tør jeg simpelthen ikke smiley


  • #8   8. jun 2014 Ej det forstår jeg da godt! håber da ikke min finder ud af det, han er også næsten 170! smiley

  • #9   8. jun 2014 Ville aldrig lære den at stejle på kommando det simpelthen for farligt! smiley kender en hvis hest blev aflivet fordi hun havde lært den det forkert så den misbrugte det og blev til sidst farlig at være på smiley frygtelig historie!
    Når den rejser sig så klem den frem af alt hvad du kan og ros den når den går frem! Rejser den sig alligevel så drejer du den rundt i en af tøjlerne ned ad med hånden så den ikke kan rejse sig fordi du trækker den ud af balance! smiley


  • #10   8. jun 2014 Altså jeg har hørt at man kan tage et ukogt æg og når den så stejler så "klask" den ned i panden på den. Så opfatter hesten det som om at den har fået hul i hovedet. Ved ikke om det virker men har hørt det et sted fra? Så hæng mig ikke op i det smiley

  • #11   8. jun 2014 måske lidt upraktisk at ride rundt med et ukogt æg, hvis nu det springer i lommen smiley men det lyder da fornuftigt, burde jo ikke være sjovt at få et æg i hovedet smiley

  • #12   8. jun 2014 Min hest stod meget på bagben i en lang periode - for mig har det hjulpet at få meget mere ben ved. og altid tænke, at der skal lige så meget ben til som der tages i tøjlen. smiley
    benene skal jo også være ved, selv i parader smiley


  • #13   8. jun 2014 Du skal tænke frem, frem og frem. Går hesten fremad, stejler den ikke. Hvis ikke du kan få den frem, så drej den rundt, og hvis ikke det hjælper, vil jeg også råde dig til et ukogt æg i panden eller mellem ørene, det har fungeret for en af mine veninder, og det gør jo ikke ondt på hesten smiley
    Men det med kommando, ville jeg personligt ikke selv turde prøve..


Kommentér på:
Stejler

Annonce